Inwestorzy skreślili prawie 200 miliardów dolarów z wyceny rynkowej właściciela Facebooka Meta, ostrzegając, że jego użytkownicy spędzają więcej czasu na nowszych rywalach, takich jak TikTok firmy ByteDance.
Akcje spółki spadły o ponad 20 procent w notowaniach po godzinach pracy w środę po tym, jak Meta poinformowała, że spodziewa się, iż jej przychody w pierwszym kwartale nie spełnią oczekiwań na Wall Street z powodu „rosnącej konkurencji”.
Jeśli akcje nie odbiją, byłby to najgorszy dzień dla akcji od notowanej w 2012 roku grupy mediów społecznościowych i jeden z największych jednodniowych spadków wartości rynkowej spółki w historii.
„Ludzie mają wiele możliwości wyboru sposobu spędzania czasu, a aplikacje takie jak TikTok rozwijają się bardzo szybko”, ostrzegał podczas rozmowy z analitykami Mark Zuckerberg, dyrektor naczelny. Konkurencja wywarłaby krótkoterminową presję na Meta’s biznes reklamowyon dodał.
Najnowsze dowody na to, że Meta była przegranie „bitwy o uwagę” do aplikacji takich jak TikTok pojawił się dzień po tym, jak jego rywal, Google Parent Alphabet, opublikował an nieoczekiwany wzrost w przychodach z reklam.
Podczas gdy właściciel Google wziął Ostatnie zmiany prywatności Apple Meta stwierdziła, że nadal cierpi z powodu nowych zasad, które utrudniają śledzenie użytkowników i kierowanie reklam.
„Istnieje wyraźny trend, w którym mniej danych jest dostępnych do dostarczania spersonalizowanych reklam” – powiedział Zuckerberg.
Niektóre firmy technologiczne były pod znacznym ciśnienie W tym roku inwestorzy są zdenerwowani oznakami spowolnienia wzrostu, a Rezerwa Federalna przygotowuje się do zaostrzenia polityki. Zaawansowany technologicznie indeks Nasdaq Composite ucierpiał najgorszy miesiąc w styczniu od czasu, gdy koronawirus po raz pierwszy wstrząsnął rynkami finansowymi w marcu 2020 r.
pod koniec zeszłego miesiąca, Slajd udostępniający Netflix najbardziej w ciągu prawie dekady po tym, jak wytyczne firmy nie spełniły oczekiwań. PayPal, który przeoczone oczekiwania we wtorek spadła o prawie 25 procent następnego dnia, obniżając wycenę firmy o 51 miliardów dolarów.
Zarobki Meta w czwartym kwartale w skrócie
Rzeczywisty vs szacunki
Przychód: 33,7 miliarda dolarów w porównaniu z 33,4 mld USD
dochód netto: 10,3 miliarda dolarów w porównaniu do 11 miliardów dolarów
EPS: 3,67 USD w porównaniu z 3,83 USD
Sprzedaż reklam: 32,6 mld USD w porównaniu z 32,5 mld USD
Aktywni użytkownicy miesięcznie: 2,91 mld w porównaniu do 3 mld
Źródła szacunków: S&P Capital IQ i Refinitiv
Spotify również opublikował rozczarowująca perspektywa Jeśli chodzi o wzrost liczby abonentów w pierwszym kwartale w środę, spadek cen akcji wyniósł aż 23 procent w handlu po godzinach, zanim odbiły się i będą notować mniej więcej o 10 procent niżej.
Meta powiedział, że spodziewa się, że przychody w pierwszym kwartale 2022 r. wyniosą od 27 do 29 miliardów dolarów, co odpowiada 3-11-procentowemu wzrostowi rok do roku.
Według S&P Capital IQ było to poniżej oczekiwań dotyczących przychodów w pierwszym kwartale w wysokości 30,3 mld USD i według analityków byłby to zasadniczo najwolniejszy okres wzrostu Facebooka w jego historii.
Zyski w czwartym kwartale zostały ściśnięte przez jego inwestycja w świecie pełnym cyfrowych awatarów, znanym jako metaverse, a także wyższe wydatki na jego ramię technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości.
Miesięczna baza aktywnych użytkowników Facebooka pozostała na niezmienionym poziomie 2,91 mld, poniżej szacunków analityków na poziomie 3 mld.
Oprócz „zwiększonej konkurencji o czas” Meta obwiniała słabą wydajność na „zmianę zaangażowania w naszych aplikacjach”. Powiedział, że ludzie oglądali więcej krótkich filmów, które przyniosły mniej pieniędzy niż reklamy pojawiające się w jego kanale.
Firma zajmująca się mediami społecznościowymi ma trudności z utrzymaniem przewagi wśród nastolatków i młodszych użytkowników, podczas gdy ciąg skandali dotyczących prywatności i moderacji nadszarpnął jej reputację.
Zuckerberg ostatni rok ogłosił, że firma będzie „przebudowywać . . . aby służyć młodym dorosłym gwiazdą północy”, z naciskiem na Reels, klon TikTok.
Meta w środę ostrzegła również, że wyzwania makroekonomiczne, takie jak inflacja i zakłócenia łańcucha dostaw, są budżetami reklamodawców.
#biuletyn techFT
#techFT dostarcza wiadomości, komentarze i analizy dotyczące dużych firm, technologii i zagadnień kształtujących ten najszybciej przemieszczający się sektor od specjalistów z całego świata. Kliknij tutaj aby uzyskać #techFT w swojej skrzynce odbiorczej.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji