Jak poinformowała dzisiaj użytkowników, fundusz Creator Fund TikToka o wartości 1 miliarda dolarów wygaśnie 16 grudnia 2023 roku.
Rzeczniczka TikTok, Maria Jung, powiedziała, że twórcy w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji nie będą już mogli zarabiać na swoich treściach za pośrednictwem oryginalnego pudełka. Zmiana nie miała wpływu na TikTokerów we Włoszech i Hiszpanii.
Fundusz twórców został pierwotnie wprowadzony w 2020 r., a firma obiecała zapłacić 1 miliard dolarów w ciągu trzech lat osobom, które utworzą treści wirusowe dla aplikacji. Po drodze wpływowi i inni twórcy treści zauważyli czasami niższe zyski Wystarczy kilka dolarów za miliony wyświetleń – uniemożliwienie utrzymania się wyłącznie z Funduszu Twórców. TikTok nie odpowiedział na pytania, czy zapłacił cały 1 miliard dolarów.
Teraz przychody twórców opierają się na wyświetleniach i innych wskaźnikach zaangażowania
W lutym tego roku platforma wprowadziła nową metodę monetyzacji, która według niej doprowadzi do wyższych wypłat dla popularnych twórców: Program Kreatywności. W przeciwieństwie do oryginalnego Boxa, Creativity wymaga od twórców tworzenia filmów dłuższych niż jedna minuta – co jest zauważalną różnicą w przypadku aplikacji, która na początku eksplodowała krótkimi klipami. Zamiast ogłaszać pulę pieniędzy, z której będą pochodzić wypłaty, TikTok powiedział, że zarobki będą oparte na wyświetleniach i innych wskaźnikach zaangażowania. Od momentu uruchomienia nowego systemu TikTok zaprasza kwalifikujących się twórców do wzięcia udziału w programie kreatywności; Young twierdzi, że twórcy mogą zarobić 20 razy więcej niż zarobiliby w ramach pierwotnego funduszu.
To, że pierwotny fundusz TikTok dobiega końca, nie jest zaskoczeniem, ponieważ program ograniczał się do trzyletniego zobowiązania z ustaloną kwotą do przekazania. Twórcy z USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec i Francji należący do funduszu będą mogli przystąpić do programu kreatywności.
Zarabianie na TikToku zawsze było nieprzewidywalne w porównaniu z innymi platformami, takimi jak YouTube czy Twitch. W szczególności YouTube wykorzystał problem niskich wypłat, oferując dzielenie się przychodami z reklam w Shorts, konkurentie TikTok.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Emdoor przygotowuje się do zaprezentowania swoich osiągnięć w zakresie nowej technologii sztucznej inteligencji podczas targów Global Sources Mobile Electronics Show 2024.
LinkedIn wykorzystuje Twoje dane do szkolenia Microsoft, OpenAI i jego modeli AI – oto jak to wyłączyć
Zapomnij o Apple Watch Series 10 — Apple Watch Ultra 2 w kolorze Satin Black to smartwatch, który warto mieć