Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Hyundai Ioniq 5 N kontra Mercedes AMG GT: Konkurencja nie jest nawet blisko

Hyundai Ioniq 5 N kontra Mercedes AMG GT: Konkurencja nie jest nawet blisko

Elektryczny crossover okazał się świetną okazją pod względem wydajności.

Wyścigi prędkości w Hyundaiu IONIQ 5N AMG GT

Carawao

Hyundai Ioniq 5 N okazał się świetnym samochodem wyścigowym. Ten mały samochód elektryczny upokorzył ostatnio kilka luksusowych SUV-ów o wysokich osiągach, w tym Lamborghini Urus i Mercedes-AMG G63 z tuningiem Brabusa. A teraz wyładował swoją wściekłość na bardziej odpowiednim przeciwniku – Mercedesie-AMG GT.

Coupe ma pod maską 4,0-litrowy silnik V8 AMG z podwójnym turbodoładowaniem, który zapewnia 585 koni mechanicznych i moment obrotowy 590 Nm na wszystkie cztery koła. Hyundai jest wyposażony w dwa silniki elektryczne, które zapewniają napęd na wszystkie koła, a łącznie wytwarzają 650 koni mechanicznych i 545 funtów na stopę momentu obrotowego. AMG ma przewagę wagową, waży około 298 funtów mniej niż elektryczny crossover.

Hyundai to szybki samochód rodzinny. Wyprzedził coupe już w pierwszej rundzie i na mecie utrzymał prowadzenie. GT miało znacznie lepszy start w drugim wyścigu, rozpoczynając przed 5N, ale samochód elektryczny wyprzedził AMG i znacznie go prześcignął aż do mety. Obydwa samochody pokonały ćwierć mili w 11,4 sekundy, co jest imponującym wynikiem jak na rodzinny elektryczny crossover za 66 000 dolarów, który potrafi generować fałszywe biegi i odpowiadające im dźwięki wydechu.

Ioniq ma również pewne sztuczki programowe stosowane podczas wyścigów typu roll. Fałszywe zmiany biegów samochodu elektrycznego nie pomogły mu w starciu z AMG, gdzie przegrał z dużą przewagą. Jednak prosta zmiana ustawień i naciśnięcie przycisku doładowania w Ioniq sprawiła, że ​​druga runda wyścigu była zupełnie inna, a Hyundai wyprzedził Mercedesa.

Żyjemy w szalonych czasach, w których niedrogie crossovery Hyundaia w prostej linii przewyższają sześciocyfrowe samochody sportowe, ale to właśnie jest największa zaleta pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorowo. Demokratyzuje moc, a N5 wydaje się dopiero początkiem nowej ery samochodów o wysokich osiągach, które mogą wstrząsnąć hierarchią motoryzacyjną zbudowaną na mocy spalania.

READ  Google i Nvidia podobno wyrażają zaniepokojenie przejęciem Activision Blizzard przez Microsoft

Czytaj więcej