Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Jak inicjatywy programistyczne Apple dotyczące iPhone’a zdobywają serca, umysły, a nawet płuca programistów

Jak inicjatywy programistyczne Apple dotyczące iPhone’a zdobywają serca, umysły, a nawet płuca programistów

W tym tygodniu w londyńskiej siedzibie Apple, mieszczącej się w dawnej elektrowni Battersea Power Station, odbyło się specjalne wydarzenie prezentujące najnowsze wyzwanie Swift Student Challenge, w ramach którego zachęca się uczniów do przesyłania aplikacji (start w lutym).

Teraz jednak do Europejskiego Tygodnia Kodowania pozostały już tylko dni, a w Battersea dwóch elokwentnych i przekonujących programistów zaprezentowało swoje najnowsze osiągnięcia, a Esther Hare, starsza dyrektor ds. globalnego marketingu programistów w firmie Apple, powiedziała mi, jak ważne jest wyzwanie Swift Student Challenge dla firma.

Forbesa24 niesamowite obudowy do iPhone’a 16 i iPhone’a 16 Pro pod względem designu i wydajności

Jednym z powodów jego dużej popularności jest fakt, że Apple honoruje 350 zwycięzców za ich sukces, z których 50, określonych jako Wybitni Zwycięzcy, zostanie zaproszonych do odwiedzenia Cupertino latem przyszłego roku.

„Chcemy, aby ludzie byli kreatywni, dlatego potrzebujemy, aby te dzieci naprawdę myślały o tym, jak rozwiązać problemy, a wiele z tego, co rozwiązują, jest tym, co widzą” – wyjaśnia Hare. „Zatem dostrzeżenie lokalnych problemów w ich społeczności może wywołać pozytywne emocje iskra tam, gdzie myślą, że mogą zrobić coś, co może. To naprawdę robi różnicę.

Pierwszym deweloperem jest Aiden Forrest, 17-latek z Newcastle upon Tyne. Jest młody, ale mimo to nie jest to jego pierwsza aplikacja, którą prezentuje. Nazywa się Heartbeat Hero i powstał jako zwycięska praca w konkursie Swift Student Challenge. W interaktywny sposób uczy, jak wykonywać resuscytację krążeniowo-oddechową u dorosłych i dzieci. Inspiracją dla Forresta był wujek strażak, który opisał Aidenowi, jak uratował czyjeś życie, wykonując resuscytację krążeniowo-oddechową do czasu przybycia karetki.

„Dla mnie ostatecznym celem zawsze było tworzenie systemu iOS, ponieważ możliwość interakcji z urządzeniem i urządzeniami jest niezrównana podczas korzystania z takich rozwiązań jak Swift. W przypadku mojej aplikacji potrzebowałem dostępu do kamery i mikrofonu za pomocą narzędzi takich jak ARKit, czyli Szybka rzecz, która pozwala łatwo przeciągnąć do aplikacji.

To było fantastycznie zrobione. Kamera jest używana w taki sposób, że gdy samodzielnie spróbujesz wykonać ruch niezbędny do resuscytacji krążeniowo-oddechowej, kamera patrzy na sufit i współpracuje z akcelerometrem, aby zobaczyć, jak mocno naciskasz.

Wykorzystuje także Apple Maps i bazę danych, aby na przykład kierować użytkowników do lokalizacji najbliższego defibrylatora.

Swift działa trochę tak, jakby czuwał nad tobą starszy inżynier, który pomoże ci zrozumieć kod, nad którym pracujesz.

Esther Hare wierzy, że uczciwy i osobisty aspekt, który odkrył Forrest, jest istotną częścią sukcesu w tworzeniu aplikacji. „Kiedy patrzymy na aplikacje Swift Student Challenge, jedną z rzeczy, które stale zauważamy, jest to, że opierają się one na wartościach pod względem pochodzenia pomysłów. Pierwsza linijka kodu jest prosta: wymaga zaangażowania z tym i zwykle te dzieci, które mają w tym prawdziwą pasję. Dzieci, które widzimy, radzą sobie naprawdę dobrze.

Druga aplikacja nazywa się Długipochodzi od lekarza. Luke Hill pracuje w brytyjskiej Narodowej Służbie Zdrowia. Podczas blokady związanej z koronawirusem w Wielkiej Brytanii w 2020 r. Kiedy pacjentom z Covid odłączono od respiratorów, otrzymali arkusze ćwiczeń i plastikowe pudełko, aby zachęcić ich do głębszego oddychania. Hill zauważyła, że ​​skrzynki nie są używane, a pacjenci byli skupieni na czymś innym: na swoich telefonach.

„Pomyślałem, czy nie byłoby wspaniale, gdyby ćwiczenia były na ich telefonie i w jakiś sposób reagowały na oddychanie, aby było interaktywne i zabawne? Wyobrażałem sobie, że oddychałyby niesamowitymi obrazami, które rozwijałyby się i przekształcały na ekranie. To zmotywowałoby ich do wykonywania ćwiczeń oddechowych i wzmocnienia mięśni oddechowych. Był tylko jeden problem: nigdy wcześniej nie tworzyłem aplikacji i nie miałem pojęcia, jak ją stworzyć. Pobrałem Xcode, aby móc stworzyć prototyp na moim iPhonie Na początku było to jak nauka nowego języka, ale z czasem przyzwyczaiłem się do robienia podstawowych rzeczy, na przykład bardzo prostych animacji, i zaczęło to sprawiać więcej frajdy”.

Ostateczna aplikacja faktycznie zawiera wciągające i wciągające obrazy, które pulsują i zmieniają się w miarę oddychania, a aplikacja zachęca Cię, jeśli nie oddychasz prawidłowo.

Hill kontynuuje: „Chyba nie zdawałem sobie sprawy, jak trudne były niektóre kroki, zwłaszcza związane z przepisami, które wiążą się z czymś takim jak ta medyczna, ale po prostu stawiasz każdy krok i w końcu osiągasz cel”.

Hare mówi: „Dr. Luke opowiadał, jak aplikacja stała się jego światem podczas Covid. Zobaczył, jak może stworzyć coś, co może coś zmienić. Myślę, że to właśnie jest niesamowite w narzędziach, które oferujemy. Tworzymy frameworki i API, ale tak naprawdę nie wiemy, co ludzie z nimi zrobią, dopóki ich nie wezmą i nie zamienią w coś.

Inteligencja Apple wkrótce trafi na iPhone’a. Ciekawe na ile coś takiego jak Apple Intelligence zmieni naturę programowania? „Naszym celem jest, aby ludzie używali kolejnych świetnych narzędzi do programowania, które ogłosiliśmy. Ułatwią to pracę, ale to nie jest oszustwo. Trzeba zrozumieć, jak to działa i trzeba mieć cel, aby móc z niego korzystać. narzędzia, które Ci pomogą. Gdy pojawi się Apple Intelligence, podczas tworzenia kodu pojawią się informacje pokazujące, co zostało zrobione, ale Hare w końcu mówi: „Mówi ci również: «Oto kilka innych sposobów, w jakie mogłeś to zrobić». zbyt.'” Dzięki temu następnym razem możesz zadać lepsze pytanie.

ForbesaNowa wersja oprogramowania iOS 18.0.1 dla iPhone’a: ​​czy warto dokonać aktualizacji?

READ  Battlefield 2042 jest teraz jedną z najgorzej ocenianych gier Steam w historii • Eurogamer.net