Ford ujawnił swój najnowszy supersamochód Gen3 oparty na nowym Mustangu w Bathurst 1000, podczas gdy General Motors przyjął inne podejście i zamiast tego ujawnił holowane drzwi Camaro o mocy 2500 kW w ramach tego, co firma nazywa „następnym etapem w wielo- rozwój nowego samochodu sportowego marki.” cars”, czyli Chevrolet Racing.
Konkurent Forda w australijskich mistrzostwach supersamochodów 2023 pojawił się wczoraj na torze wyścigowym, jak mówi firma, „pierwszy na świecie wygląd Mustanga siódmej generacji w wyścigowym wyglądzie”. W zeszłym miesiącu w Detroit zaprezentowano drogowe warianty Mustanga siódmej generacjijednocześnie wyświetlając wygenerowane komputerowo obrazy samochodów wyścigowych.
„Wspaniale jest móc zaprezentować Mustanga siódmej generacji jako pierwszego na świecie w formie wyścigowej” – powiedział Mark Rashbrook, dyrektor globalny Ford Performance Motorsports.
Supersamochód Mustang jest budowany przez Dick Johnson Racing, zespół homologacyjny Forda, we współpracy z Ford Performance i jest bardzo podobny do swojego drogowego odpowiednika, wyposażonego w seryjny silnik Coyote V8.
Czytaj więcej:
* W ten weekend Holden po raz ostatni pojawi się w Bathurst
* Ford przedstawia być może ostatnią trybunę klasycznego Mustanga
* Camaro zastąpi Commodore w supersamochodach?
„Jesteśmy bardzo dumni, że możemy pokazać światu nasz nowy supersamochód, a nie ma lepszego miejsca do tego niż wielki wyścig tutaj w Mount Panorama” – powiedział Andrew Berkic, prezes i dyrektor generalny Ford Australia i Nowa Zelandia.
„To wyjątkowy moment, aby móc zaprezentować ten samochód przed zagorzałymi fanami Forda, a także wszystkimi naszymi kierowcami supersamochodów.
„To bardzo dobrze, że Rooster pokonuje samochód na pierwszym okrążeniu tego popołudnia. To legenda sportu i wielki ambasador Forda. Ten samochód wygląda ekscytująco, jest głośny, szybki i nie możemy się doczekać, aż ruszy na tor”.
Tymczasem długoletni rywal wyścigowy i sprzedażowy Forda, General Motors, stworzył bardziej skoncentrowane i potężne okładki potworów; Oparty na Camaro Pro Slammer wyposażony jest w doładowany silnik V8 o mocy 3500 KM (2574 kW), który pokonuje ćwierć mili w mniej niż 5,7 sekundy przy prędkościach przekraczających 410 km/h.
Samochód wyścigowy Chevrolet Racing zostanie wprowadzony na australijską scenę wyścigów dragowych przez Fabietti ACDelco Race Team, który od ponad 15 lat cieszy się silnymi relacjami z General Motors.
Zespół prowadził kampanię na rzecz Pro Slammera Monaro o mocy 3500 KM, który zdobył mistrzostwo w 2017 roku, drugie miejsce w sezonie 2019-21, a ostatnio drugie drugie miejsce podczas WinterNationals 2021.
Maurice Fabetti, właściciel i kierownik zespołu, wiąże duże nadzieje z nowym Camaro.
„Spodziewamy się, że lekka konstrukcja z włókna węglowego pozwoli nam rozwinąć pewne znaczące zalety aerodynamiczne i jesteśmy pewni, że zobaczymy jakiś czas poniżej 5,7 mili na ćwierć mili” – powiedział.
„Po 12 miesiącach budowy nie trzeba dodawać, że jesteśmy bardzo podekscytowani nowym samochodem i nie możemy się doczekać, kiedy stracimy go z kierowcą Samem Fenechem przeciwko konkurencji jeszcze w tym roku”.
Debiutując w tym samym subtelnym, czarno-złotym wykończeniu, co Supercar Gen3, nowy samochód wyścigowy Chevroleta będzie rywalizował w 2023 r. w tradycyjnym, czerwonym, białym i niebieskim kolorze ACDelco.
„To kolejny ekscytujący dodatek do programu wyścigowego Chevroleta. To nie jest koncepcja ani cyfrowe demo, to naprawdę ziejące ogniem Camaro, które zadebiutuje w zawodach na najwyższym poziomie profesjonalnych wyścigów drag racing jeszcze w tym roku” – powiedział Chris. Pine, dyrektor generalny Chevrolet Racing.
„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.
More Stories
Dwóch meloników Black Caps ma wątpliwości co do końcowego testu Indii
Tupou Vaa’i: „Gra dla All Blacks to dobry sposób, aby pokazać, że kocham mojego brata” | Reprezentacja Nowej Zelandii w rugby
Kibic Anglii nazywa Hakę „śmiesznym” i twierdzi, że należy go „posprzątać”