Jak poinformowała dzisiaj użytkowników, fundusz Creator Fund TikToka o wartości 1 miliarda dolarów wygaśnie 16 grudnia 2023 roku.
Rzeczniczka TikTok, Maria Jung, powiedziała, że twórcy w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji nie będą już mogli zarabiać na swoich treściach za pośrednictwem oryginalnego pudełka. Zmiana nie miała wpływu na TikTokerów we Włoszech i Hiszpanii.
Fundusz twórców został pierwotnie wprowadzony w 2020 r., a firma obiecała zapłacić 1 miliard dolarów w ciągu trzech lat osobom, które utworzą treści wirusowe dla aplikacji. Po drodze wpływowi i inni twórcy treści zauważyli czasami niższe zyski Wystarczy kilka dolarów za miliony wyświetleń – uniemożliwienie utrzymania się wyłącznie z Funduszu Twórców. TikTok nie odpowiedział na pytania, czy zapłacił cały 1 miliard dolarów.
Teraz przychody twórców opierają się na wyświetleniach i innych wskaźnikach zaangażowania
W lutym tego roku platforma wprowadziła nową metodę monetyzacji, która według niej doprowadzi do wyższych wypłat dla popularnych twórców: Program Kreatywności. W przeciwieństwie do oryginalnego Boxa, Creativity wymaga od twórców tworzenia filmów dłuższych niż jedna minuta – co jest zauważalną różnicą w przypadku aplikacji, która na początku eksplodowała krótkimi klipami. Zamiast ogłaszać pulę pieniędzy, z której będą pochodzić wypłaty, TikTok powiedział, że zarobki będą oparte na wyświetleniach i innych wskaźnikach zaangażowania. Od momentu uruchomienia nowego systemu TikTok zaprasza kwalifikujących się twórców do wzięcia udziału w programie kreatywności; Young twierdzi, że twórcy mogą zarobić 20 razy więcej niż zarobiliby w ramach pierwotnego funduszu.
To, że pierwotny fundusz TikTok dobiega końca, nie jest zaskoczeniem, ponieważ program ograniczał się do trzyletniego zobowiązania z ustaloną kwotą do przekazania. Twórcy z USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec i Francji należący do funduszu będą mogli przystąpić do programu kreatywności.
Zarabianie na TikToku zawsze było nieprzewidywalne w porównaniu z innymi platformami, takimi jak YouTube czy Twitch. W szczególności YouTube wykorzystał problem niskich wypłat, oferując dzielenie się przychodami z reklam w Shorts, konkurentie TikTok.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów