Na torze, na którym w 1950 roku rozpoczęły się Mistrzostwa Świata Formuły 1, w sobotę sport zdecydowanie zerwał z tradycją – a wyniki były niejednoznaczne.
Pierwszy wyścig Formuły 1 – sobotni wyścig, trzeci dystans zwykłego Grand Prix, aby ustawić siatkę na niedzielne główne wydarzenie – zakończył się zwycięstwem Maxa Verstappena Lewisa Hamiltona. To przedłużyło prowadzenie Holendra w turnieju o jeden punkt i dało mu w niedzielę największą szansę na dalsze jej poszerzenie.
Po obejrzeniu, jak kierowca Red Bulla przejmuje kontrolę nad wyścigiem z przodu po wyprzedzeniu Mercedesa Hamiltona z linii startu, można pokusić się o stwierdzenie, że „sprint” zawiódł w jednym ze swoich celów, którym jest dodatkowe ryzyko dla Grand Prix.
Red Bull Verstappena wyłonił się najszybszym samochodem – Hamilton z pewnością powiedział, że tak myślał. Jeśli tak się stanie, umieszczenie Verstappen na czele, aby rozpocząć Grand Prix, sprawi, że niedzielny bliski wyścig będzie mniej prawdopodobny, a nie większy.
Ale ten wniosek jest przedwczesny. Głównym celem „sprintu”, który jest testowany w trzech wyścigach w tym roku i może zostać wprowadzony w 2022 roku, jeśli zostanie uznany za udany, było przyspieszenie całego weekendu. Pierwszy osąd w tej sprawie będzie możliwy najwcześniej w niedzielę wieczorem.
Wydarzenie, przed 100 000 entuzjastycznych fanów Silverstone kąpiących się w cudowną letnią pogodę, miało być przeżyciem, a F1 planuje przeprowadzić badania i ankiety, aby ustalić reakcję na to wydarzenie. Jednak architekt planu uważał, że widział już wystarczająco dużo, aby uzasadnić wprowadzenie go na stałe podczas innych wyścigów w przyszłym roku.
Dyrektor zarządzający F1 Ross Brawn powiedział, że jest „niezwykle zadowolony” z tego, co zobaczył.
„Było dużo pracy” – powiedział Brown. „Ludzie zdają sobie teraz sprawę, że to pełny weekend. Wczoraj mieliśmy wspaniały dzień, mieliśmy wspaniały dzień dzisiaj i jestem pewien, że jutro będziemy mieli wspaniały dzień. A więc trzy dni wolne od pracy. myślę, że poluzowaliśmy go w dowolnym momencie; dodaliśmy do tego. „Po prostu.
„Pójdziemy i przeanalizujemy wszystko, poświęcimy trochę czasu, porozmawiamy z zespołami i kierowcami, przedyskutujemy to z FIA i zobaczymy, czy są rzeczy, które możemy dopracować, ale nie sądzę, że powinniśmy cokolwiek zmieniać. Myślę, że pomysł jest dobry.
„Terminologia tego wydarzenia jest trochę trudna. Niektórzy nazywają to kwalifikacjami sprinterskimi, inni wyścigami sprinterskimi, musimy zorganizować takie rzeczy. Są rzeczy, które musimy rozwijać, ale nic wielkiego”.
Co myślą kierowcy?
Fernando Alonso – niekwestionowana gwiazda sprintu po bardzo imponującym pierwszym okrążeniu, kiedy przeskoczył z 11. na piątą pozycję dzięki niesamowitym manewrom wyprzedzania – zgodził się z Brownem.
„Uwielbiam formę” – powiedział dwukrotny mistrz, który w Alpach zajął siódme miejsce. „Mamy trzy dni pracy, więc jest to dobre dla ludzi”.
Pierwsze okrążenie Alonso, w którym Sergio Perez w Lowfield poruszał się poza Red Bullem i Lando Norris jadący McLaren z prędkością 190 mil na godzinę na Copps, uważał to za „jedną z moich najlepszych karier” – pod wieloma względami przyczyniło się do tego wydarzenia. Jego Alpy nie są szybkim samochodem w ten weekend, a za nim formuje się pociąg.
Norris i jego kolega z drużyny McLarena, Daniel Ricciardo, przebili się, ale nikt go nie ominął. A w walce za nim Perez przegrał z Pickets i rzucił, powodując, że w niedzielę zaczął grać z tyłu.
Jednak nie wszyscy byli przekonani. W szczególności zwycięzca.
„Na początku miłe było to, że zaczynasz z mniejszą ilością paliwa, dzięki czemu samochody stają się szybsze i bardziej aktywne” – powiedział Verstappen. „Więc to było zabawne w porównaniu do ciężkiego samochodu i po prostu wolne. Zdecydowanie podobało mi się to.
„W piątek nie czułem się bardziej zabawny. To coś znaczy, ale to nie jest prawdziwy szum, który postawiłem na pierwszym miejscu”. A kiedy powiedzieli dzisiaj: „Świetna robota – pierwsze miejsce…” Ale zrobiłem jedną trzecią wyścig. Potem usłyszałem, że wystartowałem z pole position. To trochę dziwne”.
Hamilton również wyglądał na wątpliwego, chociaż mogło to wynikać z faktu, że stracił środkową scenę w wyniku powolnego startu, który pozwolił Verstappenowi objąć prowadzenie.
