Babcia, której 1000 funtów zostało skradzione w wyniku skomplikowanego napadu na odwrócenie uwagi po tym, jak jej sklep Tesco otrzymał w końcu odszkodowanie – wzywa teraz supermarkety, aby zrobiły więcej w celu ochrony swoich klientów. Dranie podążyli za Lolą Sleddemir, lat 88, taką, jaka jest zakupy Potem rozproszyła się w wózku, gdy jej karta bankowa została wyciągnięta z jej odblokowanego samochodu zaledwie kilka metrów dalej.
Zgłosiła oszustwo, a następnie kradzież 1000 funtów w różnych bankomatach, ale początkowo była sfrustrowana odpowiedzią swojego banku i policji TSB. Ale Old Seven w końcu otrzymało zapłatę – i dodatkowe 150 funtów odszkodowania od TSB – ale pozostaje nieufny wobec supermarketów i chce, aby duże firmy robiły więcej, aby pomóc swoim klientom. szczere raporty.
Emeryt powiedział: „Biorąc pod uwagę, że te supermarkety zarabiają dużo pieniędzy, powinny zrobić więcej, aby zapobiec takim wydarzeniom. Myślę, że może powinni mieć strażników lub umundurowanych pracowników ochrony chodzących po supermarkecie, ponieważ powinno być więcej obecności dla Jasne. Gdyby było więcej obecności, ci przestępcy nie mogliby się tak zachowywać.
Czytaj więcej : Ostrzeżenie wydawane każdemu, kto nadal używa gotówki do płacenia w supermarkecie
Kontynuowała: „Strażnicy lub pracownicy ochrony mogli chodzić po sklepach, aby być świadkami tego zachowania. Powinni być widziani, aby nosili mundury i najlepiej mieli broń, ale nie jestem pewien, czy jest to już dozwolone”.
„Myślę, że to prawdopodobnie powstrzyma tego rodzaju zachowania. Czuję ulgę, że odzyskam pieniądze, ale martwię się o innych”.
Tesco twierdzi, że bezpieczeństwo klientów jest ich „najwyższym priorytetem”. Rzecznik Tesco powiedział: „Przykro nam słyszeć o tym incydencie i chcemy zapewnić ludzi, że bezpieczeństwo naszych klientów i współpracowników jest naszym najwyższym priorytetem. Nasze sklepy mają CCTV na parkingach, aby odstraszyć złodziei i prosimy klientów o zgłaszanie wszelkich nietypowych zachowanie wobec naszych ochroniarzy”.
Lubić MEN zgłosili się na początku tego miesiącamężczyzna rozpraszał panią Slademere, gdy poszła zwrócić wózek na parkingu supermarketu Tesco w Amersham w Buckinghamshire i wierzyła, że inny oszust wkradł się do jej samochodu, zaledwie kilka metrów dalej, aby zabrać jej kartę.
Siedmioro babci oglądało taśmy CCTV zrobione w supermarkecie, które wydawały się pokazywać trzeciego kryminalistę za nią i obserwowały, jak wprowadza swój kod PIN przy kasie. Wierzy, że trio połączyło siły, aby pozbyć się jej podczas przerażającego napadu w świetle dziennym.
TSB zajęło około sześciu tygodni, aby zrekompensować pani Sledmere, która początkowo zrezygnowała, aby nie zobaczyć ponownie 1000 funtów. Pani Sledmere powiedziała: „Cieszę się, że zwrócili mi pieniądze. Nie jestem zamożną kobietą, więc to jest bardzo ważne”.
„Na początku firma TSB podchodziła do tego bardzo spontanicznie.Nie czułem, że cenią mnie jako klienta.
„Zgłosiłem kradzież i wyglądało na to, że ich to nie obchodzi lub nie rozumie, że ma to dla mnie znaczenie”.
Ale Express.co.uk stwierdził, że TSB jest prawnie zobowiązany do tego, ponieważ inne banki muszą przestrzegać sekcji 75 ustawy o kredycie konsumenckim, która pomaga chronić konsumentów.
Prof. Georgios Banus, wykładowca rachunkowości i finansów na Uniwersytecie w Glasgow, powiedział Express.co.uk: „W przypadku karty kredytowej wszystko, co przekracza 100 funtów, jest objęte prawem. W przypadku karty debetowej jest to 50 funtów. do 30 000 funtów szterlingów, aby konsumenci mogli ubiegać się o pieniądze utracone w wyniku oszustw z banku.
„Ilość czasu w tym przypadku – około sześciu tygodni do dwóch miesięcy – to generalnie czas, w którym oczekujemy, że banki spłacią pieniądze. W większości przypadków banki mogą w tym czasie złożyć swoje sprawozdania i zwrócić pieniądze konsumentom rama.
„To może być traumatyczne przeżycie dla konsumenta, zwrot pieniędzy może zająć 1-2 miesiące, co może być bolesne.
„Bankowi zajmuje tylko chwilę, aby przelać pieniądze, więc w tym przykładzie ilość czasu – od sześciu tygodni do dwóch miesięcy – wydaje się rozsądna. Bank musi się tym zająć.”
Czytaj więcej : „Zegar czasu” Aldiego w święto państwowe wywołał poruszenie wśród Morrisons, Yorkshire Tea i Heinz
Czytaj więcej : Asda i Morrisons obniżyli ceny, kupiłem oba, aby zobaczyć, który jest tańszy?
Pani Sledmere, która pracowała jako psycholog, zadzwoniła 4 marca na policję Thames Valley, ale do tego czasu pobrano 1000 funtów z bankomatów w Buckinghamshire i bankomatów w Lytton we wschodnim Londynie, 76 km od supermarketu.
