Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Grant Shapps oskarżony o „wezwanie do zwolnienia i ponownego zatrudnienia” w celu zakończenia strajków kolejowych | strajki kolejowe

Minister transportu został oskarżony o taktykę „strzel i oddaj ponownie” po tym, jak ostrzegł, że zmiany, o które zabiegają firmy kolejowe, mogą zostać narzucone pracownikom.

Grant Shaps Powiedział Sky News w piątek Że mógłby uchwalić przepisy określane jako „sekcja 188”, aby wprowadzić pewne środki w sercu obecnych strajków.

„Jeśli nie możemy tego załatwić w sposób, który sugerujemy, oznacza to [asking unions], „Proszę zawrzeć umowę na członkostwo”, wtedy będziemy musieli przejść do tak zwanej Sekcji 188; Jest to proces, który naprawdę wymaga wdrożenia tych zmian, aby zostały delegowane”.

– W tym kierunku teraz zmierza.

Ale przywódcy związkowi powiedzieli, że Shapps – który może stracić pracę w wyniku przetasowań, gdy przejmie stanowisko nowego przywódcy konserwatystów – był „zdesperowany” i „bez kontaktu” po kolejnym dniu zakłóceń w podróży.

Manuel Cortes Transport Sekretarz generalny TSSA powiedział: „To są bardziej desperackie rzeczy od Shappsa, które mają odwrócić uwagę od prawdziwych problemów w sporze kolejowym. Teraz aktywnie opowiada się za zwolnieniem i ponownym zatrudnieniem.

„Grant Shapps jeździ po studiach telewizyjnych szerzących antyrobotnicze bzdury, podczas gdy w rzeczywistości jego talentem jako ministra transportu jest rozwiązanie tego konfliktu. Na każdym kroku jego działania eskalują konflikt i utrudniają znalezienie rozwiązania”.

TSSA stwierdziła, że ​​sekcja 188 ustawy o związkach zawodowych i stosunkach pracy jest obowiązkiem, który wymaga od pracodawców konsultowania się z przedstawicielami związków zawodowych, a nie mechanizmem egzekwowania jednostronnych zmian.

Piątki pracownicy związkowi ds. kolei, transportu morskiego i transportu (RMT) wziąć strajk Jeśli chodzi o kwestie pracy i emerytur, większość usług metra została przerwana w Londynie.

Na zachodzie i południowym zachodzie nastąpiły również przerwy w komunikacji autobusowej Londyn i części sari. Był to efekt piątkowego i sobotniego strajku kierowców autobusów londyńskich, należących do Unite, w odrębnym sporze o płace.

Sekretarz generalny RMT Mick Lynch powiedział: „Pan Shapps nie ma uprawnień do wydawania zawiadomień z sekcji 188, ponieważ nie jest legalnym pracodawcą, ale teraz wydaje się, że zamierza zwolnić i ponownie zatrudnić pracowników kolei, mimo że wcześniej twierdził, że nie ma nic wspólnego z negocjacjami. między pracodawcami a związkami.

Dodał: „Minister wydaje się coraz bardziej zdesperowany i pozbawiony kontaktu, wysuwając dzikie zarzuty dotyczące usług kolejowych między Londynem a Manchester Bez żadnego pojęcia, co się naprawdę dzieje.

Komentarze Lyncha sugerują, że Shappowie przesadzają w liczbie pociągów kursujących między Manchesterem a Londynem w BBC Breakfast.

Shapps powiedział: „Niesłusznie powiedziałem widzom, że z Manchesteru do Londynu jedzie tylko jeden pociąg. Tak nie jest nawet w przypadku miniaturowego rozkładu jazdy – to cztery pociągi na godzinę”.

Analiza rozkładów jazdy pociągów przeprowadzona przez Stowarzyszenie Prasowe wykazała, że ​​do 10 września kursuje jeden pociąg na godzinę w każdą stronę między Manchesterem a Londynem.

Sekretarz ds. Transportu Cieni, Louise Hay, powiedziała, że ​​Shapps „nie miał pojęcia, jak poważne było dla niego zamieszanie”, nazywając go „ignorantem”.

Departament Transportu twierdził, że Shapps miał na myśli całkowitą liczbę pociągów obsługiwanych przez Avanti West Coast, która od 14 sierpnia została skrócona do czterech godzin w jedną stronę we wszystkich lokalizacjach do iz Londynu, w tym do Manchesteru.