„Wczoraj był o wiele fajniejszy dzień, ponieważ kwalifikacje są świetne” – powiedział. „Bardzo trudno jest podążać za tymi samochodami, więc nie było to najbardziej ekscytujące, ale mam nadzieję, że spodobało się to fanom. Nie mogę powiedzieć, że podobało mi się to aż tak bardzo, ale więcej wyścigów to dobra rzecz.
Lando Norris z McLarena powiedział: „To coś innego, trochę dziwnego, przygotowując się do sobotniego wyścigu, w którym nie ma punktów. To pokonuje wiele z tego, co próbujesz osiągnąć w weekend, ale od czasu do czasu coś takiego jest dobre”.
Dodał: „To jest dla fanów, nie dla nas. To jest dla fanów bardziej do oglądania i czekania na każdy dzień. Jeśli im się to podoba, jestem szczęśliwy. lubię to, jestem szczęśliwy.”
Czy fani to pokochali? No cóż, ten pisarz zrobił krótką ankietę na Twitterze, a wyniki po 2278 głosach w pół godziny były następujące:
- Do tej pory go kochałem – 35,8%
- Zwykła metoda jest lepsza – 34,8%
- Start Alonso ją uratował – 29,4%
możesz Zobacz odpowiedzi na moim kanale na Twitterze, Czy powinieneś być zainteresowany? Obejmują one od „Absolutnie to uwielbiam…” do „Gdzie jest opcja „nieudanej sztuczki”?
Tak więc nie jest to również wynik końcowy.
Brown nie jest człowiekiem, który łatwo się odwraca, więc można wątpić, że zostanie tutaj. A dla szefa Mercedesa F1, Toto Wolffa, byłaby to właściwa decyzja.
„Ogólnie to dobry dodatek” – powiedział Wolff. „Nie widzę tego w każdym wyścigu – jest dużo losowości. Jeśli widzisz Checo [Perez] Obróć, a ten drugi nie jest tam, gdzie powinien.
„Pod koniec było trochę nudno, ale ogólnie ma przewagę. Jeśli jest to rodzaj wielkiego szlema na kilka wyścigów, to w porządku, ponieważ zapewniasz prawdziwą rozrywkę w piątek, jesteśmy w godzinach największej oglądalności w piątek wieczorem i w godzinach największej oglądalności w sobotę.
„Możemy poprawić kształt, ale w zasadzie, jeśli zrobimy cztery takie wyścigi, jestem profesjonalistą”.
Co to oznacza dla wyścigów?
Hamilton miał nieco przygnębioną sylwetkę po sprincie. Powiedział w czwartek, że musi wygrać oba wyścigi w ten weekend, ponieważ stara się zmniejszyć i tak już dużą przewagę Verstappena w mistrzostwach.
Zamiast tego stracił już kolejny punkt, a to, co widział za sobą w sobotę Red Bulla, nie napełniło go zaufaniem do wyścigu, w którym weźmie udział 140 000 kibiców, czyniąc go zdecydowanie największą zorganizowaną widownią sportową w Wielkiej Brytanii od początku pandemii.
„Byli bardzo szybcy” – powiedział Hamilton. „Myślę, że miał dzisiaj dużo tempa i nie sądzę, żeby musiał naciskać zbyt mocno.
„Jeśli uda mi się nadążyć za tym w cieśninie, może uda nam się wywrzeć presję na strategię, ale nie wyprzedzimy jej na właściwym torze”.
Jednak Verstappen ma własne obawy. Charakter zawodów sprinterskich polega na tym, że zespoły mają tylko jedną sesję treningową, aby naprawić ustawienia wyścigu przed umieszczeniem samochodów w „parku zamkniętym”, a ich ustawień nie można zmienić.
Zespół Red Bull zdecydował się na wyższe ustawienie siły docisku niż Mercedes i chociaż to sprawiło, że byli szybsi na zakrętach, oznacza to, że są wolniejsi na prostych. Verstappen powiedział, że gdyby znów miał swój czas, biegałby mniej niż skrzydło.
„Nauczyliśmy się, że znów jest bardzo blisko” – powiedział Verstappen. „Wygląda na to, że pokonywaliśmy zakręty naprawdę szybko, a oni pędzą do przodu w ten weekend. A kiedy poćwiczysz i nie zrobisz tego dobrze, trochę utkniesz.”
„Tempo było OK, ale z przerwami w grze – albo dwoma, kto wie? – znowu będzie dobra walka.”
Hamilton powiedział: „Oczywiście to nie był nasz najlepszy dzień, ale daliśmy z siebie wszystko. Wyścig będzie trudny, ale kibice wspierają, tylko okrążenie parady, ryk tłumu jest świetny.
„Naładuję się dziś wieczorem i jutro powrócę silniejszy. Są rzeczy, których możemy się nauczyć, a ja dam z siebie wszystko i mam nadzieję, że uda nam się zaliczyć bliższy wyścig niż dzisiaj”.
„Ma skłonność do apatii. Rozwiązuje problemy. Miłośnik Twittera. Pragnący być orędownikiem muzyki”.
More Stories
Wokalista Radiohead Thom Yorke schodzi ze sceny, gdy fan skanduje w proteście przeciwko Strefie Gazy
Molly Mae Hague wygląda zupełnie nie do poznania w swoim kostiumie Babci Wilczy z Czerwonego Kapturka, gdy rzuca uroczą kulą bougie na Halloween dla swojej córki Bambi.
Recenzja historii Christophera Reeve’a – „Kompleksowa i afirmująca życie”