Policja Thames Valley przeprowadziła dochodzenie, ale zamknęła je „do czasu pojawienia się dalszych informacji”. Nic się nie wydarzyło, a oszuści pozostali na wolności. Od tego czasu okazało się, że telewizja przemysłowa, uważana za należącą do Tesco, została zrecenzowana przez funkcjonariuszy.
Profesor Banos, który prowadzi wykłady w takich dziedzinach, jak międzynarodowe zarządzanie finansami, kontynuował: „Z pewnością nie jest to najłatwiejsze do wykrycia przestępstwo, zwłaszcza w przypadku utraty lub kradzieży karty kredytowej lub debetowej, gdy karty są fizycznie wycofywane z konsumenta. liczba ludzi i wyrafinowanych jednostek tych zbrodni wzrosła.
„Możliwe, że gdy podejrzani są aresztowani za inne przestępstwa, okazuje się, że są oni również zamieszani w oszustwa związane z kartami kredytowymi.
„Ale konsumenci nie muszą oczekiwać, że przestępcy stawią się w sądzie, zanim odzyskają pieniądze w przypadku oszustwa. Gdy bank przejdzie przez swoje procedury i udowodni, że to oszustwo, konsumenci odzyskają swoje pieniądze.
„Moją radą dla klientów z mojego doświadczenia jest cierpliwość, zaufanie do banków i przestrzeganie sekcji 75.
„Powiedziałbym również, aby uzyskać jak najwięcej dowodów w tych przypadkach. Jest to coś, co my jako konsumenci ignorujemy – nie robimy zrzutów ekranu z transakcji i wypłat na nasze telefony komórkowe, aby pomóc w naszej sprawie. Przechowywanie jakichkolwiek dowodów spowoduje wydłużenie tych procesów .
„Należy zgłosić natychmiast, gdy czuje, że jest ofiarą oszustwa, nawet w przypadkach, w których może nie być w 100% pewien. Może po prostu czuć się źle. Należy natychmiast anulować kartę kredytową lub debetową, aby ograniczyć dalsze szkody.”
Ale Slademere z Little Chalfont w Buckinghamshire chce teraz ostrzec innych przed potencjalnymi oszustami na parkingach supermarketów.
Sledmere dodał: „Powiedziano mi, że ta działalność jest powszechna, szczególnie na niektórych parkingach supermarketów w Londynie i jego okolicach.
„To na mnie tak bardzo wpłynęło. Walczyłem ze snem, ponieważ cały czas o tym myślę. To jest takie jasne w moim umyśle. Byłem taki smutny, niespokojny i głupi, szczerze mówiąc. To takie denerwujące”.
„Byłem bardzo zdenerwowany i przestałem ufać ludziom”.
Szefowie TSB powiedzieli, że zdają sobie sprawę, że sytuacja spowodowała „niepokój” dla pani Sledmere.
Rzecznik banku powiedział: „Nadaliśmy to naszemu klientowi; pieniądze zostały zwrócone na jej konto, a my przekażemy dodatkową kwotę, aby odzwierciedlić cierpienie, które spowodowała. Przepraszamy panią Sledmere, że nie otrzymała wsparcie, jakie zwykle otrzymują nasi klienci, gdy padają ofiarą przestępstwa”.
Policja Times Valley poinformowała, że wszczęto śledztwo. Rzecznik dodał: „Otrzymaliśmy zgłoszenie kradzieży około 9:35 4 marca.
Kobieta zgłosiła, że skradziono jej kartę bankową z jej samochodu na parkingu Tesco przy London Road West w Amersham, podczas gdy mężczyzna był rozkojarzony, gdy zwróciła wózek około godziny 14 2 marca.
„Karta została następnie użyta nieuczciwie do wypłaty gotówki cztery razy w dniach 2 i 3 marca. Po zbadaniu raport został złożony w oczekiwaniu na pojawienie się dalszych informacji.
„Jeśli ktoś ma jakiekolwiek informacje na ten temat, powinien zadzwonić pod numer 101 lub złożyć zgłoszenie na naszej stronie internetowej, powołując się na numer referencyjny 43220096277”.
Rzecznik Tesco powiedział: „Przykro nam słyszeć o tym incydencie i chcemy zapewnić ludzi, że bezpieczeństwo naszych klientów i współpracowników jest naszym najwyższym priorytetem. Nasze sklepy mają CCTV na parkingach, aby odstraszyć złodziei i prosimy klientów o zgłaszanie wszelkich nietypowych zachowanie wobec naszych ochroniarzy”.
Morrisons i Sainsbury’s zaprosili British Retail Consortium (BRC) do wypowiedzenia się w ich imieniu na temat bezpieczeństwa w supermarketach.
Tom Ironside, dyrektor ds. biznesu i regulacji w BRC, powiedział: „Najważniejszym priorytetem detalistów jest zapewnienie bezpieczeństwa swoim klientom.
„Wydają ogromne sumy na zapobieganie przestępczości, a nasze najnowsze badanie przestępczości wykazało, że wydali 1,2 miliarda funtów w sezonie 2019/20. Zatrudniają pracowników ochrony, instalują systemy telewizji przemysłowej, a wielu z nich zakłada dla pracowników kamery noszone na ciele. Często pracownicy sklepów Oni również przeszkolony, jak łagodzić eskalację sytuacji”.
Otrzymuj najnowsze nowości — od jedzenia i picia po muzykę i życie nocne — prosto do swojej skrzynki odbiorczej Poprzez nasz codzienny biuletyn.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa