Dziesiątki tysięcy pracowników kolei i tuneli ma odejść jeszcze w tym miesiącu, co zostało opisane jako „największy wybuch strajków przemysłowych w Wielkiej Brytanii od 1989 roku”.
Szefowie Unii grożą „zamknięciem systemu” i spodziewają się poważnych zakłóceń w londyńskich usługach kolejowych i metra, które wpłyną na takie wydarzenia, jak Festiwal Glastonbury i Mistrzostwa Wielkiej Brytanii w lekkiej atletyce.
Kiedy zdarzają się strajki?
Strajk ma rozpocząć się 21 czerwca. Oczekuje się, że do 50 000 pracowników kolei i usług w sieci kolejowej i metra w Londynie dojdzie do strajku.
Według stowarzyszenia Rail, Marine and Transportation (RMT) w dniach 23 i 25 czerwca aż 40 000 pracowników kolei zastrajkuje ponownie.
Jednak szefowie związków stwierdzili, że środek ten będzie miał wpływ na usługi kolejowe „przez cały tydzień, w którym ogłoszono trzy dni robocze”. Dzieje się tak, ponieważ pociągi mogą nie być na właściwych stacjach po zakończeniu wakacji.
Których operatorów kolejowych będzie to dotyczyć?
Oczekuje się, że tylko pięć głównych linii kolejowych będzie działać podczas trzydniowego okresu strajku. Usługi kolejowe dla niepełnosprawnych to:
- Kolej Chiltern
- Pociągi biegowe
- Wielka Anglia
- LNE
- East Midlands Railway
- c2c
- Pociągi północne
- południowy wschód
- Kolej południowo-zachodnia
- Wielka Zachodnia Kolej
- Transbinin Express
- Zachodnie Wybrzeże Avanti
- Pociągi West Midlands
O co strajkują pracownicy?
Pracownicy kolei głosowali za strajkiem po kłótni z Network Rail o zamrożenie płac i proponowane cięcia. RMT twierdzi, że aż 2500 miejsc pracy jest zagrożonych, a pracownicy byli poddawani wieloletnim zamrożeniom płac.
„Mamy kryzys związany z kosztami utrzymania i niedopuszczalne jest, aby pracownicy kolei tracili pracę lub czekali na kolejny rok zamrożenia płac” – powiedział o tym środku sekretarz generalny RMT Mike Lynch.
Koleje Państwowe odpowiedziały, że związek „musi zdać sobie sprawę, że jesteśmy instytucją publiczną i każda podwyżka płac musi być w zasięgu podatnika”.
Dyrektor generalny Andrew Haynes powiedział: „Nie możemy oczekiwać, że przejmiemy więcej niż sprawiedliwy udział w publicznych pieniądzach, dlatego musimy zmodernizować naszą branżę, aby zapewnić jej solidną podstawę finansową na przyszłość. Brak modernizacji doprowadzi tylko do pogorszenia sytuacji w branży i więcej utraty miejsc pracy w dłuższej perspektywie”.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa