Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Japonia zwiększa wykorzystanie bagażu elektrycznego w obliczu boomu turystycznego  Japonia

Japonia zwiększa wykorzystanie bagażu elektrycznego w obliczu boomu turystycznego Japonia

Ponieważ rekordowa liczba turystów przybywa do Japonii, aby skorzystać ze słabego jena, niektórzy popadają w konflikt z władzami w związku z rosnącą popularnością bagażu podręcznego.

Wiadomość Kyodo News podała, że ​​dwa główne lotniska w Japonii poprosiły już podróżnych, aby nie zabierali bagażu do swoich obiektów, natomiast policja wezwała lokalnych sprzedawców detalicznych, aby ostrzegli klientów o surowych przepisach dotyczących ich używania.

W ostatnich latach coraz większą popularnością wśród podróżników cieszą się walizki zmotoryzowane, które przypominają dziecięce hulajnogi, ale zasilane są akumulatorami litowo-jonowymi, a także zyskały popularność wśród gwiazd, takich jak Paris Hilton i Shilpa Shetty.

Według Kyodo Japonia klasyfikuje obecnie popularne w pozostałej części Azji plecaki elektryczne jako „pojazdy zautomatyzowane, którymi można poruszać się po drogach wyłącznie z wymaganym wyposażeniem zabezpieczającym i prawem jazdy”.

Według policji prefektury Osaka, w czerwcu trzydziestoletnia Chinka studiująca w Japonii została skierowana do prokuratury pod zarzutem prowadzenia pojazdu bez prawa jazdy po tym, jak 31 marca rzekomo jechała na chodniku w Osace na trójkołowej walizce.

Zgodnie z japońskimi przepisami ruchu drogowego bagaż kobiecy, który może jechać z prędkością do 13 kilometrów na godzinę, jest klasyfikowany jako „motocykl”, podobnie jak niektóre hulajnogi. W czerwcu policja podała do wiadomości publicznej, że na taki bagaż podręczny wymagane są licencje.

Jak podaje Kyodo, w lipcu zeszłego roku indonezyjski chłopiec przejechał przechodniów z automatyczną torbą na ulicy w zatłoczonej dzielnicy handlowej Dotonbori w Osace, która stwierdziła, że ​​jego rodzina była zaskoczona, gdy dowiedziała się, że posiadanie prawa jazdy jest obowiązkowe w przypadku takich pojazdów w Japonia.

Według Takeru Shibayamy, starszego naukowca w Instytucie Transportu Politechniki Wiedeńskiej, szeroka gama pojazdów w Japonii – należących do kategorii skuterów – może zmusić kraj do dyskusji, „czy należy stworzyć nową klasyfikację”, aby sobie z tym poradzić. torby elektryczne.

READ  Sześć zasad „szalonej produktywności” Elona Muska zostało wysłanych do wszystkich pracowników Twittera

Japonia miała ostatnio trudności z radzeniem sobie z nowymi formami transportu. Według Krajowej Agencji Policyjnej liczba wykroczeń drogowych związanych z hulajnogami elektrycznymi wzrosła czterokrotnie w ciągu sześciu miesięcy od złagodzenia ograniczeń w lipcu 2023 r. Łagodzone przepisy pozwalają osobom powyżej 16 roku życia jeździć bez prawa jazdy, co jest obecnie częstym widokiem w dużych miastach, takich jak Tokio.