Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Kaufland otwiera swój rynek w Polsce i Austrii

Kaufland otwiera swój rynek w Polsce i Austrii

Kaufland, jedna z największych niemieckich platform e-commerce, pod koniec przyszłego lata wkracza do Polski i Austrii. Schwarz Gruppe, właściciel Kauflandu i sieci supermarketów Lidl, ma więcej planów w Internecie: przeznacza 200 mln dolarów na działalność e-commerce Lidla.

Kaufland, znana sieć hipermarketów w Niemczech, uruchomiła swoją platformę trzy lata temu, wkrótce po przejęciu Real.de przez Schwarz Gruppe. W Niemczech rynek przyciąga co miesiąc dziesiątki milionów odwiedzających. Kolekcja obejmuje ponad 45 milionów produktów w ponad 6400 kategoriach.

Ekspansja transgraniczna

W ubiegłym roku Kaufland zaczął już aktywnie działać na swoim rynku na Słowacji i w Czechach. Według Geralda Schönbuchera, dyrektora generalnego firmy e-commerce Kaufland, platforma jest już jedną z największych platform handlowych w tych krajach, z wieloma lokalnymi sprzedawcami. Ekspansja na rynek Polski i Austrii jest logicznym krokiem. Posiadająca 245 sklepów Kaufland to sieć supermarketów o ugruntowanej pozycji w Polsce, w której rozwija się handel elektroniczny. W Austrii sieć nie posiada sklepów stacjonarnych.

Kaufland stał się w Austrii graczem wyłącznie online.

Pomimo braku sklepów stacjonarnych Kaufland twierdzi, że w Austrii świadomość marki wynosi ponad 40 procent. Ponadto w kraju działa tylko kilku dostawców na rynku lokalnym, którzy posiadają szeroką gamę podobnych produktów; Kaufland widzi szansę w austriackiej scenie internetowej.

Realizacja przez Kaufland

Podstawą internacjonalizacji jest „kompleksowe rozwiązanie” dla globalnego rynku Kaufland. Dzięki temu partnerzy handlowi mogą po rejestracji prowadzić sprzedaż lokalną i międzynarodową w różnych domenach. W tym roku na rynku dostępna jest także międzynarodowa usługa Fulfillment by Kaufland, pozwalająca na szybszą dostawę zamówień do klientów.

Cyfrowy Lidl

Siostrzana sieć Kaufland, Lidl, również intensywnie inwestuje w poprawę swojej działalności online. Spółka dominująca Schwarz Gruppe potwierdza Lebensmittel Zeitung a Zastrzyk kapitałowy w wysokości 200 milionów euro Reorganizacja i dalszy rozwój Lidl Digital. Jest to niezbędne do poprawy rentowności. Choć Lidl odnotowuje wzrost w e-commerce, to w ostatnim roku finansowym potroił swoje straty.

READ  Stokrotka przejmuje 14 sklepów spożywczych w Polsce