Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Hyundai odkrywa przyczyny rozładowania akumulatora 12 V Ioniq 5 i ujawnia poprawki

Hyundai odkrywa przyczyny rozładowania akumulatora 12 V Ioniq 5 i ujawnia poprawki

Problem wynika głównie z nieautoryzowanych aplikacji Bluelink innych firm, które wielokrotnie żądają informacji od Ioniq 5.

Niektórzy właściciele Hyundai Ioniq 5 skarżyli się, że akumulatory 12 V w ich samochodach są rozładowane bez wyraźnego powodu.

Jeśli sprawdzisz plik Forum InsideEVsTam Kilka ofert od właścicieli Ioniq 5 Ci, którzy doświadczyli tego problemu, najstarsi byli z lipca 2022 r.

Zasadniczo właściciele ci twierdzą, że ich 12-woltowy akumulator – ten pod maską, który zasila całą elektronikę, ekrany, szyby, zamki drzwi itp. – rozładuje się do punktu, w którym samochód nie będzie już działał.

To wyraźnie nie jest przyjemne i może sprawić, że właściciele zostaną pozostawieni sami sobie, ponieważ nie będą mogli nawet wejść do samochodu – a nawet jeśli byliby w stanie, samochód nie chce się uruchomić.

Na szczęście wydaje się, że Hyundai znalazł przyczyny tego problemu i kilka rozwiązań. Wiadomość została przekazana przez właściciela Ioniq 5 na jego kanale YouTube, jonowy facetktóry powiedział w niedawnym filmie (umieszczonym powyżej), że skontaktował się z nim przedstawiciel Hyundai PR z aktualizacją z działu inżynieryjnego.

Udało nam się sprawdzić dokładność oświadczenia PR z jego wideo z Hyundaiem i dowiedzieć się więcej, więc oto kluczowe punkty. Producent samochodów twierdzi, że rozładowanie akumulatora 12-woltowego jest spowodowane dwoma różnymi, niezwiązanymi ze sobą problemami.

Plastikowa osłona Hyundai Ioniq, tylne drzwi i akumulator 12 V

Głównym czynnikiem jest „nadmierne nieautoryzowane użycie Bluelink przez aplikacje firm trzecich, które częściej wybudzają pojazd”. Zasadniczo, nieautoryzowane aplikacje Bluelink innych firm żądają informacji zbyt często od Ioniq 5. Za każdym razem, gdy tak się dzieje, samochód się budzi, powodując spory opór, dopóki nie przejdzie w tryb uśpienia.

READ  Partnerzy z branży finansowej korzystają z usług w chmurze firmy Microsoft

Podczas gdy akumulator napędowy ma wystarczającą moc, aby naładować akumulator 12 V kilka razy, tryb oszczędzania baterii nie nadąża za setkami tysięcy żądań dziennie – jonowy facet Mówi, że przedstawiciel PR powiedział mu, że niektóre pojazdy otrzymują nawet 5000 zamówień Bluelink dziennie.

Według Hyundaia problem rozładowania baterii 12 V został rozwiązany od 31 stycznia poprzez ograniczenie ruchu na serwerze Bluelink do 20 transakcji dziennie. Ponadto niektóre nieautoryzowane aplikacje zostały zablokowane przez serwer, chociaż ich nazwa nie została ujawniona. Klienci zostali również poproszeni o zmianę hasła Bluelink.

Teraz, podczas gdy większość pojazdów została rozwiązana od 31 stycznia, Hyundai twierdzi, że niektóre wróciły i poprosiły o wymianę akumulatora 12-woltowego, ponieważ nie utrzymywał ładunku po kilkukrotnym rozładowaniu akumulatora lub przez długi czas przed 31 stycznia.