Czas oglądania: 4 minuty
„To bardzo ważny fakt, o którym należy pamiętać: nie spiesz się, słuchaj ich aktywnie, a w ten sposób będziesz mógł budować zaufanie i zrozumienie ze swoimi pacjentami”.
Lekarze zadając pacjentom właściwe pytania w warunkach klinicznych mogą dostarczyć im bardziej istotnych informacji na temat stanów chorobowych, takich jak obawy dotyczące leczenia lub objawów, a także poprawić wyniki zdrowotne. W niedawnej krótkiej anonimowej ankiecie pacjenci zgłosili, że ukrywają przed lekarzami objawy lub doświadczenia związane z określonymi zaburzeniami ruchu; Jednak większość wskazała, że ujawnienie tych symptomów lub doświadczeń może być pomocne w zaspokojeniu ich potrzeb.1 Wyzwania, takie jak ograniczony czas wizyt w gabinecie lekarskim, bariery komunikacyjne, coraz bardziej złożone objawy, stosowanie wielu leków i dyskomfort pacjenta, to jedne z wielu powodów, dla których pacjenci mogą powstrzymywać się od podawania szczegółowych informacji podmiotom świadczącym opiekę zdrowotną.
Niedawno podczas trzeciej dorocznej konferencji Advanced Therapies in Movement and powiązanych zaburzeń (ATMRD), zorganizowanej przez PMD Alliance w dniach 22–25 czerwca 2024 r., Kelly Babish, DNP, APRN, FNP-BC i współpracownicy zorganizowali dyskusję panelową, w której uczestniczyli pacjenci i partnerom opieki opowiedzą o swoich doświadczeniach ze skuteczną komunikacją w klinice i wpływie leczenia na ich chorobę. Podczas dyskusji Babish i inni prelegenci rozmawiali o tym, w jaki sposób lekarze mogą skuteczniej zachęcać pacjentów do podawania informacji, których mogą potrzebować, aby zapewnić im lepszą opiekę oraz jak zapewnić pacjentom bezpieczniejszą przestrzeń do dzielenia się tymi szczegółami. Ponadto paneliści podzielili się z pacjentami alternatywnymi sposobami dokumentowania i prezentowania danych dostawcom.
Podczas konferencji Babish, dyrektor wykonawczy stowarzyszenia Association of Movement Disorders Advanced Practice Providers (AMDAPP), usiadł z Neurologia na żywo® Podczas wywiadu omawialiśmy, w jaki sposób umożliwić podmiotom świadczącym opiekę zdrowotną stworzenie bezpiecznej i wygodnej przestrzeni, w której pacjenci mogą dzielić się swoimi obawami. Babish, która pracuje również jako pielęgniarka i dyrektor kliniczny w PMD Alliance, mówiła o wyzwaniach związanych z leczeniem objawów niemotorycznych lub ukrytych cech w opiece nad pacjentem oraz o tym, jak można je złagodzić. Ponadto mówiła o tym, jak wrażliwość kulturowa, bariery językowe i preferencje dotyczące płci wpływają na komunikację pacjent-opiekun oraz w jaki sposób wspólne strategie mogą poprawić tę interakcję.
Kliknij tutaj, aby uzyskać więcej relacji z konferencji ATMRD 2024.
Bibliografia
1. Mitchell A, Papesh K, Pagan F, Torres-Yaghi Y, Zeilman P. Zamknięte usta: czego nie mówią ci pacjenci. Przesłano pod adresem: ATMRD; 22-25 czerwca 2024 r.; Waszyngton.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Nowy raport WHO pokazuje, jak miasta przyczyniają się do postępu w zapobieganiu chorobom niezakaźnym i urazom
Naukowcy identyfikują „najlepszy punkt” bezpiecznej operacji po zawale serca
Badanie wykazało, że 20% dzieci chorych na zapalenie płuc nie otrzymuje antybiotyków