„Jak rozwijasz markę dziedzictwa? Po prostu wracasz do tego, o co w tym wszystkim chodzi”, mówi prezes firmy Halle Stanford
Dla Stanford i jej zespołu oznaczało to wznowienie 40-letniego kultowego hitu „Fraggle Rock” w nowym serialu Apple TV+, który jest skierowany do zestresowanych dzieci w dzisiejszych czasach i pomaga im negocjować problemy społeczne i środowiskowe komplikujące ich świat w 2022 roku. „Od 40 lat do teraz wszyscy musimy czuć się połączeni, prawda? Wszyscy jesteśmy częścią tej planety — powiedział Stanford. „O to właśnie chodziło w „Fraggle Rock” – o empatię i zrozumienie, łączność”.
Tak więc „Fraggle Rock: Back to the Rock” — który zadebiutował w styczniu. 21 z postaciami z oryginalnej serii z lat 1983-87, takimi jak Gobo, Red, Goober i Uncle Traveling Matt — porusza różne kwestie, od dezinformacji w Internecie, przez zanieczyszczenie oceanów, po kryzys uchodźczy. „Pandemia ujawniła, a nawet przed pandemią, ogromny niepokój u dzieci i ich rodziców” – powiedział Stanford. „I tak jest kilka epizodów, które dotyczą lęku, które dotyczą samoopieki. To moja ulubiona.
Oprócz „Fraggle Rock” firma Jim Henson wyprodukowała inny serial — w tym program Netflix „Math Party” oraz animowaną wersję klasycznej książki dla dzieci „Harriet the Spy”, która zadebiutowała w listopadzie ubiegłego roku na Apple TV+ i zawiera głos Beanie Feldstein jako gimnazjalnego detektywa.
Stanford, który dołączył do Hensona w 1993 roku, ma długą historię w telewizji dla dzieci, zdobywając nagrodę Emmy jako producent wykonawczy 10-odcinkowego serialu fantasy Netflixa „The Dark Crystal: Age of Resistance”. I wypuściła serię PBSKids „Sid the Science Kid” (2008-2013) opartą na jej własnym kochającym naukę synu, potem przedszkolaku, a teraz 24 lat.
Rozmawiała z TheWrap o różnych wyzwaniach związanych z ponownym uruchomieniem „Fraggle Rock” i „Harriet the Spy”.
„The Fraggles”/Jim Henson Company
W jaki sposób firma Jim Henson Company obiera swoje programowanie w nowym kierunku?
W jaki sposób rozwijasz dotychczasową markę? Czym więc był „Fraggle Rock” 40 lat temu, w tym jest jego esencja. Ale potem przyjrzeliśmy się współczesnemu przekazowi tego, czego potrzebują dzieci i rodziny, aby pomóc im uczynić świat lepszym miejscem.
Jakie są konkretne problemy, które program rozwiązuje w 2022 roku?
Cóż, zmiana klimatu jest duża, prawda? I oceany. Zobaczycie więc takie tematy w „Fraggle Rock”, jak czyszczenie mikroplastiku w oceanach. To są jak wielkie globalne idee. Ale podchodzimy również do indywidualnych wyzwań, które się pojawiają. A więc tak, pandemia ujawniła, a nawet przed pandemią, ogromny niepokój dzieci i ich rodziców. I tak jest kilka epizodów, które dotyczą lęku, które dotyczą samoopieki. To mój ulubiony.
A co z mediami społecznościowymi?
Bardzo pamiętaliśmy o erze cyfrowej. Jest więc kilka tematów, które mówią o komorze echa, które mówią o dokopaniu się prawdy o produktach sprzedawanych online. Wystarczy spojrzeć na to, czym jest prawdziwy produkt w porównaniu z przekazem… mamy też Craggles, którzy stają się uchodźcami, a Fraggles muszą ich przyjąć i nauczyć się, jak być dobrymi sojusznikami.
Opowiedz nam o „Fraggle Gaggle”, który doradzał pisarzom.
„Fraggle Rock” zaprosił poetów, którzy na co dzień pracują z dziećmi, zaprosiliśmy nauczycieli, zaprosiliśmy (UCLA) Centrum Naukowców i Opowiadaczy, kto miał aktualne dane i badania na temat tego, o co martwią się rodziny i dzieci. Jak podejmują działania? Co oni robią?
Animowana „Harriet the Spy” (na podstawie powieści Louise Fitzhugh z 1964 r.) unika niektórych z tych problemów, cofając widzów do lat 60. — z animacją 2D odpowiednią dla tego okresu. Czemu?
Po wykupieniu opcji książki dowiedziałam się, że Harriet była jedną z pierwszych dziewczynek napisanych w literaturze, która nie ubierała się jak typowa dziewczynka. Nosiła niskie topy, luźne dżinsy — jest jak podróżnik w czasie. Dzięki temu wiedzieliśmy, że dzisiaj też połączy się z dziećmi. I właśnie dlatego chcieliśmy to osadzić w latach 60-tych. Nie każda sieć była zaangażowana w ten pomysł, ale tak dla Apple! Możesz nagle zagłębić się w tematy (i) wykazać, że nadal istnieją. Ale także nadaj mu ten połysk, ten rodzaj fantazji dopracowania tego nowego, innego rodzaju Nowego Jorku, kiedy dzieci były „na wolnym wybiegu”.
Naprawdę wierzę, że Harriet była książką Jima Hensona (czekającą) na przetłumaczenie na telewizję. Kiedy myślisz o imieniu Jim Henson, myślimy o naszym programowaniu, wydaje się to klasyczne. Wydaje się, że kryje się za tym złoty standard rozrywki dla dzieci. Ale naprawdę mi się podobało, bo Harriet jest artystką, a Jim Henson był artystą. Tak. A ona, hm, ona patrzy na świat przez pryzmat artysty jako pisarka. Zobaczysz w serialu, kiedy będzie pisać. Zobaczysz, co ona sobie wyobraża.
„Ma skłonność do apatii. Rozwiązuje problemy. Miłośnik Twittera. Pragnący być orędownikiem muzyki”.
More Stories
Wokalista Radiohead Thom Yorke schodzi ze sceny, gdy fan skanduje w proteście przeciwko Strefie Gazy
Molly Mae Hague wygląda zupełnie nie do poznania w swoim kostiumie Babci Wilczy z Czerwonego Kapturka, gdy rzuca uroczą kulą bougie na Halloween dla swojej córki Bambi.
Recenzja historii Christophera Reeve’a – „Kompleksowa i afirmująca życie”