iNie będzie przesadą stwierdzenie, że od momentu powstania w 2004 roku Portal społecznościowy Facebook Przejął świat – ponad 50% światowej populacji, biorąc pod uwagę jego bazę użytkowników. Ale po latach dominacji opartej na dochodach z reklam, firma niemal z dnia na dzień próbowała zburzyć to imperium i zbudować od nowa.
W październiku 2021 roku, ponad 15 lat i 2,8 miliarda użytkowników, po tym, jak student Mark Zuckerberg uruchomił platformę społecznościową ze swojego akademika, Facebook ogłosił, że ma stał się „Meta” i przeorientował wysiłki firmy na wirtualną rzeczywistość.
Ale czy magiczny naukowiec z Doliny Krzemowej może po raz drugi uwolnić technologię zmieniającą świat? Eksperci twierdzą, że w obliczu problemów regulacyjnych, niepowodzeń technologicznych i problemów związanych z marką, droga firmy do metaświata nie jest pozbawiona barier.
Odrzucenie bazy użytkowników
Próba retargetingu ma miejsce w czasie, gdy wzrost stał się głównym problemem dla głównej firmy Meta, Facebooka.
W najnowszych wynikach kwartalnych Meta Pokazałem Facebook odnotował pierwszy spadek liczby aktywnych użytkowników dziennie – kluczowy wskaźnik dla inwestorów – od momentu założenia w 2004 roku.
Spadek z 1,93 miliarda użytkowników między lipcem a wrześniem ubiegłego roku do 1,929 miliarda użytkowników w okresie trzech miesięcy poprzedzających grudzień był spowodowany spadkami w Afryce i Ameryce Łacińskiej, chociaż wzrost w USA również spadł (nie po raz pierwszy).
Ale firma traci także młodych użytkowników, którzy są kluczową grupą demograficzną dla reklamodawców, którzy zapewniają 97% przychodów Meta, wynika z dokumentów ujawnionych przez informatora Frances Haugen. Analitycy z firmy badawczej Forrester twierdzą, że Meta i jej spółka zależna Instagram stoją w obliczu zwiększonej konkurencji ze strony platformy wideo TikTok.
„Meta ma problem generacji Z” – powiedział Mike Proulx, wiceprezes i dyrektor ds. badań w firmie Forrester.
W odpowiedzi firma wypuściła Reels, odpowiedź Meta na chińską platformę. Ale Prolix powiedział, że droga do zysku jest długa: „Meta nie tylko powinna starać się odzyskać zmniejszającą się część swojej głównej publiczności z pokolenia Z, ale musi także dowiedzieć się, jak lepiej zarabiać na rolkach w tym procesie. Dalsze ulepszanie funkcji TikTok nie przetnie tego.”
Budowanie metawersu pod lupą
Wzmocniona kontrola regulacyjna w Meta pominęła jedno rozwiązanie problemów związanych z rozwojem: zakup innej dużej platformy mediów społecznościowych. Chociaż przymusowy podział pracy wciąż jest daleki od zrealizowania, sędzia okręgowy w Waszyngtonie Reguła W zeszłym miesiącu amerykańska Federalna Komisja Handlu wniosła „rozsądną” sprawę sądową przeciwko Meta, zakorzenioną w argumentacji, że firma stłumiła konkurencję, wykupując jej rodzących się rywali Instagram i WhatsApp.
W międzyczasie Lena Khan, przewodnicząca Federalnej Komisji Handlu i Jonathan Kanter, szef działu antymonopolowego w Departamencie Sprawiedliwości, ogłosili przegląd wytycznych dotyczących fuzji – z technologią wśród obszarów ich zainteresowania. pełne wyżywienie Ostatni, ubiegły, zeszły Akwizycja VR jest już w trakcie przeglądu.
Rebecca Allensworth, profesor prawa na Vanderbilt University, powiedziała, że oczekiwania regulacyjne wobec Meta zmieniły się radykalnie, odkąd dziesięć lat temu Facebook kupił Instagram za 1 miliard dolarów. „Po pierwsze dlatego, że amerykańskie agencje antymonopolowe przyglądają się teraz fuzjom zaawansowanych technologii z większą uwagą i ponieważ jedna z tych agencji [the FTC] Obecnie w sądzie twierdzi, że Meta w szczególności wykorzystała przejęcia w sposób antykonkurencyjny.
Zbliżająca się sprawa FTC i wzmożona kontrola regulacyjna nie powstrzymują bogatej w gotówkę Meta (ma do wydania co najmniej 48 miliardów dolarów) przed próbą zawarcia mega umowy, ale potwierdzają, że Zuckerberg działa we wrogim środowisku.
