Za naciśnięciem przycisku światła na słynnym na całym świecie pasie Las Vegas zostały wyłączone.
Następnie jaskrawoczerwone błyski rozbłysły w górę iw dół słynnego bulwaru Las Vegas, ogłaszając przybycie Formuły 1.
Najbardziej spektakularna seria sportów motorowych na świecie doda trzeci wyścig w Stanach Zjednoczonych do kalendarza 2023 – sobotnią imprezę pod poprzeczką – ponieważ F1 nadal rozszerza swoją obecność w Ameryce Północnej.
Formuła 1 pokona w listopadzie 50 okrążeń wokół tymczasowego toru ulicznego o długości 6,12 km, na którym wśród wielu charakterystycznych obiektów na torze znajdą się Bellagio, Caesar’s Palace i MSG Square. F1 będzie promować wydarzenie wspólnie z Liberty Media Corp. , amerykańska firma macierzysta F1.
Czytaj więcej:
* Prawdziwy powód, dla którego Lewis Hamilton i Mercedes nie mogą nadążyć w tym sezonie Formuły 1
* Max Verstappen kontra Charles Leclerc pokazuje, że przyszłość Formuły 1 jest teraz rzeczywistością
* Formuła 1: Max Verstappen wygrywa w Dżuddzie
Byłby to pierwszy wyścig F1 promowany przez Liberty, które przejęło prawa do F1 w 2017 roku i mocno skupiło się na rozwoju serii w Stanach Zjednoczonych. ESPN powiedział, że oglądalność niedzielnego wyścigu w Arabii Saudyjskiej pobiła tygodniowy rekord sieci i była największą widownią ESPN w Formule 1 od 1995 roku.
Sezon 4 serialu dokumentalnego Netflix jechać, aby przeżyć Na początku tego miesiąca spadł do kolosalnych ocen; Spojrzenie za linę na pierwszym miejscu w rankingu F1 w 33 krajach w weekend wydany. To sprawiło, że amerykański rynek jest nie do odparcia, a F1 i Liberty nawiedzają każdy zestaw gałek ocznych, jaki mogą.
„To nasz lokalny rynek, co czyni go najciekawszą i oczywiście największą gospodarką na świecie oraz największym dochodem do dyspozycji” – powiedział agencji Associated Press Greg Maffi, prezes i dyrektor generalny Liberty Media. Historycznie nie realizowano tego i uważamy, że jest to miejsce, w którym może dojść do znacznego wzrostu”.
Ale w przeciwieństwie do większej części kalendarza F1, kraj-gospodarz nie wystawia czeku dla serii na prawa do organizacji Grand Prix. Liberty i F1 są promotorami – w przedsięwzięciu są oficjalni partnerzy – i uzgodnili wstępną trzyletnią umowę z Las Vegas.
Wyścig w Las Vegas będzie trzecim przystankiem w USA w przyszłym sezonie F1, która od 2012 roku ściga się na torze Circuit of America w Austin w Teksasie i rozpocznie się w maju w Miami. O ile nie nastąpią jakiekolwiek zmiany, obecne wyścigi w Mexico City i Montrealu przyniosą Formułę 1 do Ameryki Północnej pięć razy w przyszłym sezonie.
Cotta, który od prawie pięciu lat walczy o przyciągnięcie 100 000 fanów podczas trzydniowego weekendu Formuły 1, miał w zeszłym sezonie ponad 300 000 fanów. Tegoroczny wyścig otwarcia w Miami został wyprzedany w jeden dzień, a COTA już się wyprzedano.
Dlatego F1 jest tak przekonany, że rynek poradzi sobie z trzecim wyścigiem w USA. Żaden inny kraj nie organizuje więcej niż dwóch wyścigów w sezonie.
„Wiemy, jak prowadzić ten biznes i wiemy, jak dodać właściwy komponent, aby dokonać właściwej oceny” – powiedział AP dyrektor generalny F1, Stefano Domenicali. „Wierzymy, bez arogancji, że Formuła 1 będzie czymś, w co najbardziej pokochają amerykańscy fani. Uważamy, że jest to bardzo ważny rynek w kultywowaniu miłości do naszego sportu”.
Spekulacje dotyczące trzeciego wyścigu w Las Vegas, który skorzystał na słynnym na całym świecie pasie, krążyły od ponad roku i zostały ostatecznie potwierdzone w środę wieczorem w hojnym ogłoszeniu ogłoszonym w basenie na dachu hotelu Cosmopolitan. Gubernator stanu Nevada Steve Sisolak powiedział, że miasto spodziewa się, że 170 000 gości w weekendy wyścigowe spędzi 400 000 nocy w pokojach hotelowych i szacowany wpływ ekonomiczny na pół miliarda dolarów.
„To, co dzieje się w Las Vegas, dzieje się tylko w Las Vegas”, powiedział Sisolak, dodając, że Las Vegas jest „światową stolicą rozrywki i sportu. Nikt nie imprezuje jak Las Vegas i spodziewam się, że będzie to wyścig kultowy, flagowy , Formuły 1 za kilka lat.”
F1 i Liberty są również zaangażowane w wyścig z Live Nation Entertainment oraz Las Vegas Convention and Visitors Authority. Ogłoszonymi w środę wieczorem „partnerami założycielami” są Caesars Entertainment, MGM Resorts International i Wynn Las Vegas.
MSG Sphere, Resorts World Las Vegas i The Venetian Resort zostają ogłoszeni sponsorami.
Nie ustalono daty listopadowego wyścigu, ale dyskutowano o sobotniej nocy po Święcie Dziękczynienia. Ujawniony w środę wieczór układ toru obejmował trzy główne proste i 14 zakrętów, które obejmowały sekwencję szybkich skrętów i sekcję solo.
COTA przyciągnęła ponad 300 000 widzów na swój trzydniowy weekend w październiku ubiegłego roku, a szef toru Bobby Epstein powiedział, że dodanie Las Vegas do kalendarza F1 nie powinno osłabić jego imprezy.
„Jest wiele rzeczy, które pozwalają utrzymać ten sport. To, co lubię w tym, co robi Formuła 1 i myślę, że fani zdadzą sobie sprawę, to to, że każde wydarzenie jest zupełnie inne i będzie bardzo wyjątkowe”.
„Inne amerykańskie wyścigi będą bardziej dotyczyły miasta i miejsca docelowego, a nasz będzie bardziej dotyczył samego wydarzenia. Jestem podekscytowany wyjazdem do Vegas, nie tylko dla Formuły 1, ale ponieważ miasto ma tak wiele rozrywki, poza i z dala od jakiegokolwiek toru, który by to był. Jeśli jesteś już gościem. Regularnie w Vegas, pytanie brzmi: czy wybiorę w tym roku F1, a nie March Madness lub walkę wagi ciężkiej?
„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.
More Stories
Dwóch meloników Black Caps ma wątpliwości co do końcowego testu Indii
Tupou Vaa’i: „Gra dla All Blacks to dobry sposób, aby pokazać, że kocham mojego brata” | Reprezentacja Nowej Zelandii w rugby
Kibic Anglii nazywa Hakę „śmiesznym” i twierdzi, że należy go „posprzątać”