dawny maksymalna prędkość Prowadzący program James May był jedną z osób, które naśmiewały się z „najtwardszej dyrektorki szkoły w Wielkiej Brytanii” w związku z jej wybuchem przeciwko świątecznej reklamie M&S.
Catherine Birbalsingh, dyrektorka Michaela Community School na Wembley, napisała mocno sformułowany list otwarty, w którym krytykuje kampanię, zarzucając jej kładzenie „dwóch palców” na tradycyjnych wartościach.
W reklamie pojawiło się wiele gwiazd, w tym piosenkarka pop Sophie Ellis-Bextor. Dziwne oko Pułkownik Tan France, W Teda Lasso Można zobaczyć gwiazdę Hannah Waddingham wypuszczającą świąteczne czapki z armatki śnieżnej, palącą kartki świąteczne i rzucającą zabawkami.
„Czuję się w obowiązku napisać do Was, aby wyrazić moje głębokie rozczarowanie i złość w związku z Waszym ogłoszeniem na Boże Narodzenie 2023 r.” – napisała Birbalsingh w liście, który udostępniła na X/Twitterze.
„Jako nasz narodowy skarbiec macie obowiązek podtrzymywać ducha Świąt Bożego Narodzenia wśród naszych dzieci.
„Kiedy nasz naród klęczy, próbując utrzymać się na duchu w związku z tym, co możemy wspólnie osiągnąć, nie jest to czas, aby zachęcać ludzi do ignorowania inspirującego świątecznego ducha poświęcenia, wdzięczności i dawania z siebie. i pieniądze na pomoc bliźnim, i śmiech dzieci, I magiczne opowieści o Świętym Mikołaju, dobroć i piękno, które zamiast tego każą nam „robić dla siebie, co chcemy”.
Birbalsingh kontynuował: „Prowadzę szkołę w śródmieściu Londynu, w której codziennie staramy się zaszczepiać naszym dzieciom wartości przyzwoitości. Kiedy Marks and Spencer kładzie nacisk na te wartości, utrudnia to nam życie jako nauczycieli oraz tłumi mobilność społeczną i szczęście naszych dzieci, zwłaszcza tych znajdujących się w niekorzystnej sytuacji.
Na podstawie postaci Ebenezera Scrooge’a z powieści Charlesa Dickensa KolędaPani Birbalsing upierała się, że „w Bożym Narodzeniu nie chodzi o egoizm” i powiedziała Marks & Spencer, że musi ono „wskazać nam drogę za pomocą podnoszących na duchu reklam, które celebrują wartości, które ucieleśnia Scrooge”.
Zaapelowała o usunięcie reklamy, bo „można zrobić lepiej”.
„Chcemy, aby nasze dzieci robiły coś więcej, niż tylko istniały, jak stary Ebenezer, budując swój łańcuch. Chcemy, aby nasze dzieci żyły” – podsumowała. „Proszę, nie podważajcie nas w tym przedsięwzięciu”.
Wiadomość Birbalsingh została powszechnie wyśmiana ze względu na jej poważny ton, a wielu czytelników zastanawiało się, dlaczego tak bardzo zdenerwowała ją świąteczna reklama sprzedawcy.
„Czy czujesz się dobrze?” Jedna z osób zapytała, podczas gdy zespół rockowy z Sheffield, Reverend and the Makers, zapytał: „Czy poczułeś ból, kiedy koń kopnął cię w głowę?”
„Co za strata czasu” – stwierdził inny krytyk w odpowiedzi na post pani Birbalsingh. „Opowiadasz się za zachowaniem bardziej powierzchownych i komercyjnych aspektów Świąt Bożego Narodzenia, ignorując jednocześnie stres i napięcie psychiczne i finansowe, jakie idealna sytuacja powoduje dla rodzin borykających się z trudnościami. Haniebne.
James May, gospodarz serialu Prime Video Wielka wycieczka Z poprzednim maksymalna prędkość Współgospodarze Jeremy Clarkson i Richard Hammond skomentowali: „Dobry Boże. Marks & Spencer nie jest naszym „sklepem krajowym”. To byłby John Lewis. Marks & Spencer to nasz krajowy dostawca spodni. Podejmij to we właściwy sposób. Jesteś nauczycielem”.
Gospodarz LBC Radio James O’Brien napisał na Twitterze: „Być może najlepsze relacje z parodii wracają teraz do domu. W mieście pojawił się nowy dzieciak i są super fajni. Szczególnie rzeczy Scrooge’a są zabawne. geniusz.”
„To całkiem interesujące, jak szaleni są teraz wszyscy” – powiedziała dziennikarka Imogen West Knights.
Na początku tygodnia firma M&S przeprosiła po opublikowaniu na Instagramie fragmentu swojej świątecznej reklamy, na której widać płonące w ogniu kapelusze w tradycyjnych bożonarodzeniowych kolorach: czerwonym, zielonym i srebrnym. Niektórzy twierdzili, że zdjęcie było niestosowne, ponieważ kapelusze przypominały kolory flagi palestyńskiej.
Do zdjęcia dołączyła następujący podpis: „W te Święta rób to, co kochasz… na przykład odmawiaj papierowym kapeluszom”. Powiedział, że umieścił hashtag #LoveThismasNotThatmas. M&S stwierdziła, że fragmenty reklamy udostępnionej na Instagramie zostały nagrane w sierpniu, kilka miesięcy przed niespodziewanym atakiem Hamasu na Izrael 7 października.
„Dzisiaj udostępniliśmy fragment zdjęć z naszej reklamy odzieży świątecznej i domowej, która została nagrana w sierpniu” – czytamy w oświadczeniu sprzedawcy. „Przy kominku pokazałam tradycyjne papierowe czapki świąteczne w świątecznych kolorach czerwieni, zieleni i srebra.
„Chociaż chcieliśmy pokazać, że niektórzy ludzie nie lubią nosić papierowych czapek świątecznych w okresie świątecznym, usunęliśmy post po komentarzach i przeprosiliśmy za wszelkie niezamierzone szkody, które mogły zostać spowodowane”.
„Ma skłonność do apatii. Rozwiązuje problemy. Miłośnik Twittera. Pragnący być orędownikiem muzyki”.
More Stories
Wokalista Radiohead Thom Yorke schodzi ze sceny, gdy fan skanduje w proteście przeciwko Strefie Gazy
Molly Mae Hague wygląda zupełnie nie do poznania w swoim kostiumie Babci Wilczy z Czerwonego Kapturka, gdy rzuca uroczą kulą bougie na Halloween dla swojej córki Bambi.
Recenzja historii Christophera Reeve’a – „Kompleksowa i afirmująca życie”