Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Formuła 1: Dyrektor generalny Red Bull Helmut Marko potwierdza zobowiązanie do podpisania umowy z Kiwi Liamem Lawsonem na miejsce w Racing Bulls w 2025 roku

„Damy mu coś, kokpit na przyszły rok” – powiedział.

„Oczywiście Racing Bulls to mały zespół. Komunikacja odbywa się wewnętrznie i wszyscy to rozumieją”.

Decyzja o tym, kto obejmie to miejsce, nie jest jednak łatwa.

Chociaż obecny kontrakt Lawsona z Red Bullem zawiera klauzulę oznaczającą, że musi mieć zagwarantowane miejsce w 2025 roku lub mieć swobodę odejścia, Ricciardo ma dobre wsparcie ze strony dyrektora pierwszego zespołu Christiana Hornera, dzięki wartości komercyjnej, jaką wnosi do sportu.

Choć na początku tego roku Ricciardo znajdował się pod presją Marko, 34-latek zareagował na torze i w Austrii zajął dziewiąte miejsce, wyprzedzając koleżankę z drużyny Yuki Tsunodę.

Na pozór wydaje się, że Racing Bulls nie spieszą się z ustaleniem składu na sezon 2025. W przemówieniu podczas Grand Prix Austrii dyrektor generalny zespołu, Peter Bayer, zgodził się z Marko, ale dał jasno do zrozumienia, że ​​nie będzie pod presją, aby cokolwiek potwierdzać.

Daniel Ricciardo i Liam Lawson rywalizują o to samo miejsce w Formule 1. Zdjęcie / Getty Images
Daniel Ricciardo i Liam Lawson rywalizują o to samo miejsce w Formule 1. Zdjęcie / Getty Images

„Robimy, co w naszej mocy, aby rozwijać młodych kierowców, ale decyzja o drugim fotelu zostanie podjęta po cichu i nie będziemy się spieszyć” – powiedział.

Administracja Lawsona powiedziała… Ogłaszać Nie byli świadomi zamiarów Red Bulla wobec Kiwi, ale oczekuje się, że dowiedzą się o tym przed nadchodzącą przerwą w środku sezonu w Formule 1.

Pod koniec czerwca doniesienia w Europie powiązały Lawsona z przeprowadzką do Saubera w 2025 r., zanim zespół zmieni nazwę na Audi w 2026 r. Doniesienia te wywierają presję na Red Bulla, aby potwierdził swoje plany dotyczące Lawsona, w przeciwnym razie ryzykują utratą go na rzecz rywala.

Lawson wyjaśnił, że byłby skłonny opuścić zespół, aby zapewnić sobie stałą jazdę, ale jego pierwszą opcją byłoby pozostanie w Red Bullu, w który inwestował od najmłodszych lat.

READ  Futrzany przyjaciel powitał w swoim domu mistrza świata Fairweathera

Podobnie Red Bull, co zrozumiałe, niechętnie traci Lawsona, marnując w ten sposób miliony zainwestowane w jego rozwój.

Wspierał drużynę Kiwi w juniorskich kategoriach Formuły 3, Formuły 2 i Japońskich Mistrzostwach Super Formuły.

Powszechnie wiadomo, że Marko i Horner różnią się w kwestii zarządzania dwoma zespołami Red Bulla.

Miejsce Lawsona jako pełnoetatowego kierowcy stoi pod znakiem zapytania od zeszłego roku, kiedy zastąpił Ricciardo po tym, jak Australijczyk złamał rękę podczas Grand Prix Holandii.

Liam Lawson podczas Grand Prix Arabii Saudyjskiej.  Zdjęcia/Getty Images
Liam Lawson podczas Grand Prix Arabii Saudyjskiej. Zdjęcia/Getty Images

W ciągu pięciu wyścigów Lawson zrobił wrażenie za kierownicą ówczesnego zespołu AlphaTauri, kończąc cztery Grand Prix wyżej od Tsunody.

Wśród tych wyników znalazło się dziewiąte miejsce w Singapurze, gdzie Lawson wyeliminował także Verstappena z kwalifikacji, czego nie udało się osiągnąć żadnemu koledze z zespołu Red Bulla wcześniej ani później.

Dziewiąte miejsce Lawsona było najlepszym wynikiem zespołu AlphaTauri w 2023 roku, dopóki Tsunoda nie zapewnił sobie ósmego miejsca w Las Vegas w przedostatnim wyścigu sezonu.

Jednak AlphaTauri – obecnie Racing Bulls – ponownie podpisał kontrakt z Tsunodą i Ricciardo, zanim Lawson dołączył do zespołu, pozostawiając Nowozelandczyka na uboczu jako kierowca rezerwowy obu zespołów Red Bull.

Alexa Powella Jest redaktorem sportowym online Herold Nowej ZelandiiOd 2016 roku jest dziennikarzem sportowym, wcześniej pracował w Newshubie i 1Aktualności.