Inwestorzy Ryanaira zostali wezwani do głosowania przeciwko „nadmiernym” wypłatom premii i zakazu ponownego wyboru ośmiu starszych prezesów w okresie poprzedzającym doroczne spotkanie akcjonariuszy linii lotniczej w tym tygodniu.
Wzywając do rewolucji dla akcjonariuszy w największej europejskiej linii lotniczej, londyńska firma konsultingowa Pirc Group zwróciła uwagę na obawy dotyczące niezależności zarządu i potencjalnych nieuzasadnionych korzyści finansowych dla kadry kierowniczej.
Nie zalecił jednak sprzeciwiania się ponownemu wyborowi prezesa Michaela O’Leary’ego – istotna zmiana w stosunku do poprzednich lat.
Pirc, który doradza inwestorom instytucjonalnym, którzy kontrolują aktywa o wartości ponad 1,5 biliona funtów, w tym związki zawodowe i fundusze emerytalne, doradził głosowanie przeciwko ponownemu wyborowi Stana McCarthy’ego i siedmiu dyrektorów niewykonawczych Ryanair, pytając o ich niezależność.
Powiedziała, że opcje na akcje, które firma przyznała większości dyrektorów w poprzednich latach, które mogą zostać spieniężone w 2024 r., „są uważane za podstawy braku niezależności”.
Burke ostrzegł, że niezależność innych osób niewykonawczych byłaby zagrożona, ponieważ byli oni starszymi szefami linii lotniczych przed awansem do zarządu, w tym dwóch byłych zastępców O’Leary’ego, Howarda Millara i Michaela Cooleya.
Ogólnie rzecz biorąc, powiedział Burke, „niewystarczająca niezależna reprezentacja w zarządzie” Ryanaira.
Wezwał również do głosowania przeciwko kontrowersyjnej polityce płacowej Ryanaira, która według niego może prowadzić do „nadmiernych premii zmiennych”, jednocześnie nie ujawniając „określonych celów wydajnościowych”.
Najbardziej znanym łupkiem w polityce jest Program opcji na akcje, przyznany O’Leary w 2019 roku Potencjalna premia w wysokości 99 mln EUR (88 mln GBP) Jeśli może podwoić swoją wartość rynkową lub zyski w ciągu najbliższych pięciu lat – scenariusz, który został w dużej mierze wykluczony z powodu pandemii koronawirusa.
Pirc zalecił powstrzymanie się od tegorocznego raportu o premiach, pomimo odzyskania premii, które przywróciło zarobki brutto O’Leary’ego do poziomu sprzed pandemii 975 000 euro. Związek pilotów Balby skrytykował jego pensję jako „moralnie bankrutem”, podczas gdy inni pracownicy wciąż otrzymują cięcia od Covid.
W 2021 r. Pirc twierdził, że O’Leary powinien zostać postawiony w stan oskarżenia za „wielokrotne zgłaszane incydenty” podczas pandemii Covid, w tym obsługę zasiłków chorobowych i wprowadzające w błąd reklamy przedstawiające wprowadzenie szczepionki w Wielkiej Brytanii, które „nie zostały uznane za spełniające kryteria najlepszych praktyk i mogą potencjalnie zaszkodzić interesariuszom i reputacji firmy.”
Złagodzenie pozycji grupy doradczej w sprawie O’Leary następuje po lecie, w którym Ryanair poprawił swoją reputację w Wielkiej Brytanii w porównaniu do konkurencjiz Mała liczba anulacji I kilka problemów z powodu braku siły roboczej.
Podczas gdy inni przewoźnicy tracili na wartości, Ryanair w zeszłym miesiącu przewiózł rekordową liczbę 16,9 mln pasażerów, co przekłada się na prawie 150 mln pasażerów rocznie.
Zwyczajne Walne Zgromadzenie Ryanaira odbędzie się w środę w jego bazie inżynieryjnej, w pobliżu siedziby głównej w Swords w Dublinie.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa