GEODIS, wiodąca firma zajmująca się transportem multimodalnym, rozszerzyła swoje usługi kolejowego transportu towarowego o kolejne połączenie o stałym rozkładzie jazdy. Od 11 czerwcayuruchomiono pociąg towarowy łączący Łódź z Barceloną, co dało pierwsze bezpośrednie połączenie kolejowe pomiędzy obydwoma krajami.
Podczas inauguracyjnego lotu towary klientów wyruszą w 44 wymiennych kontenerach i/lub konstrukcjach, każdy o ładowności 26 ton, z terminalu towarowego w Łodzi i zaledwie trzy dni później dotrą do Barcelony, gdzie dystrybucja „ostatniej mili” odbędzie się drogą. Później w dniu przyjazdu pociąg wraca do Polski z towarami sprowadzonymi z Hiszpanii. Pociągi typu back-to-back również mogą pomieścić 44 jednostki, zastępując tę samą liczbę ciężarówek, która byłaby używana w innym przypadku.
TUsługa jest kolejnym przykładem zdolności GEODIS do wyjścia poza czysto multimedialną ofertę i zapewnienia prawdziwie multimedialnej opcji, która łączy w sobie… Bezproblemowy transport drogowy i kolejowy, pozwalający na bezpieczny przepływ towarów i większą elastyczność w zarządzaniu okresami szczytowego zapotrzebowania.
Transportuj więcej towarów bezpiecznie, zużywając mniej energii
Dostawa towarów koleją powoduje pięciokrotnie mniejszą emisję dwutlenku węgla2e pokonania tej samej odległości drogą lądową, czyli 12 razy mniej niż równoważnym transportem lotniczym. Linia kolejowa pozwala na dostarczenie aż do 1000 ton towarów z różnych branż.
Trasa kolejowa pomiędzy Łodzią a Barceloną, choć dłuższa od podróży samochodowej o około 160 km, ulega skróceniu firma2 mi Emisje nawet o -79%. Ponadto zużycie energii jest o około 57% niższe.
Dynamiczny rozwój usług transportu kolejowego
Na początkowym etapie rozwoju tego projektu harmonogram przewidywał odjazd jednego pociągu tygodniowo Łódź Każdego wtorku. W drugą stronę pociąg będzie odjeżdżał z Barcelony w piątki.
„Uruchomienie nowej linii kolejowej Łódź-Barcelona zapewnia klientom szereg korzyści, gdyż umożliwi im Dokładny transport przesyłek„Chociaż emisje CO2 są znacznie zmniejszone”,Asystent Marka Folletta, dyrektora operacyjnego europejskiej sieci drogowej GEODIS. „GEODIS jest jedną z wiodących firm w branży operatorów intermodalnych i jesteśmy dumni, że możemy kontynuować ten kierunek, rozwijając to rozwiązanie drogowe i kolejowe w Europie, umożliwiając naszym klientom korzystanie z większej liczby opcjonalnych rozwiązań i tras. Mamy wobec tej nowej linii wielkie ambicje, gdyż w najbliższej przyszłości planujemy zwiększyć częstotliwość do dwóch pociągów tygodniowo.”
Ten nowy pociąg intermodalny stanowi uzupełnienie istniejącej sieci tras intermodalnych GEODIS, która obsługuje około 120 pociągów tygodniowo w całej Europie.
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
„Majestatyczna jasność”: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie znajduje nową stałą siedzibę | Wakacje w Polsce
Ochama wkracza do Europy, uruchamiając nowy magazyn w Polsce, aby zwiększyć efektywność
Polska może pozyskać inwestycje w pobliżu