Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Kiedy jest następny strajk kolejowy?  Pełna lista strajków pociągów zaplanowanych na wrzesień 2022 i dotkniętych linii

Kiedy jest następny strajk kolejowy? Pełna lista strajków pociągów zaplanowanych na wrzesień 2022 i dotkniętych linii

Kolejarze mają przeprowadzić jeszcze trzy strajki w ciągu czterech dni we wrześniuJednak nadal trwają spory o płace i warunki.

W pierwszej z nich znajdą się kierowcy, którzy są członkami Asleef Syndicate w 12 firmach.

Drugi to strajk na pełną skalę, zwołany przez Królewskie Stowarzyszenie Żeglugi i Transportu (RMT), a trzeci organizowany jest przez TSSA i obejmie pracowników dziewięciu spółek kolejowych, a także Kolei Państwowych.

Przychodzi w środku wyjątkowego lata przez strajk. Główne usługi Z pociągów i autobusów Dla mnie Ben . grupy Niepełnosprawni, ponieważ związki walczą o zapewnienie akceptowalnych ofert płac i warunków dla swoich członków, takich jak: Kryzys związany z kosztami życia nadal gryzie.

Oto wszystko, co musisz wiedzieć o nadchodzących strajkach kolejowych.

Kiedy jest następny strajk kolejowy?

Strajk Asleefa będzie trwał przez cały dzień czwartek 15 września.

Będzie to kolidować ze strajkiem RMT, który został zorganizowany dla czwartek 15 września A Sobota 17 września.

Strajk TSSA rozpocznie się w południe poniedziałek 26 wrześniaPotrwa 24 godziny, co oznacza, że ​​zakończy się w południe wtorek 27 września.

Jednak strajki mogą mieć wpływ na usługi kolejowe na kilka godzin przed i po ich zakończeniu, więc należy spodziewać się dalszych zakłóceń pociągów wcześniej w poniedziałek i wtorek po południu.

Jak wpłynie to na usługi?

Strajk RMT przekroczy 40 000 pracowników i prawdopodobnie zamknie prawie całą sieć.

Wydarzenie Aslef 15 września będzie miało wpływ na następujących operatorów:

  • Zachodnie Wybrzeże Avanti
  • Kolej Chiltern
  • przełajowy
  • Wielka Anglia
  • Wielka Zachodnia Kolej
  • Hale pociągi
  • LNE
  • Londyn naziemny
  • Pociągi północne
  • południowy wschód
  • Transbinin Express
  • Pociągi West Midlands

Pracownicy to następujące dziewięć firm, które mają rozpocząć procedurę TSSA, wraz z pracownikami Network Rail:

  • Transbinin Express
  • Pociągi West Midlands
  • Zachodnie Wybrzeże Avanti
  • c2c
  • przełajowy
  • East Midlands Railway
  • Wielka Zachodnia Kolej
  • LNE
  • południowy wschód
READ  Cupra Leon i Formentor zyskują nowy, spersonalizowany wygląd

Firmy nie opublikowały jeszcze swoich harmonogramów, ale spodziewają się znacznych zakłóceń usług, jak miało to miejsce podczas poprzednich wakacji.

Więcej o Uderzenia

Dlaczego robotnicy strajkują?

„Nasi członkowie nie mają wyboru i muszą kontynuować ten strajk” – powiedział Mick Lynch, sekretarz generalny RMT.

„Network Rail i operatorzy kolejowi nie wykazali dużego zainteresowania w ciągu ostatnich kilku tygodni dostarczaniem czegokolwiek nowym naszym członkom, dopóki nie dojdziemy do wynegocjowanego porozumienia.

„Grant Shapps nadal nie spełnia swoich obowiązków, pozostając w swoim sanktuarium i uniemożliwiając przemysłowi kolejowemu zawarcie z nami umowy.

„Będziemy nadal negocjować w dobrej wierze, ale pracodawcy i rząd muszą zrozumieć, że nasza kampania przemysłowa będzie trwać tak długo, jak to będzie potrzebne”.

Sekretarz generalny Aslev Mick Whelan powiedział: „Żałujemy, że pasażerowie po raz kolejny będą mieli kłopoty, ponieważ nie chcemy strajkować – wycofanie naszej pracy, choć jest to podstawowe prawo człowieka, jest zawsze ostatnią deską ratunku dla związków zawodowych – ale przedsiębiorstwa kolejowe nałożyły na nas rękę.

„Chcą, aby kierowcy pociągów rzeczywiście obniżyli płace — aby w tym roku pracowali tak ciężko jak w przeszłości, ale o 10 procent mniej.

„Ponieważ inflacja jest teraz dwucyfrowa i idzie w górę – według niektórych prognoz znacznie wyższa – a mimo to firmy kolejowe nic nam nie dały.

A to dla maszynistów, którzy utrzymali Wielką Brytanię na czele – kluczowych pracowników i towarów w całym kraju – przez całą pandemię i którzy nie otrzymali podwyżek od 2019 roku.

Chcemy, aby firmy, które osiągają duże zyski i wypłacają swoim prezesom ogromne pensje i premie, zapewniały odpowiednią ofertę płacową, aby pomóc naszym członkom nadążyć za wzrostem kosztów utrzymania.

„Dlatego wzywamy dziś firmy do właściwego postępowania, właściwego postępowania i powrotu do stołu negocjacyjnego z ofertą, którą nasi członkowie mogą zaakceptować”.

READ  MONAT zdobywa dwie nagrody Stevie® podczas 19. edycji American Business Awards®

Sekretarz generalny TSSA Manuel Cortes napisał do sekretarza transportu Granta Shappsa, wzywając rząd do „pozwolenia operatorom pociągów na powrót do stołu negocjacyjnego ze zmienioną umową, która poprawia upokarzającą ofertę 2%, która została odrzucona wcześniej latem”. .

Pan Shapps został oskarżony o uniemożliwienie przedsiębiorstwom kolejowym złożenia „wyrafinowanej i celowej oferty”.

„Szczerze mówiąc, albo siedzi przy stole negocjacyjnym z naszym związkiem, albo schodzi z drogi, aby umożliwić szefom kolei swobodne negocjowanie z nami, tak jak robili to w przeszłości” – powiedział Curtis.

„Przyczyna obecnej sytuacji leży wprost po stronie Bab Shapps, a pasażerowie płacą wysoką cenę za jego niekompetencję i nieprzejednanie.

„Cieszę się, że trwają negocjacje z Network Rail i że przepaść w kierunku rozwiązania się zmniejsza. Czas pokaże, czy można zawrzeć umowę, aby uniknąć naszego następnego strajku.”

Strajk zbiegnie się z konferencją Partii Pracy w Liverpoolu. TSSA powiedział, że ma nadzieję na uzyskanie wsparcia ze strony delegatów.

praca była Podzielona na jej podejście do hitówgdzie posłowie przeciwstawiają się rozkazom przywódcy Sir Keira Starmera, aby nie przyłączać się do strajków okupacyjnych.

Sir Keir wysłał e-mail do swojego Gabinetu Cieni, ostrzegając, że staną w obliczu zwolnienia, jeśli wezmą udział w jakichkolwiek protestach poza stacjami.

Curtis powiedział: „Stanę na linii pikiet w Liverpoolu i zachęcam kolegów delegatów i posłów Partii Pracy do tego samego, aby mogli pokazać, że stoją ramię w ramię z tymi, którzy walczą z torysowskimi kosztami życia w kryzysie”.