Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Jaka jest przyczyna kryzysu pustych półek i jak można go naprawić?  Odpowiedz na osiem kluczowych pytań

Jaka jest przyczyna kryzysu pustych półek i jak można go naprawić? Odpowiedz na osiem kluczowych pytań

Jak duży jest brak kierowcy ciężarówki? dlaczego ow? Jaki był efekt? Czujesz to w sklepach? Czy istnieją inne przyczyny niedoboru niż brak kierowców? Aby uzyskać odpowiedzi na to wszystko i więcej, czytaj dalej…

pobierz wideo

Film jest niedostępny

Dlaczego niektóre półki supermarketów w Wielkiej Brytanii są puste?

W całej Wielkiej Brytanii kupujący widzą puste półki i kurczące się zapasy żywności i artykułów pierwszej potrzeby.

Szefowie supermarketów ustawiają się w kolejce, aby ostrzec o wszystkim, od odwołanych urodzin po brak butelkowanej wody w sklepach.

Jednym z głównych winowajców jest niedobór kierowców ciężarówek, na co wiele osób wskazuje palcem Brixi.

Ale jak wyjaśnia szef firmy Mirror, Graham Hescott, kombinacja czynników doprowadziła do spadku liczby kierowców ciężarówek w Wielkiej Brytanii, w tym kilku w okresie poprzedzającym katastrofalny Brexit.

Więc jak źle jest? Jaki jest efekt? Czy coś się robi i jakie inne czynniki powodują puste półki inne niż półki czyste?

Czy widzisz niedobór produktu? Dołącz do dyskusji w sekcji komentarzy



W Tesco w Liverpoolu brakuje kilku produktów mlecznych
(

zdjęcie:

lustro dzienne)




Oto odpowiedzi na wszystkie Twoje główne pytania.

P: Jak duży jest brak kierowców ciężarówek?

O: Liczbę oszacowano między 90 000 a 100 000. Organizacja branżowa, Związek Transportu Drogowego, stwierdziła, że ​​sytuacja jest w „punkcie kryzysu”.

P: Dlaczego teraz brakuje?

Odp.: Jest to kombinacja czynników, niektóre wracają do okresu sprzed Brexitu, inne są związane z Brexitem, ale pogorszyła je pandemia Covid.

Branża od pewnego czasu boryka się z wyzwaniem starzejącej się siły roboczej kierowców ciężarówek oraz, w wielu przypadkach, z niskimi zarobkami.

Jak mówi związek Unite: „Kultura zaniżania wartości poprzez analizę porównawczą i outsourcing, a także nadużywanie kierowców agencyjnych i fałszywych kierowców samozatrudnionych zaowocowało wynagrodzeniami, które nie odzwierciedlają umiejętności, wiedzy i kwalifikacji potrzebnych do wykonywania pracy”.



Kierowcy od lat są niedoceniani, a Brexit tylko pogorszył problem
(

zdjęcie:

Getty Images/istockphoto)




Brexit doprowadził do problemu, ponieważ europejscy kierowcy, którzy tu pracowali, postanowili nie zostać.

To było wystarczająco złe, ale kryzys Covida popchnął do pracy wiele innych śrubokrętów.

Obejmują one znaczne zakłócenia w szkoleniu kierowców ciężarówek spowodowane dystansem społecznym i innymi ograniczeniami.

Stowarzyszenie Transportu Drogowego poinformowało, że w zeszłym roku zabrakło 40 000 testów.









P: Jaki jest efekt?

Odp.: Wielu kupujących mogło nie dostrzegać rzeczywistego wpływu – jeszcze – ale wiele firm z różnych sektorów jest pewnych.

Firmy borykają się z opóźnieniami, odwołaniami, dostawami i rosnącymi kosztami.

P: Czy efekt jest namacalny w sklepach?

O: Tak, w niektórych przypadkach brakuje niektórych produktów i pustych półek.