Dodatkowe sprawdzenie
Meta kontrola nie ogranicza się do potencjalnych przejęć. a Pozornie niekończący się łańcuch Publiczne kontrowersje w ostatnich latach sprawiły, że każda część jego rozszerzonej działalności podlega ścisłej kontroli.
„Zuckerberg i jego koledzy byli w stanie wymyślić Facebooka w dużej mierze z interesu publicznego” – powiedział Paul Barrett, zastępca dyrektora Centrum Sterna ds. Biznesu i Praw Człowieka na Uniwersytecie Nowojorskim. „Teraz każdy jego ruch będzie analizowany przez konkurentów, potencjalnych naśladowców i najpotężniejszy techniczny organ medialny”.
Te kontrowersje obejmują eksplozję dezinformacji na temat wyborów w USA w 2016 r. i Cambridge Analytica Skandal, ostatnia rola Facebooka w prześladowaniu Rohingjów w Birmie Objawienie dokonane przez Haugen – Uwzględnienie poważnych skutków zdrowotnych platformy dla młodych ludzi.
W świetle tych skandali zarówno regulatorzy, jak i użytkownicy będą chcieli zadawać pytania Meta, gdy przenosi się ona w inne miejsce: Czy prywatność użytkowników będzie chroniona? Jak poradzi sobie z mową nienawiści i nękaniem w metawersie? Czy ma plan dezinformacji?
„Ludzie będą żądać sprawdzenia, czy uniknie niektórych błędów, które przyczyniły się do tak wielu kontrowersji na temat Facebooka / Meta”, powiedział Barrett o Zuckerbergu.
Większa konkurencja i świetna reputacja
Kiedy w połowie lat 2000. Facebook wkroczył na szczyt, miał niewielką konkurencję na swojej drodze. Oprócz MySpace, który powstał zaledwie rok wcześniej, istniało kilka innych szeroko znanych platform społecznościowych.
Dziś Meta wkracza w zatłoczoną branżę z graczami o ugruntowanej pozycji. Systemy gier, takie jak Roblox i Decentraland, w rzeczywistości pozwalają użytkownikom dzielić się światami. Czy Meta – która zainwestowała już 10 miliardów dolarów w metaverse – może kupić sobie drogę do domeny?
Poprzednie przykłady nie wróżą dobrze. Jabłko Próbować Wejście do mediów społecznościowych przez platformę o nazwie Ping, która została zamknięta po dwóch latach. Google próbował i nie powiódł się ze swoją platformą społecznościową o nazwie Google+.
Nawet sama Meta nie powiodła się w swojej ostatniej próbie wyjścia poza media społecznościowe, Blisko Projekt kryptowalut Diem (wcześniej znany jako Libra) w zeszłym miesiącu po powtarzających się zmaganiach regulacyjnych.
„Próbowali już wcześniej zdywersyfikować swoje źródła dochodów i szczerze mówiąc, sprawy nie poszły dobrze” – powiedział Ari Lightman, profesor marketingu i mediów cyfrowych na Carnegie Mellon University.
„Niestety, kiedy stajesz się tak duży, narażasz się na rodzaj gołębia pocztowego i trudno jest przemieszczać się z miejsca na miejsce”.
Przeciwny wiatr nie powstrzymał Zuckerberga przed próbami. Wraz z ogromnymi inwestycjami finansowymi w Metaverse, firma zmieniła swoją markę i praktyki zatrudniania, aby odzwierciedlić swoje nowe priorytety. Opublikowałem tysiące ofert pracy dla inżynierów budujących sprzęt i oprogramowanie dla metaverse, Zapłać niektórym pracownikom Aby odejść z pracy i złożyć podanie w innym miejscu w firmie. Tymczasem on… kraść Liczba pracowników projektów wirtualnej rzeczywistości w konkurencyjnych firmach.
Dramatyczna transformacja Metaverse zaniepokoiła inwestorów, powodując spadek akcji Meta po najnowszym raporcie o zarobkach. Firma straciła ponad 230 miliardów dolarów na wartości rynkowej. Ale Zuckerberg wydaje się niewzruszony, nawet gdy wydaje się przyznawać do niepowodzenia.
„Ta w pełni zrealizowana wizja jest jeszcze daleka”, powiedział Zuckerberg o inwestycjach Metaverse w rozmowie z inwestorami. I choć kierunek jest jasny, nasza droga naprzód nie jest jeszcze w pełni zdefiniowana.
„Ale jestem zadowolony z rozmachu i postępów, jakie osiągnęliśmy do tej pory i jestem przekonany, że są to właściwe inwestycje, abyśmy mogli skupić się na posuwaniu się naprzód”.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa