Adidas oświadczył, że osiągnął polubowne porozumienie z raperem Kanye Westem, aby zakończyć wszelkie postępowania prawne między nimi bez wymiany pieniędzy.
Niemiecki gigant branży odzieży sportowej wdał się w spór z artystą, który obecnie występuje pod pseudonimem Ye, po zerwaniu współpracy w 2022 r. w związku z oskarżeniami o antysemityzm.
„Tam [aren’t] „Nie ma innych otwartych kwestii i nie ma… pieniędzy płynących w żadnym kierunku” – powiedział dziennikarzom dyrektor generalny Adidasa Bjorn Gulden podczas wtorkowej telekonferencji, nie podając żadnych szczegółów umowy.
Pojawiły się napięcia w wielu kwestiach [but] …Obie strony stwierdziły, że nie musimy już walczyć.
Dodał, że dramat z Zachodem „należy do przeszłości”.
Dodał: „Kiedy są takie konflikty, wydaje się orzeczenia, wydaje się opinie prawne, są negocjacje, dochodzi do ugody i na tym sprawa się kończy.
„Nikt już nikomu nic nie jest winien. Cokolwiek to jest, jest już historią”.
Adidas i West zawarli umowę biznesową w 2014 roku, po tym jak raper zakończył współpracę z Nike.
Współpraca ta była jedną z najbardziej udanych w historii w zakresie odzieży sportowej, a powstała kolekcja Yeezy pomogła Westowi stać się miliarderem.
Kiedy jednak w październiku 2022 r. West poczynił w mediach społecznościowych serię antysemickich komentarzy, Adidas ogłosił, że kończy współpracę, nazywając jego komentarze „niedopuszczalnymi, pełnymi nienawiści i niebezpiecznymi” i dodając, że „nie będzie tolerować antysemityzmu ani żadnego innego rodzaj mowy nienawiści”. „.
West powtarzał wiele ze swoich twierdzeń w wielu wywiadach, mówiąc później, że jego majątek spadł w ciągu jednego dnia o 2 miliardy dolarów w wyniku porzucenia go przez różne firmy.
Rok później Golden bronił Westa, mówiąc, że komentarze rapera były „bardzo niefortunne, ponieważ nie sądzę, żeby miał na myśli to, co powiedział i nie sądzę, że jest złą osobą – po prostu tak się zachował”.
„Oznacza to, że straciliśmy ten biznes. To jedna z najbardziej udanych współpracy w historii – to bardzo smutne”. „Ale powtarzam, że może się to zdarzyć, jeśli współpracujesz ze stronami trzecimi. To część gry. Może się to zdarzyć ze sportowcem, może się zdarzyć z artystą. To część pracy.”
Zakończenie współpracy w 2022 roku pozostawiło Adidasowi niechciane akcje Yeezy o wartości około 1,2 miliarda euro, w tym buty i inne towary.
Adidas sprzedaje partiami swój ogromny asortyment produktów Yeezy i przekazuje dochód organizacjom pozarządowym, w tym fundacji, którą sama firma uruchomiła w marcu, aby wspierać inicjatywy antydyskryminacyjne.
Jak podała spółka, pozostałe akcje Yeezy zostaną sprzedane do końca 2024 roku.
Golden odniósł się do tego dramatu w rozmowie z Westem, prezentując wyniki spółki za trzeci kwartał, które faktycznie ogłoszono wcześniej w październiku.
W okresie od lipca do września sprzedaż Adidasa wyniosła 6,4 miliarda euro (7 miliardów dolarów), co stanowi wzrost o 7% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.
Adidas oświadczył, że podwyższył swoje prognozy finansowe na ten rok, „aby odzwierciedlić lepsze niż oczekiwano wyniki w tym kwartale i obecną dynamikę marki”.
Golden stwierdził, że firmie udało się zwiększyć sprzedaż dzięki innym dochodowym kolekcjom obuwia, takim jak kolekcje Samba, Gazelle i Campus.
Agence France-Presse przyczyniła się do powstania niniejszego raportu
„Ma skłonność do apatii. Rozwiązuje problemy. Miłośnik Twittera. Pragnący być orędownikiem muzyki”.
More Stories
Wokalista Radiohead Thom Yorke schodzi ze sceny, gdy fan skanduje w proteście przeciwko Strefie Gazy
Molly Mae Hague wygląda zupełnie nie do poznania w swoim kostiumie Babci Wilczy z Czerwonego Kapturka, gdy rzuca uroczą kulą bougie na Halloween dla swojej córki Bambi.
Recenzja historii Christophera Reeve’a – „Kompleksowa i afirmująca życie”