Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Google Pay jest częściej używany do płatności w Indiach i Polsce niż w USA czy Wielkiej Brytanii: ankieta

Google Pay jest częściej używany do płatności w Indiach i Polsce niż w USA czy Wielkiej Brytanii: ankieta

Jako jedna z pięciu największych usług płatności mobilnych, Google Pay odpowiadał za 26% wszystkich transakcji online w ubiegłym roku. Obecnie ponad 150 milionów użytkowników na 42 rynkach korzysta z usługi płatności mobilnych Google, aby zarządzać swoimi płatnościami jednym dotknięciem. Jednak w niektórych krajach aplikacja jest używana znacznie częściej niż w innych.

Według danych udostępnionych przez AltIndex.com, Google Pay jest częściej wykorzystywany do płatności w Indiach i Polsce niż w USA czy Wielkiej Brytanii.

Ośmiu na dziesięciu konsumentów w Indiach korzysta z Google Pay, czyli trzy razy więcej niż jego amerykański odpowiednik

W ciągu ostatnich pięciu lat ponad 1 miliard osób zaczęło korzystać z płatności mobilnych w punktach sprzedaży, co zwiększy łączną liczbę użytkowników do 1,6 miliarda w 2023 r. Jako jeden z pięciu największych dostawców na rynku, Google Pay odnotował znaczący wzrost niezwykle udaną rolę w tym rozwoju.

Choć wciąż daleko mu do gigantów Alipay i WeChat Pay, które mają setki milionów użytkowników, szczególnie na rynkach Azji i Pacyfiku, Google Pay również zyskał ogromną popularność. Różnice regionalne pozostają jednak duże.

Według statystyk konsumenckich opublikowanych przez Statista, Indie są niewątpliwie rynkiem numer jeden dla Google Pay. Badanie przeprowadzone wśród 12 000 konsumentów w 19 krajach w okresie od października 2022 r. do września 2023 r. wykazało, że ośmiu na dziesięciu Hindusów regularnie korzysta z Google Pay do płatności online lub w punktach sprzedaży, czyli znacznie częściej niż jakikolwiek inny kraj. Tuż za nią znajduje się Polska, w której z aplikacji korzysta około 35% konsumentów. Co zaskakujące, niektóre z najbardziej rozwiniętych krajów świata, takie jak Stany Zjednoczone, Niemcy i Wielka Brytania, znalazły się znacznie poniżej tych liczb.

Statystyki pokazują, że około 33% Amerykanów korzysta z Google Pay do zarządzania swoimi płatnościami, czyli prawie trzy razy mniej niż w Indiach. Z jednej strony nie jest to zaskoczeniem, biorąc pod uwagę ogromną liczbę użytkowników iPhone’ów w kraju i 58% konsumentów korzystających z Apple Pay.

READ  Komisja Europejska szybko reaguje na orzeczenie Polski przeciwko brukselskiemu prawu unijnemu

Wielka Brytania pozostaje również w tyle za Indiami pod względem korzystania z Google Pay – jedynie 25% konsumentów korzysta z aplikacji regularnie. Według Statisty Brytyjczycy nadal dość konserwatywnie zarządzają swoimi płatnościami, a prawie dwie trzecie konsumentów preferuje karty debetowe i kredytowe. Niemcy mają mniej użytkowników Google Pay niż te kraje – tylko 31% konsumentów korzysta z aplikacji do płatności w punktach sprzedaży i 16% do płatności online.

Przeczytaj także: 23% krajowych instytutów badawczych z USA, Wielkiej Brytanii, Kanady i Singapuru preferuje Bombaj jako miejsce prowadzenia działalności lub inwestycji: ankieta

Przeczytaj także: Sprawdź te praktyczne wskazówki, jak uzyskać najwyższą ofertę przy sprzedaży swojego starego samochodu

Przeczytaj także: Czy pracownicy najemni dostają kredyt mieszkaniowy przed ukończeniem 30. roku życia?

Japonia i Austria znajdują się na dole listy

Chociaż kraje zachodnie pozostają w tyle za Indiami i Polską pod względem korzystania z Google Pay, w tych krajach nadal od 20% do 30% konsumentów korzysta z aplikacji do dokonywania płatności w punktach sprzedaży i online. Jak wynika z ankiety, sytuacja wygląda inaczej w Japonii, kraju z najmniejszą liczbą użytkowników Google Pay.

Statystyki pokazują, że w zeszłym roku tylko 4% Japończyków korzystało z aplikacji do płatności w punktach sprzedaży, a żaden z nich nie korzystał z niej do płatności online. Austria również znalazła się na końcu listy – 15% konsumentów korzysta z niej do zarządzania zakupami w Internecie i w punktach sprzedaży.