Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Jakie są zasady dotyczące e-hulajnóg i szosowych e-rowerów?

Jakie są zasady dotyczące e-hulajnóg i szosowych e-rowerów?

Czy e-hulajnogi powinny jeździć po drogach? A co z rowerzystami szosowymi? I czy muszę nosić kask na hulajnodze Lime?

Pojawienie się nowych zmotoryzowanych dróg powoduje jeszcze większą presję na nasze drogi i chodniki – i nie zawsze jest jasne, gdzie się one znajdują.

Wydaje się, że rządowi zależało na wyjaśnieniu zasad poruszania się po chodnikach i korzystaniu z dróg – tak zwanej polityki dostępności ulic – ale te propozycje wypadły z pola widzenia.

Póki co to podstawowe zasady, które obowiązują użytkowników hulajnóg i e-rowerów.

Czytaj więcej:
*Francja stosuje zasadę roweru elektrycznego bez licencji i obowiązkowego ubezpieczenia
Ulice przed nami: Trwa wojna na słowa o parking w centrum miasta
* Rząd rozważa ograniczenia prędkości dla e-hulajnóg, ponieważ piesi przejmują przewagę w walce o przejście dla pieszych

Najpierw wyjaśnijmy, o czym mówimy

Waka Kotahi opisuje e-hulajnogi, urządzenia ułatwiające poruszanie się i rowery z napędem jako pojazdy o małej mocy, które nie wymagają rejestracji ani prawa jazdy.

Koła w e-hulajnogach nie mogą przekraczać 355mm, a silnik musi mieć maksymalną moc 300W.

Hulajnogi elektryczne są dozwolone na chodniku i drodze.  Na drodze rowerzyści muszą znajdować się jak najbliżej krawędzi i nie wolno im poruszać się po wyznaczonych ścieżkach rowerowych.

Warwick Smith / Rzeczy

Hulajnogi elektryczne są dozwolone na chodniku i drodze. Na drodze rowerzyści muszą znajdować się jak najbliżej krawędzi i nie wolno im poruszać się po wyznaczonych ścieżkach rowerowych.

Urządzenia ułatwiające poruszanie się to pojazdy, które pomagają w poruszaniu się z powodu upośledzenia fizycznego lub neurologicznego i są napędzane silnikiem o mocy do 1500 watów.

Jest też słynny „wspomagany cykl zasilania” – czyli e-rower. Posiada dodatkowy silnik elektryczny o maksymalnej mocy 300 watów i jest przeznaczony do napędzania przede wszystkim energią mięśni jeźdźca.

Rowery elektryczne, rowery, hulajnogi - ludzie

Ross Giblin / takie tam

Rowery elektryczne, rowery, hulajnogi – ludzie

Ścieżki rowerowe, ścieżki rowerowe i ścieżki wspólne – czym się różnią?

Wspólna ścieżka przeznaczona jest dla pieszych, rowerzystów, urządzeń ułatwiających poruszanie się oraz kołowych urządzeń rekreacyjnych.

READ  Trump wzywa wyborców, aby stawili czoła mrozowi: „Nawet jeśli umrę, będzie warto”

Waka Kotahi powiedział, że tradycyjne ścieżki rowerowe są pomalowane wewnątrz drogi i są odpowiednie dla pewnych siebie rowerzystów.

Oddzielne ścieżki rowerowe były przeznaczone wyłącznie dla rowerzystów. Obejmują one pewną formę fizycznego oddzielenia od ruchu kołowego i zazwyczaj znajdują się na drodze lub obok niej, zazwyczaj w obrębie pasa drogowego.

Więc gdzie e-hulajnogi są dozwolone?

Hulajnogiem elektrycznym można poruszać się po chodniku lub drodze – z wyjątkiem wyznaczonych ścieżek rowerowych, które stanowią część drogi i są przeznaczone wyłącznie dla rowerzystów.

Na ścieżce rowerzyści muszą:

  • Jedź ostrożnie i rozważnie
  • Jedź z prędkością, która nie zagraża innym użytkownikom przejścia dla pieszych
  • Ustąp pierwszeństwa zarówno pieszym, jak i kierowcom urządzeń ułatwiających poruszanie się

Na drodze hulajnogi elektryczne powinny być obsługiwane jak najbliżej krawędzi jezdni.

