TTo kowbojska historia online babcie Zaczynasz, jak często gry wideo, w menu charakteryzacji postaci. Po rozegraniu historii dla jednego gracza Rockstar’s Red Dead Redemption 2A Kalonica Quigley i Marigold Bartlett, przyjaciele i twórcy gier z Melbourne, postanowili wypróbować część gry online dla wielu graczy. Na osobnych konsolach PlayStation 4 i bez wzajemnej wiedzy każdy z nich stworzył stare kobiety jako swoje awatary. To była okazja, śmieje się Bartlett z rozmowy na Discordzie, by wyrazić siebie w przyszłości.
Wkrótce dołączają do nich przyjaciele i inni wytwórcy zabawek, Ian McClarty i Andy Brophy, którzy stają się starcami. Grupa zatrzymuje się w oszałamiającym, niemal realistycznym przedstawieniu przez Rockstar Stanów Zjednoczonych u progu XX wieku, pstrykając zdjęcia i robiąc głupią zabawę poza zabójczymi celami gry. Potem zaczęli szukać usterek, wad lub dziwności w jego kodzie.
Jeden dotyczył konia, który odwzorowywał ciało gracza, w jednej chwili Surrealistyczny wielostronny horror ciała W grze, która jest chwalona za swojego malowniczego pasterza. W końcu, po wyczerpaniu głównej mapy rzeczy do zrobienia, zespół postawił sobie za cel przekroczenie granic mapy. Pewnego wieczoru podeszli do nieczystego klifu z wyciągniętą bronią, zamierzając użyć znanego hakera, aby uzyskać dostęp do odległych, zakazanych regionów świata. Jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, każdy z nich przesunął się przez krawędź i znalazł się w dziwnym wymiarze, którego Rockstar nigdy nie zamierzał oglądać dla żadnego gracza.
Ta podróż została upamiętniona w nowym filmie dokumentalnym zatytułowanym Travel babcie. MacLarty podkreśla rozległy zakres ekstrapolowanego obszaru, który jest „znacznie większy niż mapa główna” – powiedział. Bartlett opisuje swoje pierwsze chwile jako „mrowienie w kręgosłupie”. Ostrożnie, nie wiedząc, jak właściwie działa teren, kwartet odkrył miejsce o absolutnej hipotetycznej różnicy. Na południowym wschodzie rozciąga się ponury krajobraz usiany sterczącymi górami, a dalej, jak wspomina Bartlett, „nieoświetlona, niekończąca się dolina”. Północny wschód był pełen śniegu, lodowców, wilków i łosi, a zapuszczając się na daleki zachód, ukazał się las sosnowy. W różnych miejscach pojawiały się ogromne, wieloboczne bryły hipotetycznej trawy, jak czarny monolit z 1968 roku: Lot kosmiczny: niesamowity, dziwaczny, czarujący.
Dla babć, z których wszystkie są niezależnymi twórcami gier, była to rzadka okazja, by „zajrzeć za kurtynę” do tajemniczego świata produkcji gier korporacyjnych. Quigley uważa, że właśnie dlatego uznali tę przestrzeń za tak atrakcyjną poza jej cechami estetycznymi. „Częścią korzyści płynących ze zrozumienia, jak powstają gry, jest to, że nie odrzuciliśmy ich wprost” – mówi. „Często widzisz graczy komentujących:„ Och, jest zepsuty, jest zepsuty, hmm [the game-makers] Nie wykonał dobrej roboty. Ale dzięki naszemu doświadczeniu byliśmy w stanie zobaczyć, że to nie jest zepsute, to prawdopodobnie podstawa tego, jak powstaje cała gra.
McClarty spekuluje, że odległa przestrzeń, którą badali, była w rzeczywistości celową częścią procesu twórczego Rockstara, a nie jakimkolwiek błędem. „W związku ze zbliżającym się meczem mogli stworzyć ten wielki spektakl” – sugeruje. „Potem przeszedł przez ten iteracyjny proces, aby stać się bardziej dopracowanym, ale nie zawracali sobie głowy pozbyciem się tych dodatkowych kawałków. W rzeczywistości było więcej pracy, aby je wydobyć. „
Film dokumentalny wyreżyserowała Mary Fulston, która zorganizowała teleturniej dla V&A zaprojektuj / włącz / wyłącz, pokazuje, jak ten zwiewny krajobraz półwykończonych obiektów w niskiej rozdzielczości może ostatecznie stać się wyjątkowo dobrze zaprojektowaną grą wideo Red Dead Redemption 2. Jest to sprzeczne z pragnieniem Rockstar, aby zachować aurę tajemniczości wokół jej tworzenia. „Gry wciąż są magiczne. Wydaje się, że zostały stworzone przez elfy”, współzałożyciel Rockstar, Dan Houser GQ. powiedział. „Myślę, że coś zyskujesz, nie wiedząc, jak to zrobić”.
Film początkowo miał być wielokanałową instalacją w: Teraz zagraj w toFestiwal gier wideo w Londynie – dwa ekrany wyświetlane w jednej przestrzeni. Chociaż ta wersja filmu została ostatecznie anulowana z powodu pandemii, dokument, który jest teraz pokazywany na festiwalach filmowych w całej Europie, zachowuje swój dwuekranowy format. Prowadzi to do pięknego zestawienia portretów: z jednej strony członkini babci pozuje jak na świątecznym portrecie pod ogromną pływającą skałą; Z drugiej strony pustynna scena z innego świata i przeszywające błękitne niebo.
Po pewnym czasie członkinie babć niechcący zaczęły się rozdzielać. Pierwsze cięcie to Brophy, potem Bartlett, aż Quigley i MacLarty odeszli, siedząc wysoko na pochmurnej otchłani o 3 nad ranem czasu Melbourne. Zmęczona, chcąc wieczorem rzucić palenie, para zdecydowała się na skok w niebiańską przestrzeń. Po prawie godzinie ciągłego schodzenia zanurzyli się w wodzie, ponad nimi rozciągały się przezroczyste góry. Duet pływał, aż w końcu zatonął, teleportując się z podziemi i z powrotem na główną mapę gry.
Patrząc wstecz, Quigley opisuje ekstrapolowany region jako „kruchy”, jakby mógł zniknąć w dowolnym momencie. Okazało się, że to prawda. We wrześniu 2019 roku, trzy miesiące po pierwszej ekspedycji, Rockstar wypuścił łatkę, która uniemożliwiała dotarcie w kosmos za pomocą zhakowanego klifu. Przyszli gracze PlayStation 4 sami nie odkryją tego, co odkryły babcie.
Dla Quigleya jazda trwała w jej wyobraźni, tak jak ta, którą cieszyła się bez kontrolera w dłoniach. „Moja pamięć jest teraz jak pamięć prawdziwego miejsca” – mówi tęsknie. „Pamiętam porę dnia, pogodę, kto tam był, co mieliśmy na sobie i podekscytowanie, jakie miałem, gdy zobaczyłem gigantyczny szary sześcian unoszący się nad krajobrazem”.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów