Kredyty obrazkowe: meta
Dzisiaj Instagram wprowadza nową funkcję dodawania linków do profili użytkowników, która stanowi wyzwanie dla Linktree, Beacons i kilku innych dostawców rozwiązań „link w bio”. Firma ogłosiła we wtorek, że teraz pozwoli użytkownikom na dodanie do pięciu linków do ich profili na Instagramie, które mogą kierować ich obserwujących do innych treści – takich jak ich firmy internetowe, marki, które chcą promować, sprawy, na których im zależy, a nawet profile na konkurencyjnych platformach społecznościowych m.in.
Firma twierdzi, że ta funkcja była głównym żądaniem twórców, ale w rzeczywistości jest to również przykład tego, jak brak dostosowania się Instagrama do potrzeb tej społeczności umożliwił rozkwit alternatywnych rozwiązań.
Linktree i inne powstały w dużej mierze z powodu ograniczeń platformy, takich jak Instagram i inne sieci społecznościowe, które od dawna uniemożliwiają użytkownikom dodawanie wielu linków do innych witryn z obawy, że mogą one pomóc skierować użytkowników do treści poza ich własnymi aplikacjami. Platformy wolałyby raczej trzymać użytkowników w pułapce Instagrama lub własnej sieci, niż tracić czas i zaangażowanie użytkowników.
Instagram nie był sam w dokonywaniu tego wyboru. Nawet dziś TikTok granica Klikalne linki na swojej ścieżce są przeznaczone tylko dla osób posiadających konta firmowe, co utrudnia zwykłym użytkownikom i twórcom kierowanie fanów i obserwujących na inne strony internetowe.
Decyzja Instagrama teraz, po tylu latach, aby w końcu odpowiedzieć na prośbę twórcy o zwiększenie dostępu do linków w biografii, może w rzeczywistości wynikać ze skarg na surowsze ograniczenia TikTok.
Firma prawdopodobnie widzi, jak rozszerzony dostęp do linków może być postrzegany jako przewaga konkurencyjna i potencjalnie przyciąga twórców do swojej aplikacji. W rzeczywistości Instagram twierdzi, że jego możliwość dodawania wielu linków do profilu będzie dostępna dla „wszystkich kont”, w tym kont biznesowych i kont twórców.
Aby skorzystać z tej funkcji, użytkownicy klikną „Edytuj profil”, następnie „Łącza”, a następnie „Dodaj wieczne łącze”. Następnie mogą przeciągać i upuszczać łącza w kolejności, w jakiej chcą, aby się pojawiały.
Podczas krótkiego testowania tej funkcji nie mieliśmy problemu z łączeniem się z konkurencyjnymi platformami, takimi jak na przykład TikTok czy YouTube. Ponadto, poniżej opcji dodawania wielu linków do innych stron internetowych, Instagram umożliwia również użytkownikom dodanie linku do ich profilu na Facebooku z niestandardową opcją łączenia. Ten link ma bardziej profesjonalny wygląd, z okrągłą ikoną Facebooka i tekstem „Profil na Facebooku”. Linki zewnętrzne nie zawierają żadnych specjalnych dostosowań, takich jak małe ikony.
Jednak linki nie otwierają danej strony internetowej w osobnym oknie przeglądarki – link otwiera się w aplikacji Instagram. Jeśli chcesz przejść do wbudowanej przeglądarki, takiej jak Safari lub Chrome, musisz kliknąć menu z trzema kropkami u góry strony i wybrać „Otwórz w przeglądarce systemowej”.
Nowa funkcja została ogłoszona w krótkim poście na Marka Zuckerberga kanał nadawczy. (Kanały to stosunkowo nowa funkcja, która umożliwia twórcom wysyłanie od jednej do kilku wiadomości do całej społeczności).
Jego post nie miał wiele wspólnego z wyjątkiem tego, że obsługa wielu linków w biografii była „prawdopodobnie jedną z naszych najbardziej pożądanych funkcji”.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów