Po tym, jak Flybe wszedł w sobotę do administracji, wielu podróżnych nie będzie mogło kupić biletów, podczas gdy inni utkną w miejscu docelowym.
muchówka Powiedział swoim pasażerom, aby „nie latali na lotnisko”, chyba że zorganizują alternatywne loty z inną linią lotniczą.
Jakie są prawa pasażerów w przypadku odwołania lotu?
Flybe przechodzący do administracji to inna sytuacja niż wtedy, gdy linia lotnicza, która nadal operuje, odwołuje loty.
Ponieważ firma nie jest już w stanie handlować, odwołane loty nie będą zmieniane, a pasażerowie nie mogą zmieniać rezerwacji w innych liniach lotniczych.
Analityk lotnictwa Alex Macheras powiedział Sky News: „Podczas gdy rząd Wielkiej Brytanii interweniował wcześniej, gdy główne linie lotnicze lub grupy podróżnicze zbankrutowały, nie będzie tak w przypadku Flybe 2.0.
Ponieważ Flybe sprzedaje głównie rezerwacje „tylko loty”, podróż nie jest chroniona przez ATOL, co oznacza, że sama linia lotnicza nie zwraca żadnych kosztów.
„Każdy, kto ma zastrzeżenia, będzie musiał liczyć na zwrot pieniędzy od dostawcy karty kredytowej lub debetowej lub na roszczenie z ubezpieczenia podróżnego”.
Dodał, że jeśli pasażer rezerwuje loty kartą kredytową, a kwota przekracza 100 funtów, jest chroniony na mocy sekcji 75 ustawy o kredycie konsumenckim.
Ta ustawa o ochronie konsumentów mówi, że kredytodawca ponosi równą odpowiedzialność w przypadku jakichkolwiek problemów z zakupem – w tym z lotami.
W przypadku lotów, które kosztują mniej niż 100 GBP, sekcja 75 nie ma zastosowania, a wystawca karty zwykle nie ponosi odpowiedzialności.
Dlatego zawsze najlepiej rezerwować podróż kartą kredytową, dodał Macheras.
„Jeśli używana jest karta debetowa, podróżni mogą próbować dochodzić roszczeń od dostawcy karty w ramach systemu obciążenia zwrotnego, ale często jest to trudniejsze i nie jest prawem w porównaniu z kartą kredytową”.
Niektórzy dostawcy kart zażądają listu z negatywną odpowiedzią potwierdzającego sytuację.
Odpowiedź negatywna zostanie wkrótce opublikowana zgodnie z Urzędem Lotnictwa Cywilnego (CAA).
„Jest to również potencjalnie zabezpieczenie dla ubezpieczenia podróżnego, ponieważ około połowa wszystkich polis ubezpieczeniowych podróżnych w Wielkiej Brytanii ma standardowo pokrycie SAFI” – powiedział Macheras.
Urząd Lotnictwa Cywilnego powiedział: „Jeśli nie dokonujesz rezerwacji bezpośrednio w Flybe i kupujesz bilety za pośrednictwem strony trzeciej, musisz w pierwszej kolejności skontaktować się ze swoim agentem rezerwacji lub biurem podróży”.
Powiedziała, że gdyby pasażerowie przeszli przez agentów biletów lotniczych, byliby pierwszym punktem kontaktowym i „mogliby zapewnić ubezpieczenie podróżne, które obejmowałoby SAFI”. [Scheduled Airline Failure Insurance] zasięg”.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa