Kredyty obrazkowe: iStock/Getty Images Plus/Getty Images
Gradient Ventures, oddział venture capital należący do Google, dokonał kolejnej wyprawy do Europy, inwestując w ramach rundy zalążkowej o wartości 3,2 miliona dolarów w istniejący od dwóch lat niemiecki startup. Wavelo.
Weflow to najnowszy z serii startupów w ekosystemie, które powstały z frustracji CRM jest wszechobecny (Zarządzanie relacjami z klientami) Program Salesforce. Te start-upy wspierane przez venture capital koncentrują się na takich rzeczach, jak tworzenie kopii zapasowych danych lub poprawa generowania leadów, podczas gdy w zeszłym tygodniu nowa firma o nazwie Unaric wyszła z incognito z 35 milionami dolarów w wyraźnym celu kupowania i konsolidowania startupów w ekosystemie Salesforce.
Tak, narzędzia skoncentrowane na Salesforce to duży biznes Niektóre szacunki Zremisował wartość rynkową czterokrotnie wyższą od samego Salesforce.
Według założyciela i dyrektora generalnego Weflow ze swojej strony Weflow poprawia wydajność sił sprzedaży, widoczność rurociągów i ogólnie „higienę danych Salesforce”. Janice Zeke który porównuje swoją platformę do czegoś w rodzaju „pomysłu różnicy w przychodach”.
„[The main problem we solve is] Pomaganie firmom w dokładnym prognozowaniu ich potoków — zazwyczaj wymaga to pozyskiwania danych dotyczących sprzedaży, zarówno ustrukturyzowanych, jak i nieustrukturyzowanych, oraz dostarczania spostrzeżeń dotyczących transakcji i analiz potoków w celu uruchomienia prognoz, wyjaśnił Zeke TechCrunch.
Pokaż mi dane
Ostatnim problemem, który Weflow stara się rozwiązać, jest sam rozrzut danych w obszarze sprzedaży B2B, który obejmuje niezliczone spotkania, e-maile i rozmowy telefoniczne prowadzące do zawarcia umowy. Weflow obiecuje połączyć te dane w spójną strukturę, aby zapewnić wgląd.
Aby to zrobić, Weflow opracował coś, co nazywa Revenue Workspace, które jest przedstawiane jako kompleksowa platforma, która umożliwia firmom przechwytywanie danych CRM, zapewniając jednocześnie wgląd w transakcje i narzędzia do zarządzania ich potokiem sprzedaży. Niedawno firma wprowadziła również wspólne prognozowanie i analizę rurociągów.
Pod maską Weflow wykorzystuje sztuczną inteligencję do przydzielania tego, co nazywa „wynikiem transakcji”, potężnego narzędzia prognostycznego, które bierze pod uwagę takie czynniki, jak sygnały kupna, aktywność sprzedaży i dane historyczne, aby przewidzieć prawdopodobieństwo zamknięcia transakcji. Zech mówi, że w przyszłości platforma będzie również polegać na sztucznej inteligencji do przewidywania przyszłych przychodów, a także wykorzystywać nieustrukturyzowane dane e-mail, a nawet transkrypcje wideo/rozmów, aby odkryć ukryte informacje o transakcjach.
Stres siły sprzedaży
Chociaż Zech i jego dwaj współzałożyciele, Henrik Basten i Philipp Stelzer, uruchomili Weflow w 2021 r., berliński startup jest w trakcie tworzenia od lat i opiera się na frustracjach, których Zech doświadczył w startupie technologicznym Adtech, który założył w 2009 r. o nazwie Fyber (wówczas znany jako Sponsor).
„Po doświadczeniu silnego „stresu Salesforce” w firmie Fyber zdaliśmy sobie sprawę, że CRM stał się bezużyteczną infrastrukturą, a nie miejscem do efektywnej pracy nad transakcjami i zwiększania wyników sprzedaży — powiedział Zec. „To problem, który dotyka wyższe szczeble większości firm.”
Zech ostatecznie sprzedał Fyber za 150 mln euro w 2014 roku i od tamtej pory jako anioł i partner zainwestował w Point Nine Capital. Ostatnio był współzałożycielem studia startupowego, z którego zrodziła się firma Back, która Gradient Ventures również zainwestował Przed tym Personio nabył go w maju ubiegłego roku.
W przypadku Weflow istnieją oczywiste podobieństwa do innych narzędzi już dostępnych na rynku, w tym Scratchpad wspieranego projektami ekosystemu Salesforce i prognozowania przychodów Clary Unicorn. Według Zecha głównym punktem sprzedaży Weflow są firmy działające w kosmosie Cena za użytkownika Przejrzystość (np. Clari Podobno tylko służy Przycisk Uzyskaj wycenę w wersji roboczej Dzwoni do potencjalnych klientów umówić się na prezentację). Ponadto Weflow zapewnia narzędzia przepływu pracy, takie jak menedżer zadań, notatnik i rozszerzenie Chrome, ułatwiające integrację z Gmailem i Kalendarzem Google.
pracownik google
Zabezpieczenie Google VC jako głównego sponsora to ogromny wyczyn dla każdego wschodzącego startupu, otwierający drzwi potencjalnym nowym partnerom i klientom, a także inne korzyści biznesowe.
Choć lwia część inwestycji Gradienta pochodzi z USA, nie jest on obcy europejskiej scenie startupowej. W zeszłym miesiącu dowiedzieliśmy się, że zainwestował w Versed, holenderski startup opracowujący narzędzia pomagające każdemu tworzyć gry wideo przy użyciu generatywnej sztucznej inteligencji. A w zeszłym roku wsparł brytyjski start-up ubezpieczeniowy Penny, a także niemieckie Gigs, które chcą ułatwić uruchomienie sieci komórkowej.
Przed tym wszystkim Gradient również zainwestował Duńska Księga Kontraktów; Kaizo z Holandii; fińska aura; I jak wspomniano, Back Technologies w Niemczech.
Wcześniej Weflow zebrał 2,7 miliona dolarów w ramach finansowania początkowego w 2021 roku, a dzięki zastrzykowi świeżej gotówki powiedział, że chce więcej inwestować w swoje wysiłki w zakresie sztucznej inteligencji, przenosząc je do innych obszarów swojej platformy.
Oprócz wiodącego inwestora Gradient Ventures, początkowa runda Weflow obejmowała wkłady od istniejącego inwestora Cherry Ventures, Hello World i kilku aniołów biznesu.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów