Zdecydowana większość pracowników nie pracuje w biurach. Według statystyk Departamentu Pracy USA 77,8% siły roboczej w USA pracuje poza biurem jako specjaliści, technicy lub pracownicy, np. pielęgniarki, kierowcy ciężarówek, pracownicy budowlani, policja i strażacy.
Większość platform angażujących pracowników, takich jak Slack czy Viva firmy Microsoft, została stworzona z myślą o pracownikach biurowych. Nicole Alvino i jej współzałożyciel Gregory Schoff chcieli to zmienić, zakładając Firstup (dawniej Social Chorus).
„Biorąc pod uwagę, że 80% siły roboczej na całym świecie nie siedzi za biurkiem – jeździ naszymi ciężarówkami, pracuje w naszych sklepach, obsługuje nas w restauracjach – nigdy nie było dla nich technologii” – Nicole Alvino, współzałożycielka założyciel i dyrektor generalny Firstup, mówi w wywiadzie „Pierwsze zasady i podstawowe wartości”, to jest po prostu błędne i musimy rozwiązać ten problem, a nikt tak naprawdę nie myślał o rozwiązaniu tego problemu.
„Przyjrzeliśmy się komunikacji w miejscu pracy i pomyśleliśmy o możliwości prawdziwego nawiązania kontaktu z każdą osobą we wszystkich ważnych dla niej momentach, po czym połączyliśmy to myślenie z tym, jak marketerzy mogą naprawdę odnieść sukces w prowadzeniu wysoce spersonalizowanych kampanii cyfrowych” – dodaje Alvino.
Mówi, że szuka inspiracji dla platform cyfrowych, takich jak Marketo, które przekształciły marketing ze sztuki w naukę, wykorzystując dane pokazujące, co działa, a co nie, jako inspirację dla Firstup. A co by było, gdyby ludzie w dużych firmach, którzy zarządzają komunikacją wewnętrzną lub zewnętrzną, mieli dostęp do tych samych typów narzędzi cyfrowych i danych, których używają marketerzy do komunikacji z pracownikami pierwszej linii? Tak jak myśleli.
„Istniała realna szansa, aby zmienić to, co dotychczas osiągnięto w komunikacji korporacyjnej i zbudować platformę, która będzie uwzględniać ich potrzeby” – mówi Alvino. „Chcemy zrobić to samo, co Marketo zrobiło dla marketerów w zakresie komunikacji korporacyjnej”. Jednocześnie pojawienie się smartfonów zapewniło gotowy sposób na natychmiastową komunikację z pracownikami, którzy mogą nie mieć dostępu do komputerów stacjonarnych lub laptopów.
Firstup został zaprojektowany jako platforma komunikacyjna, która pomaga firmom nawiązywać kontakt z pracownikami, dostarczać spersonalizowane informacje i uzyskiwać wgląd w zaangażowanie pracowników. Platforma wykorzystuje dane w czasie rzeczywistym, aby określić najlepszy kanał, czas i kampanię dla każdego pracownika, a także umożliwia pracodawcom monitorowanie wskaźników zaangażowania w czasie rzeczywistym.
Po przekształceniu firmy z firmy zajmującej się marketingiem w mediach społecznościowych (znanej wówczas jako SocialChorus) w nową platformę bezpośredniego cyfrowego angażowania pracowników, Alvino i jego zespół szybko znaleźli niszę i gotowy rynek w dużych firmach, takich jak Dow, Ford, Hilton i początkowo Boeinga.
Obecnie platforma Firstup z siedzibą w San Francisco jest wdrożona w ponad 500 firmach, które łącznie zatrudniają 18 milionów pracowników w 180 krajach. Według Alvino, w 2023 r. firma przekroczyła 100 mln dolarów rocznej stopy zwrotu. Do klientów należy obecnie 40% firm z listy Fortune 500, m.in. JetBlue, BBC, Phillips 66, Hilton, Swissport, Grainger, Boston Children’s Hospital, Southern Company Gas i Toyota. kilka.
