Zdjęcia lotnicze pokazują skalę szkód spowodowanych przez powodzie w Auckland. wideo / basen
Pieniądze, które rząd przeznacza na naprawę zniszczonych przez burzę dróg, wkrótce się skończą dzięki liczbie kosztownych burz, które potroiły się w ciągu ostatnich pięciu lat.
Waka Kotahi NZ Transport wykorzystuje środki z Krajowego Programu Transportu Drogowego na finansowanie „prac awaryjnych” na drogach stanowych i lokalnych po zdarzeniu takim jak burza. W przypadku dróg lokalnych rady często zapewniają również finansowanie.
Finansowanie to wyniosło 300 milionów dolarów na okres między 2021 a 2024 rokiem, ale Waka Kotahi powiedział, że nawet przed burzami w Auckland liczba ta prawdopodobnie zostanie przekroczona dzięki dużej liczbie kosztownych burz i zwiększonym kosztom napraw.
„Koszt napraw i poziom inwestycji niezbędnych do odbudowy po ekstremalnych zjawiskach pogodowych jest znaczny” – powiedział rzecznik Waka Kotahi.
reklamy
„W latach 2018-2021 Waka Kutahi odnotowała siedem wydarzeń, które przyniosły koszty od 15 do 50 milionów dolarów, w porównaniu z dwoma wydarzeniami o podobnej wielkości w latach 2013-2017”.
Środki na te naprawy pochodzą ze środków pochodzących z podatków paliwowych i opłat drogowych.
Decyzja rządu o obniżeniu tych podatków i opłat w ciągu ostatniego roku oznacza również korzystanie z regularnych funduszy podatników.
Rzecznik Waka Kotahi powiedział, że nadmierne wydatki w tych obszarach mogą być finansowane z „obszarów, w których wydatki są niższe niż oczekiwano, krótkoterminowe zadłużenie i / lub odroczenia działalności”.
reklamy
Powiedzieli też, że przekroczenie wydatków można sfinansować ze składki Korony, co oznacza więcej pieniędzy z podatków ogólnych.
Sekretarz transportu Michael Wood powiedział, że jest przekonany, że rząd poradzi sobie z kosztami sprzątania.
„Wydarzenie to z pewnością będzie miało długoterminowy wpływ zarówno na drogi lokalne, jak i na sieć autostrad stanowych” – powiedział Wood.
Nasz rząd współpracuje z agencjami w administracji centralnej i lokalnej oraz z naszymi partnerami sieciowymi, aby zrozumieć skutki i jak najszybciej przywrócić komunikację. Zobowiązujemy się do wspierania dotkniętych regionów w procesie odbudowy. Choć jest jeszcze za wcześnie, aby określić ilościowo wpływ tych wydarzeń na Krajowy Fundusz Transportu Drogowego, jestem przekonany, że damy sobie z nimi radę.
Lider Zielonych James Shaw powiedział, że liczby pokazują niepokojące skutki zmian klimatu i krótkowzroczność decyzji rządu o przedłużeniu podatku paliwowego i dotacji dla użytkowników dróg.
„Tutaj mamy agencję rządową ostrzegającą ministrów, że nie może nadążyć za kosztami poważniejszych i częstszych katastrof związanych z klimatem – które według wszystkich modeli będą nadal występować – w momencie, gdy rząd zdecyduje się zmienić budżet na 1,3 miliarda dolarów rok ze źle ukierunkowanymi dotacjami na paliwa kopalne, powiedział Shaw.
„Poważna powódź w Oakland nie jest pierwszą – i na pewno nie ostatnią – spowodowaną klimatem katastrofą, która nawiedziła Aotearoa. Po prostu musimy zmienić priorytety: ukierunkować wsparcie kosztów utrzymania tam, gdzie jest ono najbardziej potrzebne, a mianowicie gospodarstwa domowe o niskich dochodach, oraz podjąć pilne działania w celu ograniczenia emisji klimatycznych i dostosowania się do skutków kryzysu klimatycznego, o których wiemy, że nie możemy ich uniknąć” – powiedział.
Rzecznik ds. transportu narodowego Simon Brown powiedział, że rząd musi „skoncentrować wydatki na transport na podstawowych celach budowy i utrzymania sieci drogowej, zamiast nadal wlewać miliony w projekty kolei lekkiej, które nigdzie nie działają”.
„Fanatyk muzyki. Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Czytelnik. Wielokrotnie nagradzany telewizyjny ninja”.
More Stories
Obietnice wyborcze Kamali Harris przypominają obietnice Jacindy Ardern
Wybory w USA: Joe Biden mógł pomóc Trumpowi w jego „śmieciowych” gafach.
Wydarzenie Trumpa w Madison Square Garden zostało zakłócone prymitywnymi uwagami wstępnymi