Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Funt szterling spada poniżej 1,12 USD, ponieważ obawy o obniżkę podatków dominują na rynkach

Funt szterling spada poniżej 1,12 USD, ponieważ obawy o obniżkę podatków dominują na rynkach

TOrgan nadzorujący konkurencję zgłosił obawy dotyczące planowanego przejęcia brytyjskiej firmy satelitarnej Inmarsat o wartości 7,3 miliarda dolarów (6,1 miliarda funtów), twierdząc, że może to skłonić linie lotnicze do płacenia więcej za pokładowe Wi-Fi.

Inmarsat zgodził się w listopadzie zeszłego roku na umowę o przejęciu z amerykańskim rywalem Viasatem, co przykuło uwagę zarówno pod względem bezpieczeństwa narodowego, jak i konkurencji.

Urząd ds. Konkurencji i Rynków powiedział, że obie firmy ściśle ze sobą konkurowały w sektorze lotniczym i chociaż tylko niektóre linie lotnicze oferują obecnie Wi-Fi na pokładzie, oczekuje się, że dostępność tych usług znacznie wzrośnie w nadchodzących latach.

Dochodzenie przeprowadzone przez organ nadzoru wykazało również, że liniom lotniczym może być bardzo trudno zmienić dostawców, co oznacza, że ​​połączona firma może skutecznie zablokować znaczną część swojej bazy klientów, zanim wschodzący dostawcy będą mogli konkurować.

CMA dał firmom pięć dni roboczych na złożenie propozycji rozwiązania problemów związanych z konkurencją, w którym to momencie podejmie decyzję, czy skierować sprawę do szczegółowego dochodzenia.

Viasat i Inmarsat powiedzieli, że są przekonani, że umowa przyniesie korzyści konsumentom poprzez poprawę wydajności i obniżenie kosztów, podczas gdy Inmarsat powiedział, że stworzy więcej miejsc pracy i inwestycji w brytyjskim przemyśle lotniczym.

Colin Raftery, starszy dyrektor CMA, powiedział:

To rozwijający się rynek, ale połączone firmy to obecnie dwaj główni gracze – i nie ma pewności, czy następna generacja operatorów satelitarnych będzie w stanie skutecznie z nimi konkurować.

Ostatecznie linie lotnicze mogą zmierzyć się z gorszą ofertą z powodu tej fuzji, która może mieć wpływ na konsumentów w Wielkiej Brytanii, ponieważ łączność podczas lotu staje się coraz bardziej powszechna.