Zarówno Google, jak i Apple powiedziały, że ograniczą wykorzystanie starszych aplikacji w swoich sklepach z aplikacjami, donosi Ars Technica, a plan ujawnia teraz, że planują zmniejszyć około jedną trzecią całkowitego wyboru aplikacji.
Według szacunków firmy analitycznej Pialate, Google Play wzrośnie z 2,6 miliona do 1,7 miliona, a Apple z 1,95 miliona do 1,3 miliona.
W kwietniu Google zapowiedział, że w listopadzie rozpocznie się dwuletni plan odcięcia. Raport mówi, że Apple ogłosiło podobne ogłoszenie w dalszej części miesiąca, mówiąc, że ma 30 dni na aktualizację swoich aplikacji, jeśli chce je tam zachować.
Powodem, dla którego firmy to robią, jest to, że starsze aplikacje są mniej dobre i bardziej podatne na wykorzystywanie.
Ars Technica napisał, że programiści stwierdzili, że takie podejście może prowadzić do dodatkowych szkód, ponieważ nie każda starsza aplikacja jest zepsuta, a usługa na żywo nie ma być aktualizowana w nieskończoność.
Formularz nie działa w przypadku bezpłatnego projektu.
PYMNTS napisał, że Google niedawno przestał oferować płatne aplikacje i aktualizacje rosyjskim użytkownikom z powodu wojny, którą rząd toczy tam na Ukrainie. Firma miała ostatnio stronę pomocy, która powiedziała, że „zakazuje pobierania płatnych aplikacji i płatnych aktualizacji aplikacji w Rosji od 5 maja 2022 r.”.
Zobacz też: W przypadku braku przetwarzania kart kredytowych Google wstrzymuje sprzedaż płatnych aplikacji w Rosji
Jednak dzieje się tak tylko dlatego, że Google stara się spełnić swoje „wysiłki w zakresie zgodności”, a nie dlatego, że firma zdecydowała się to zrobić.
Po wycofaniu się czterech największych firm obsługujących karty kredytowe w Rosji, Google nie może już oferować płatnych aplikacji.
Według giganta technologicznego użytkownicy nie będą mogli kupować aplikacji, dokonywać płatności za subskrypcję ani kupować czegokolwiek w aplikacji za pomocą Google Play.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów