Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Flybe: Jakie prawa przysługują pasażerom w przypadku odwołania lotów przez upadłą linię lotniczą?  |  Nowości z podróży

Flybe: Jakie prawa przysługują pasażerom w przypadku odwołania lotów przez upadłą linię lotniczą? | Nowości z podróży

Po tym, jak Flybe wszedł w sobotę do administracji, wielu podróżnych nie będzie mogło kupić biletów, podczas gdy inni utkną w miejscu docelowym.

muchówka Powiedział swoim pasażerom, aby „nie latali na lotnisko”, chyba że zorganizują alternatywne loty z inną linią lotniczą.

Jakie są prawa pasażerów w przypadku odwołania lotu?

Flybe przechodzący do administracji to inna sytuacja niż wtedy, gdy linia lotnicza, która nadal operuje, odwołuje loty.

Ponieważ firma nie jest już w stanie handlować, odwołane loty nie będą zmieniane, a pasażerowie nie mogą zmieniać rezerwacji w innych liniach lotniczych.

Analityk lotnictwa Alex Macheras powiedział Sky News: „Podczas gdy rząd Wielkiej Brytanii interweniował wcześniej, gdy główne linie lotnicze lub grupy podróżnicze zbankrutowały, nie będzie tak w przypadku Flybe 2.0.

Ponieważ Flybe sprzedaje głównie rezerwacje „tylko loty”, podróż nie jest chroniona przez ATOL, co oznacza, że ​​sama linia lotnicza nie zwraca żadnych kosztów.

„Każdy, kto ma zastrzeżenia, będzie musiał liczyć na zwrot pieniędzy od dostawcy karty kredytowej lub debetowej lub na roszczenie z ubezpieczenia podróżnego”.

Dodał, że jeśli pasażer rezerwuje loty kartą kredytową, a kwota przekracza 100 funtów, jest chroniony na mocy sekcji 75 ustawy o kredycie konsumenckim.

19.03.2020 zdjęcie samolotu Flybe Regionalny przewoźnik zawiesił działalność, a wszystkie zaplanowane loty zostały odwołane, poinformowały władze.  Data wydania: sobota, 28 stycznia 2023 r. Typ MIME: image/jpeg Szerokość: 5071 Wysokość: 3312 Właściciel praw autorskich: PA WIRE Informacja o prawach autorskich: PA Wire / PA Images Warunki użytkowania: FILE PHOTO Autor zdjęcia: Nick Potts
zdjęcie:
Flybe poszedł do administracji i odwołał wszystkie loty po 40 latach eksploatacji.

Ta ustawa o ochronie konsumentów mówi, że kredytodawca ponosi równą odpowiedzialność w przypadku jakichkolwiek problemów z zakupem – w tym z lotami.

W przypadku lotów, które kosztują mniej niż 100 GBP, sekcja 75 nie ma zastosowania, a wystawca karty zwykle nie ponosi odpowiedzialności.

Dlatego zawsze najlepiej rezerwować podróż kartą kredytową, dodał Macheras.

„Jeśli używana jest karta debetowa, podróżni mogą próbować dochodzić roszczeń od dostawcy karty w ramach systemu obciążenia zwrotnego, ale często jest to trudniejsze i nie jest prawem w porównaniu z kartą kredytową”.

Niektórzy dostawcy kart zażądają listu z negatywną odpowiedzią potwierdzającego sytuację.

Odpowiedź negatywna zostanie wkrótce opublikowana zgodnie z Urzędem Lotnictwa Cywilnego (CAA).

„Jest to również potencjalnie zabezpieczenie dla ubezpieczenia podróżnego, ponieważ około połowa wszystkich polis ubezpieczeniowych podróżnych w Wielkiej Brytanii ma standardowo pokrycie SAFI” – powiedział Macheras.

Urząd Lotnictwa Cywilnego powiedział: „Jeśli nie dokonujesz rezerwacji bezpośrednio w Flybe i kupujesz bilety za pośrednictwem strony trzeciej, musisz w pierwszej kolejności skontaktować się ze swoim agentem rezerwacji lub biurem podróży”.

Powiedziała, że ​​gdyby pasażerowie przeszli przez agentów biletów lotniczych, byliby pierwszym punktem kontaktowym i „mogliby zapewnić ubezpieczenie podróżne, które obejmowałoby SAFI”. [Scheduled Airline Failure Insurance] zasięg”.