Waka Kutahi powiedział, że kask nie jest prawnie wymagany przez kierowców e-hulajnóg, ale jest zalecany.

Rowerzysta w centrum Wellington (zdjęcie z pliku)

Ross Giblin/personel

Rowerzysta w centrum Wellington (zdjęcie z pliku)

Gdzie można przewozić rowery?

Rowery stają się coraz częstszym widokiem na przejściach dla pieszych, ale prawo mówi, że nie powinny tam być.

„Możesz jeździć po ścieżce tylko wtedy, gdy dostarczasz gazety, pocztę lub ulotki lub jeśli średnica koła nie przekracza 355 mm” – powiedział Waka Kotahi.

„Tam, gdzie jest ścieżka rowerowa, można jechać po ścieżce rowerowej lub po drodze. Tam, gdzie nie ma ścieżki rowerowej, należy jechać po drodze i trzymać się jak najdalej w lewo.”

Rowerzyści mogą korzystać z pasów dla autobusów, o ile nie uniemożliwiają tego znaki lub oznaczenia drogowe.

Rowerzyści nie mogą jechać obok siebie więcej niż dwoma pojazdami i muszą jechać w jednej linii podczas wyprzedzania innych pojazdów, w tym pojazdów zaparkowanych.

Radna regionu Tasman, Kate Malling, mówi, że jego e-rower może być szybszy niż jazda samochodem.

dostarczone

Radna regionu Tasman, Kate Malling, mówi, że jego e-rower może być szybszy niż jazda samochodem.

Gdzie dozwolone są cykle z napędem?

Waka Kotahi powiedział, że zasady są takie same jak w przypadku rowerów, ale dodał:

READ  Finał Euro 2020: gdzie Włochy i Anglia mogą wygrać lub przegrać

Poniższe przykłady NIE Rowery z napędem, ale motorowery:

  • Cykle z silnikami benzynowymi.
  • Skutery/skutery o małej mocy.
  • Trasy są przede wszystkim zaprojektowane do napędzania silnika, a nie energii mięśni jeźdźca.

A co z innymi pojazdami o niskim zużyciu energii?

Waka Kutahi powiedział, że niektóre pojazdy spełniają definicję pojazdu, ale mają trudności ze spełnieniem norm bezpieczeństwa i innych wymagań, przez co nie mogą być eksploatowane na drogach. Obejmuje to:

  • Zmotoryzowane deskorolki, hulajnogi elektryczne powyżej 300 W i rolki
  • Segway i tym podobne, chociaż w sprawie sądu okręgowego stwierdzono, że konkretny Segway był urządzeniem do nawigacji i nie było pewności co do ich ogólnej klasyfikacji
  • Samobalansujący monokular z zasilaniem
  • Rowery z silnikami benzynowymi lub przeznaczone do napędzania silnikiem.

Co powiesz na deskorolki, hulajnogi i łyżwy napędzane stopami?

  • Na drodze trzymaj się jak najbliżej krawędzi jezdni.
  • Na chodniku: Jedź ostrożnie i uważaj. Nie jedź z prędkością, która zagraża innym użytkownikom przejścia dla pieszych i ustępuj pierwszeństwa pieszym i kierowcom poruszających się pojazdów.
Samochody na przełęczy Wellington (plik graficzny)

Alex Dyer/Rzeczy

Samochody na przełęczy Wellington (plik graficzny)

Czy można legalnie zaparkować na nasypie?

Zasada dotycząca transportu naziemnego („użytkownik dróg”) stanowi, że kierowcy nie mogą zatrzymywać ani parkować swoich pojazdów na przejściu dla pieszych lub ścieżce rowerowej.

A co z bermami? To nie jest jasne.

W dokumencie rządowym z początku 2020 r. ówczesna sekretarz ds. transportu Julie Ann Ginter powiedziała, że ​​trwa spór o zdolność rad do ograniczania parkowania na nasypach.

Zgodnie z propozycją Accessible Streets rady będą mogły ograniczać parkowanie bez instalowania znaków podkreślających ograniczenia.

W piątek rzecznik sekretarza ds. transportu Kierana McNulty’ego powiedział, że rząd rozważa kolejne kroki w zakresie dostępnych ulic i poinformuje o wszelkich aktualizacjach w odpowiednim czasie.

Krótko mówiąc, obserwuj tę przestrzeń.