Chleb, mleko, woda, świeże produkty, piwo i napoje bezalkoholowe były jednymi z najbardziej dotkniętych pozycji.



Środki czystości również spadają w Liverpool Tesco
(

zdjęcie:

lustro dzienne)




Sytuacja pogarsza się, gdy nastąpił wzrost popytu z innych powodów, takich jak fala upałów i Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej.

Chociaż puste półki nie są powszechne w każdym sklepie, zależy to od każdego przypadku.

Kolejny wpływ miał na zakres oferowanych produktów.

Dostawcy i ich klienci reagują, ograniczając wybór artykułów.

P: Więc nie mogę znaleźć niektórych rzeczy, których szukam?

O: Może tak jest w tej chwili, ale źródła branżowe ostrzegają, że sytuacja się pogarsza.

Ponadto oczekuje się, że wyższe koszty płac kierowców ciężarówek – wraz z innymi czynnikami – doprowadzą do inflacji i wyższych cen w sklepach.









P: Czy istnieją inne przyczyny niedoboru niż brak sterowników?

O: Tak. Firmy cierpiały również z powodu braku ludzi do wszystkiego, od zbierania owoców po pracowników fabryk.

Przyczyny są – w wielu przypadkach – również z powodu długoterminowych niższych płac, Brexitu i kryzysu Covid.

P: Co robią firmy, aby rozwiązać ten problem?

O: Niektórzy – w obliczu poważnego niedoboru kierowców – w końcu podnieśli stawki płac.

Ale ze względu na skalę problemu muszą podjąć zdecydowane działania.

John Lewis powiedział, że rozdaje kierowcom ciężarówek podwyżki do 5000 funtów.



Półki z napojami kończyły się również w niektórych częściach Liverpool’s Tesco Stadium
(

zdjęcie:

lustro dzienne)




Otrzymuj najnowsze wiadomości finansowe na swoją skrzynkę odbiorczą. Zapisz się do bezpłatnego biuletynu Mirror .

Gigant z High Street, który jest właścicielem Waitrose, oferuje również nowym rekrutom „Złote pozdrowienia” o wartości 1000 funtów.

Sieć elektryczna Currys PC World oferuje „Złote Powitanie” w wysokości 1500 funtów, aby zatrudnić kierowców ciężarówek.

Właściciel Dixons Carphone zapewnia również obecnym kierowcom tę samą opłatę, aby uniemożliwić im wyjazd.

Tymczasem pracownicy w Wielkiej Brytanii są zachęcani do przekwalifikowania się, ponieważ kierowcy, a pracownicy, którzy zatrudnią przyjaciela na stanowisku kierowcy, mogą otrzymać premię w wysokości 1000 funtów.

P: Co można zrobić, aby rozwiązać problem braku kierowców ciężarówek.

O: Istnieje cała masa pomysłów, ale żaden z nich nie jest postrzegany jako „srebrna kula” do szybkiego rozwiązania problemu.

Niektórzy przedstawiciele branży sugerowali wezwanie wojska do prowadzenia ciężarówek.

Inni sugerowali zatrudnianie więźniów w dniu zwolnienia do pracy.







Stowarzyszenie Transportu Drogowego twierdzi, że Ministerstwo Spraw Wewnętrznych musi dodać kierowców ciężarówek do listy zawodów, których brakuje w Wielkiej Brytanii, i rozważyć sezonowy lub tymczasowy program wizowy dla wykwalifikowanych kierowców ciężarówek, taki jak obecnie dostępny dla pracowników rolnych.

Mówi, że złagodzenie przepisów umożliwiających kierowcom samochodów ciężarowych z zagranicy zamieszkanie i pracę w Wielkiej Brytanii pomogłoby na krótką metę, ale ostrzega, że ​​godziny pracy kierowców są skrócone w związku z obawami, że kierowcy ciężarówek już pracują do granic swoich możliwości i są zmęczeni.