Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Jestem kierowcą ciężarówki jadącym przez szkockie góry: dziennik biznesowy

Jestem kierowcą ciężarówki jadącym przez szkockie góry: dziennik biznesowy

  • Tomasz Oryński to kierowca ciężarówki, który przejeżdża przez górzyste szkockie Highlands.
  • Dostarczając paczki, znajduje również czas na pisanie i nagrywanie podcastów.
  • Oto historia Orinsky’ego, opowiedziana reporterce Insider Kate Duffy.

Po pierwsze, nie jestem typowym kierowcą ciężarówki.

Branża transportu samochodowego przechodzi obecnie trudny okres w Anglii z powodu znacznego niedoboru kierowców, co powoduje niedobory paliwa, zakłócenia w łańcuchu dostaw i rosnące koszty transportu.

W Szkocji, gdzie mieszkam, problem nie jest taki zły, a brak kierowców nie dotknął mnie zbyt mocno, ponieważ pracuję dla małej rodzinnej firmy o nazwie Hebrides Hulag.

Spędzam trzy dni w tygodniu radośnie jeżdżąc po malowniczych szkockich Highlands z największym niebezpieczeństwem skakania jelenia na samochód po ciemku i uszkodzenia maski.

Widok z siedzenia kierowcy ciężarówki na wąskich drogach, gdy zbliżają się samochody.

Widok na wąskie drogi w górach

Tomasz Orenski


Moim zadaniem jest dostarczanie przesyłek o dowolnym rozmiarze i kształcie z Glasgow na małe wyspy u zachodniego wybrzeża Szkocji kontynentalnej, zwane Hebrydami Zewnętrznymi. Transportuję wszystko, od lodówek po świeże kwiaty, a nawet odbieram przesyłki whisky z destylarni na szczytach gór.

Aby dostać się na te wyspy, muszę popłynąć promem. Niektóre rejsy trwają 2 godziny, ale w razie potrzeby jestem w stanie zjeść w restauracji i wziąć prysznic na pokładzie.

ciężarówka na promie

ciężarówka na promie.

Tomasz Orenski


W mojej pracy najbardziej kocham jazdę przez szkockie Highlands i podziwianie pięknych krajobrazów.

Dostrzegłem orły, wydry, jelenie, borsuki, a nawet egzotyczną płomykówkę, z których część uchwyciłem i opublikowałem na youtube kanał.

Czasami przejeżdżam ponad 40 mil jednokierunkową drogą przybrzeżną.

Ciężarówka zaparkowana w szkockim tle Highlands i gór.

Ciężarówka zaparkowana w szkockich Highlands

Tomasz Orenski


Mój dzień zaczyna się około 8 rano. Ciężarówka jest zawsze załadowana z poprzedniej nocy, więc wystarczy, że wymyślę najlepszą trasę do celu.

Przed wyjazdem planuję najlepsze miejsca na przerwy, gdzie mogę spacerować po plaży przez 45 minut lub zjeść rybę z frytkami na wynos i usiąść na piasku.

Kiedy mam nocne zmiany, zwykle śpię w furgonetce, ale jeśli mam szczęście, znajdę po drodze kabinę. W Highlands panuje silne poczucie wspólnoty, a ludzie, którzy tam mieszkają, chętnie Ci pomogą, jeśli potrzebujesz schronienia lub twoja ciężarówka się zepsuje.

Ciężarówki jazdy o zachodzie słońca na przybrzeżnej drodze w szkockich Highlands.

Jedź ciężarówką na nadmorskiej drodze w szkockich górach.

Tomasz Orenski


Nie lubię tej pracy, jeśli muszę cały czas jeździć autostradą, przenosząc się z magazynu do magazynu. Zrobiłem to kilka lat temu i było nudno. Trzeba przyznać, że było to mniej nudne niż utknięcie w biurku i wypełnianie arkuszy kalkulacyjnych Excela – kiedyś miałem pracę biurową i nienawidziłem tego.

Staram się znaleźć równowagę w życiu, więc zdecydowałem się zarabiać mniej i dostać dobrą pracę, zamiast zarabiać więcej i być w głównym nurcie branży transportowej, zaśmieconej brakami personelu, złymi warunkami pracy i dużym obciążeniem pracą.

Perspektywa kierowcy ciężarówki poruszającej się po nadmorskiej drodze

Samochód ciężarowy na drodze przybrzeżnej.

Tomasz Orenski


Kiedy nie jeżdżę, znajduję czas na pisanie i produkowanie podcastów.

W poniedziałki spędzam dzień w domu w Glasgow, pisząc cotygodniowe felietony poświęcone polskiej polityce z akcentem „językiem w policzek”. Po wielu badaniach, planowaniu i pisaniu felietonów zamieszczam go dalej Strona internetowa. Tłumaczę też na język polski, a potem na czeski.

Pisanie może czasem przedłużyć się do wtorków, w zależności od tego, co piszę.

Wtorek poświęcony jest tworzeniu podcastu na podstawie bieżących wydarzeń. Zaproszę gości, współgospodarzy i ekspertów, aby porozmawiali o wszystkim, od kryzysu uchodźczego po problemy finansowe Polski.

Nagranie każdego podcastu zajmuje godzinę i właśnie wtedy moi goście mogą rozmawiać. Oznacza to, że być może będę musiał poświęcić kilka godzin na prowadzenie samochodu, aby porozmawiać z ludźmi do podcastu, który będzie emitowany w poniedziałki.

Dlatego nie jestem typowym kierowcą ciężarówki – moja praca to jedna na 100, a nawet mniej.

READ  Carrefour inwestuje w cztery polskie startupy technologii żywności