- Neeraj Kanwar z siedzibą w Londynie jest dyrektorem zarządzającym Apollo Tyres
- Indyjska firma ma siedem fabryk na całym świecie, ale żadna z nich nie znajduje się w Wielkiej Brytanii
- Ekspert ds. rekrutacji nazywa komentarze Kanwara „prostym stereotypem narodowym”
Szef międzynarodowego giganta oponiarskiego powiedział, że nie zbuduje fabryki w Wielkiej Brytanii, ponieważ brytyjscy pracownicy „ledwo pracują – chodzą do pubów”.
Mieszkający w Londynie Neeraj Kanwar jest dyrektorem zarządzającym indyjskiej firmy Apollo Tyres, która ma siedem fabryk na całym świecie – w tym europejską bazę na Węgrzech – ale żadnej w Wielkiej Brytanii.
Kanwar (52 l.), właściciel włoskiej restauracji Scalini w Londynie, obwinia państwo opiekuńcze za utrudnianie ludziom utrzymania pracy. Jednak jeden z ekspertów ds. rekrutacji określił komentarze Kanwara jako „prosty stereotyp narodowy”.
Apollo, który w swoim ostatnim roku finansowym zakończonym do końca marca 2023 r. wygenerował przychody w wysokości 2,3 miliarda funtów, zatrudnia ponad 18 000 pracowników na całym świecie i jest długoterminowym sponsorem Manchesteru United.
W Wielkiej Brytanii firma posiada „starszy” zespół składający się z około 30 osób pracujących nad marką, finansami i niektórymi operacjami HR. Posiada również jedno z dwóch centrów innowacji w Wielkiej Brytanii – drugie w Hyderabad w Indiach – i współpracuje z Uniwersytetem w Glasgow, gdzie pracuje w takich obszarach, jak sztuczna inteligencja w celu zwiększenia produktywności w swoich fabrykach.
Ale Kanwar odrzucił pomysł produkcji w Wielkiej Brytanii ze względu na niedobór pracowników.
„Nie ma zachęty do wyjazdu do Wielkiej Brytanii” – stwierdził.
„Węgry zapewniły nam zachęty, koszty pracy stały się bardziej konkurencyjne, a następnie koszty produkcji stały się znacznie łatwiejsze. A wiadomo, jaka jest siła robocza w Wielkiej Brytanii. Ledwo pracują – chodzą do pubu.
Kanwar stwierdził, że ta uwaga była jedynie sarkazmem, ale dodał: „Myślę, że dzięki polityce rządu ludzie mogą siedzieć w domu i otrzymywać emerytury i nie muszą pracować. To ważna kwestia polityczna”.
Powiązane artykuły
Jak te pieniądze mogą pomóc?
Firma Apollo została założona w latach 70. XX wieku przez dziadka Kanwara, Ronaka Singha. Baza Kanwar w Londynie jest także „półsiedzibą” globalnych operacji Apollo poza Indiami. Komentarze pojawiają się w chwili, gdy Londyn stoi w obliczu bitwy o odzyskanie pozycji centrum dla międzynarodowych liderów biznesu, z których wielu zdecydowało się na osiedlenie się w Wielkiej Brytanii lub umieszczenie tutaj swoich firm, nawet jeśli ich główna działalność odbywa się za granicą.
Poglądy Kanwara zostały skrytykowane przez ekonomistę rynku pracy Johna Philpotta. Powiedział: „Wydaje mi się, że jest to prostacki stereotyp narodowy, który zostałby potępiony, gdyby brytyjski pracodawca rozpowszechniał takie informacje na temat pracowników za granicą.
„Pracownicy we wszystkich krajach rozwiniętych stają się bardziej selektywni przy wyborze pracy w miarę wzrostu dochodów i poziomu wykształcenia, co jest jednym z powodów, dla których migrująca siła robocza jest wykorzystywana do obsadzania niskopłatnych stanowisk.
„Niewiele jest jednak dowodów sugerujących, że sprawne fizycznie osoby posiadające niewiele innych możliwości mogą odrzucić pracę ze względu na dostępność świadczeń. Rzeczywiście, widać z faktu, że wielu młodych, wykształconych Brytyjczyków trafia do pracy o niższych kwalifikacjach i niepewności pracować.” W tak zwanej gospodarce gig łatwe życie za zasiłki wydawane w barach nie jest powszechną preferencją.
Niektóre linki w tym artykule mogą być linkami partnerskimi. Jeśli je klikniesz, możemy otrzymać niewielką prowizję. Pomaga nam to finansować This Is Money i zapewniać swobodę korzystania z niej. Nie piszemy artykułów promujących produkty. Nie pozwalamy, aby jakiekolwiek relacje handlowe wpływały na naszą niezależność redakcyjną.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa