Kaufland, jedna z największych niemieckich platform e-commerce, pod koniec przyszłego lata wkracza do Polski i Austrii. Schwarz Gruppe, właściciel Kauflandu i sieci supermarketów Lidl, ma więcej planów w Internecie: przeznacza 200 mln dolarów na działalność e-commerce Lidla.
Kaufland, znana sieć hipermarketów w Niemczech, uruchomiła swoją platformę trzy lata temu, wkrótce po przejęciu Real.de przez Schwarz Gruppe. W Niemczech rynek przyciąga co miesiąc dziesiątki milionów odwiedzających. Kolekcja obejmuje ponad 45 milionów produktów w ponad 6400 kategoriach.
Ekspansja transgraniczna
W ubiegłym roku Kaufland zaczął już aktywnie działać na swoim rynku na Słowacji i w Czechach. Według Geralda Schönbuchera, dyrektora generalnego firmy e-commerce Kaufland, platforma jest już jedną z największych platform handlowych w tych krajach, z wieloma lokalnymi sprzedawcami. Ekspansja na rynek Polski i Austrii jest logicznym krokiem. Posiadająca 245 sklepów Kaufland to sieć supermarketów o ugruntowanej pozycji w Polsce, w której rozwija się handel elektroniczny. W Austrii sieć nie posiada sklepów stacjonarnych.
Kaufland stał się w Austrii graczem wyłącznie online.
Pomimo braku sklepów stacjonarnych Kaufland twierdzi, że w Austrii świadomość marki wynosi ponad 40 procent. Ponadto w kraju działa tylko kilku dostawców na rynku lokalnym, którzy posiadają szeroką gamę podobnych produktów; Kaufland widzi szansę w austriackiej scenie internetowej.
Realizacja przez Kaufland
Podstawą internacjonalizacji jest „kompleksowe rozwiązanie” dla globalnego rynku Kaufland. Dzięki temu partnerzy handlowi mogą po rejestracji prowadzić sprzedaż lokalną i międzynarodową w różnych domenach. W tym roku na rynku dostępna jest także międzynarodowa usługa Fulfillment by Kaufland, pozwalająca na szybszą dostawę zamówień do klientów.
Cyfrowy Lidl
Siostrzana sieć Kaufland, Lidl, również intensywnie inwestuje w poprawę swojej działalności online. Spółka dominująca Schwarz Gruppe potwierdza Lebensmittel Zeitung a Zastrzyk kapitałowy w wysokości 200 milionów euro Reorganizacja i dalszy rozwój Lidl Digital. Jest to niezbędne do poprawy rentowności. Choć Lidl odnotowuje wzrost w e-commerce, to w ostatnim roku finansowym potroił swoje straty.
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
„Majestatyczna jasność”: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie znajduje nową stałą siedzibę | Wakacje w Polsce
Ochama wkracza do Europy, uruchamiając nowy magazyn w Polsce, aby zwiększyć efektywność
Polska może pozyskać inwestycje w pobliżu