Żadna z firm nie podała żadnych szczegółów technicznych, ale powszechne doniesienia w chińskich mediach mówią, że platformy będą udostępniane specjalnie marce Chery Exeed, która sama planuje wprowadzić swoje produkty na rynek europejski do 2026 roku.
Doniesienia mówią, że jedną z tych platform będzie platforma M3X opracowana we współpracy z Magna International. Podwozie to – używane w SUV-ach Exeed RX i Chery Fulwin T10 – może pomieścić zarówno silniki spalinowe, jak i hybrydowe, ale oczekuje się, że Freelander będzie oferował tylko ten drugi.
Najnowszy układ napędowy Chery PHEV „Super Hybrid” łączy silnik benzynowy i parę silników elektrycznych w skrzyni biegów – układ, który Chery określa jako pierwszy na świecie – z akumulatorem o dużej pojemności, który zapewnia zasięg pojazdów wyłącznie elektrycznych do 99 mil.
Druga architektura, znana jako E0X, jest przeznaczona do akumulatorowo-elektrycznych układów napędowych o zwiększonym zasięgu, z architekturą ładowania 800 V i opcją napędu na przednie, tylne i na wszystkie koła.
Obydwa modele mają zmienny rozstaw osi i można je stosować zarówno w crossoverach, jak i modelach z niższej półki, ale JLR nie potwierdziło jeszcze, czy Freelander pozostanie marką wyłącznie SUV-ów.
Technologia Range Extender (REx) firmy Chery będzie prawdopodobnie szczególnie atrakcyjna dla JLR, biorąc pod uwagę rosnącą popularność tego formatu w Chinach. Od stycznia do września ubiegłego roku sprzedaż pojazdów REx – zwanych tam pojazdami elektrycznymi o rozszerzonym zasięgu (EREV) – wzrosła o 157% do 400 000 sztuk.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji