Problem wynika głównie z nieautoryzowanych aplikacji Bluelink innych firm, które wielokrotnie żądają informacji od Ioniq 5.
24 marca 2023 r W 16:38 czasu wschodniego
Niektórzy właściciele Hyundai Ioniq 5 skarżyli się, że akumulatory 12 V w ich samochodach są rozładowane bez wyraźnego powodu.
Jeśli sprawdzisz plik Forum InsideEVsTam Kilka ofert od właścicieli Ioniq 5 Ci, którzy doświadczyli tego problemu, najstarsi byli z lipca 2022 r.
Zasadniczo właściciele ci twierdzą, że ich 12-woltowy akumulator – ten pod maską, który zasila całą elektronikę, ekrany, szyby, zamki drzwi itp. – rozładuje się do punktu, w którym samochód nie będzie już działał.
To wyraźnie nie jest przyjemne i może sprawić, że właściciele zostaną pozostawieni sami sobie, ponieważ nie będą mogli nawet wejść do samochodu – a nawet jeśli byliby w stanie, samochód nie chce się uruchomić.
Na szczęście wydaje się, że Hyundai znalazł przyczyny tego problemu i kilka rozwiązań. Wiadomość została przekazana przez właściciela Ioniq 5 na jego kanale YouTube, jonowy facetktóry powiedział w niedawnym filmie (umieszczonym powyżej), że skontaktował się z nim przedstawiciel Hyundai PR z aktualizacją z działu inżynieryjnego.
Udało nam się sprawdzić dokładność oświadczenia PR z jego wideo z Hyundaiem i dowiedzieć się więcej, więc oto kluczowe punkty. Producent samochodów twierdzi, że rozładowanie akumulatora 12-woltowego jest spowodowane dwoma różnymi, niezwiązanymi ze sobą problemami.
Plastikowa osłona Hyundai Ioniq, tylne drzwi i akumulator 12 V
Głównym czynnikiem jest „nadmierne nieautoryzowane użycie Bluelink przez aplikacje firm trzecich, które częściej wybudzają pojazd”. Zasadniczo, nieautoryzowane aplikacje Bluelink innych firm żądają informacji zbyt często od Ioniq 5. Za każdym razem, gdy tak się dzieje, samochód się budzi, powodując spory opór, dopóki nie przejdzie w tryb uśpienia.
Podczas gdy akumulator napędowy ma wystarczającą moc, aby naładować akumulator 12 V kilka razy, tryb oszczędzania baterii nie nadąża za setkami tysięcy żądań dziennie – jonowy facet Mówi, że przedstawiciel PR powiedział mu, że niektóre pojazdy otrzymują nawet 5000 zamówień Bluelink dziennie.
Według Hyundaia problem rozładowania baterii 12 V został rozwiązany od 31 stycznia poprzez ograniczenie ruchu na serwerze Bluelink do 20 transakcji dziennie. Ponadto niektóre nieautoryzowane aplikacje zostały zablokowane przez serwer, chociaż ich nazwa nie została ujawniona. Klienci zostali również poproszeni o zmianę hasła Bluelink.
Teraz, podczas gdy większość pojazdów została rozwiązana od 31 stycznia, Hyundai twierdzi, że niektóre wróciły i poprosiły o wymianę akumulatora 12-woltowego, ponieważ nie utrzymywał ładunku po kilkukrotnym rozładowaniu akumulatora lub przez długi czas przed 31 stycznia.
55 zdjęcia
Drugi powód nie został poruszony w filmie, ale został przekazany WewnątrzEV Jest to coś, co Hyundai nazywa „EV Light On z odpowiednim kodem DTC P1A9096 ICCU”. Aby rozwiązać ten problem, należy wymienić zintegrowaną jednostkę sterującą ładowaniem (ICCU) i zawór jednostki sterującej.
Obecnie w niektórych pojazdach, w których wymieniono tylko bezpiecznik ICU, wystąpił diagnostyczny kod usterki P1B77 (błąd wysokiego napięcia akumulatora) w wyniku awarii modułu sterującego ICCU (ICCU). Warunki kodu DTC P1B77 wymagają również wymiany zespołu przekaźnika mocy (PRA) w akumulatorze EV.
powiedział też Hyundai WewnątrzEV Że krążąca ostatnio po forach plotka o napędzie ICCU w Korei dotycząca wycieków chłodziwa potencjalnie związanych z powyższym problemem i powodujących go jest nieprawdziwa.
„Fakt: niepowiązany. Problem koreański jest związany z odblaskową lampką ostrzegawczą niskiego poziomu płynu chłodzącego, a nie z włączonym światłem EV. Dotyczył tylko pojazdów sprzed produkcji 23.04.21. Powyższe problemy nie były specyficzne dla tego okresu produkcyjnego.”
Jeśli posiadasz Hyundai Ioniq 5 – lub Kia EV6 lub Genesis GV60, który jest oparty na tej samej architekturze E-GMP – i doświadczyłeś problemów z rozładowaniem akumulatora 12 V, podziel się swoimi doświadczeniami w sekcji komentarzy.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów