Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Gwałtowny wzrost kosztów podstawowej żywności zmusza brytyjskie rodziny do „dokonywania desperackich wyborów” |  supermarket

Gwałtowny wzrost kosztów podstawowej żywności zmusza brytyjskie rodziny do „dokonywania desperackich wyborów” | supermarket

Koszt niektórych podstawowych artykułów, takich jak ser, masło i chleb, wzrósł o ponad 30% w ciągu ostatnich dwóch lat, zmuszając biedne rodziny do „dokonywania desperackich wyborów między opłacaniem rachunków a jedzeniem na stole” – twierdzą działacze.

Według badań przeprowadzonych przez Urząd ds. Konsumentów inflacja cen żywności zwolniła w ostatnich miesiącach, ale koszty są nadal znacznie wyższe niż dwa lata temu, nieproporcjonalnie dotykając gospodarstwa domowe o niższych dochodach. Udostępnione wyłącznie The Guardian.

Roczne tempo wzrostu cen artykułów spożywczych zwolniło do 14,9% w ciągu czterech tygodni do 9 lipca, w porównaniu z 16,5% w poprzednim miesiącu, zgodnie z najnowszą analizą firmy Kantar, dostawcy danych z branży detalicznej.

Wolno, ale który? Liczby pokazały, że ceny żywności znacznie wzrosły w ciągu ostatnich dwóch lat, a niektóre produkty wzrosły o ponad 30% od 2021 r.

Produkty spożywcze o najwyższych wskaźnikach inflacji to mleko (36,4%), sery (35,2%), masło i smalec (32,2%), ciasta i herbatniki (31,2%) oraz pieczywo (30,3%).

Ceny warzyw wzrosły o 19,1% od maja do lipca 2021 r., ceny mięsa wzrosły o 23,6%, a ciasta, ciastka i quiche wzrosły o 26,2%. Ciastka wzrosły o 27%, a soki i napoje sokowe o 28,6%.

Grupa zajmująca się prawami konsumentów wzywa supermarkety do przechowywania najtańszych produktów w oddziałach sklepów ogólnospożywczych, a także w większych punktach sprzedaży, ponieważ organizacje charytatywne ostrzegają rodziny, które walczą z inflacją żywności.

Richard Lane, dyrektor ds. zewnętrznych w organizacji charytatywnej Step Change, powiedział: „Rosnące koszty utrzymania zmuszają rodziny do ponownej oceny swoich budżetów i cięć, aby związać koniec z końcem. Inflacja cen żywności pozostaje wysoka i spowodowała gwałtowny wzrost cen podstawowych artykułów.

„Te podwyżki uderzają w najbiedniejszych, ponieważ tworzą premię z tytułu ubóstwa, na której osoby o napiętych budżetach nie mogą oszczędzać, kupując hurtowo, i ostatecznie wydają więcej pieniędzy na żywność i artykuły pierwszej potrzeby, ponieważ robią małe zakupy i często”.

READ  Twitter pracuje nad przyciskiem edycji, ale twierdzi, że pomysł nie pochodzi od Elona Muska | Świergot

„Ponieważ koszty żywności wciąż rosną, efekty uboczne mogą być odczuwalne gdzie indziej, ponieważ ludzie są zmuszeni do desperackich wyborów między utrzymaniem rachunków a postawieniem jedzenia na stole” – dodał.

Badanie StepChange wykazało, że jedna na siedem osób ostatnio zrezygnowała z posiłków lub zrezygnowała ze zdrowej diety, aby nadążyć za spłatą kredytu – wzrost do prawie jednej na trzy osoby z uniwersalnym kredytem.

Helen Barnard, dyrektor ds. polityki, badań i wpływu w Trussell Trust, sieci banków żywności, powiedziała: „Inflacja mocno uderza w osoby o niższych dochodach, z kosztami artykułów pierwszej potrzeby, takich jak żywność i energia – co jest znacznie bardziej budżetowe niż jest” dla osób o wyższych dochodach – rośnie wykładniczo, szczególnie ostro.

Dodała, że ​​w ubiegłym roku banki żywności w jej sieci odnotowały większe potrzeby niż kiedykolwiek wcześniej, ponieważ rozdała prawie 3 miliony paczek ludziom, których nie było stać na artykuły pierwszej potrzeby.

Darowizny również wzrosły, odzwierciedlając wielką hojność opinii publicznej, nawet w czasach rosnącej presji finansowej na wielu, ale rosnące zapotrzebowanie na darowizny przeważyło. Spowodowało to, że banki żywności musiały kupować o 124% więcej żywności niż w poprzednim roku, w czasie, gdy ceny są wyższe niż kiedykolwiek, wywierając ogromną presję na ich koszty operacyjne”.

każdy? Sprzedawcy wezwali do udostępnienia zdrowych i przystępnych cenowo podstawowych grup żywności we wszystkich swoich sklepach, aby zapewnić, że oferty i promocje są wykorzystywane do wspierania osób walczących i ukierunkowanych na zdrową żywność, a także do zapewnienia, że ​​ich ceny są jasne, aby kupujący mogli łatwo zobaczyć, jakie oferty najlepsza wartość.

Z zadowoleniem przyjęła ogłoszenie Tesco w piątek, że detalista będzie oferował tańsze produkty marek własnych w swoich sklepach, ale powiedział, że należy zrobić więcej, zauważając, że produkty marek własnych są nadal droższe niż przedziały budżetowe. Na przykład makaron penne Tesco kosztuje 75 pensów za 500 g, ale ich wersja budżetowa to 41 pensów.

READ  Kanclerz obiecuje zintensyfikować wysiłki miasta poprzez uporządkowanie przepisów UE po Brexicie

Sue Davies, szefowa polityki żywnościowej w firmie Which?, powiedziała: „Pomimo szeroko nagłaśnianych obniżek cen, nasz lokalizator Who zawsze pomaga ludziom oszczędzać pieniądze”.