Mówiąc o tym, jak Firstup pomaga Big Lots zarządzać doświadczeniami pracowników, Julie Holbein, wiceprezes ds. rozwoju talentów i centrum dystrybucji HR w Big Lots, powiedziała w wywiadzie: „To była radykalna zmiana dla naszej kultury. To naprawdę robi na nas wrażenie bliżej siebie. Wgląd w to, co robią na co dzień – sukcesy i wyzwania”.
Według Markets and Markets Research firma Firstup jest częścią dynamicznie rozwijającego się światowego rynku oprogramowania do obsługi cyfrowych doświadczeń pracowników (DEX), który w 2023 r. osiągnął wartość 6,8 miliarda dolarów, a do 2028 roku ma wzrosnąć do 11,1 miliarda dolarów. Według firmy badawczej Gartner do konkurentów firmy należą takie firmy jak Staffbase, Unily, Simpplr One, LumApps, Viva Connections, Workplace, Igloo Software, Blink i wiele innych.
Ten sukces i znaczące możliwości rynkowe pozwoliły Firstup przyciągnąć znaczne fundusze. W 2020 roku Sumeru Equity Partners zainwestowało w spółkę 100 milionów dolarów przy udziale poprzednich sponsorów finansowych Kohlberg Ventures i Arrowroot Capital. Finansowanie umożliwiło Social Chorus połączenie się z Dynamic Signal i utworzenie spółki Firstup, pomagając w konsolidacji rynku i przyspieszeniu wzrostu.
Alvino dorastał w Huntington Beach w Kalifornii jako najstarszy z czwórki rodzeństwa. Jej matka jest nauczycielką, a ojciec był ekonomistą, który zanim został biznesmenem, pracował dla Edison w południowej Kalifornii. „Widziałem, jak to robił” – mówi Alvino – „a moja mama również była bardzo zaangażowana w działalność społeczną. Jeśli nie podobał jej się sposób, w jaki coś zostało zrobione, albo to zmieniała, albo zakładała organizację, która miała zrobić coś innego. myślę, że zawsze miałem ten pomysł z tyłu głowy, jeśli zobaczyłem coś: „To nie działa lub mogłoby działać lepiej, możesz wkroczyć i to naprawić”.
Miała szczęście, że dorastając, podróżowała, uczestniczyła w wymianie studenckiej u wenezuelskiej rodziny i stawiała się w sytuacjach, które mogły znajdować się poza jej strefą komfortu. Poszła do Vanderbilt i została stypendystką Ingram dla studentów zainteresowanych zarówno biznesem, jak i pracą społeczną, gdzie założyła firmę łączącą tłumaczy dla hiszpańskich imigrantów pracujących w Nashville, korzystających wówczas z pagerów.
Studiowała ekonomię w Japonii i przez jakiś czas mieszkała w Tokio, a następnie w Egipcie. „Kiedy myślałem o tym, co powinienem dalej zrobić, wybrałem bankowość inwestycyjną lub doradztwo w zakresie zarządzania” – mówi Alvino. „A potem pojawił się Enron i powiedział: «Wiesz, jesteśmy przedsiębiorcami i zmieniamy świat.» „I to było to, co naprawdę do mnie przemówiło”. Alvino nie wiedział wówczas, że Enron zostanie później oskarżony o bycie przedsiębiorstwem przestępczym, że większość jego przywódców trafi do więzienia, a firma zbankrutuje.
„Wszystko, co słyszeliśmy od przywódców, było w zasadzie kłamstwami. Dla mnie, młodego mężczyzny, było to bardzo pomocne w mojej karierze. Ludzie, z którymi współpracowałem i którym ufałem, a nawet jeden z nich był moim mentorem, musieli ciężko znieść spójrz, co naprawdę chciałem robić dalej”. „Więc po kilku miesiącach podróżowania z plecakiem i Australii, wróciłem do szkoły biznesu i uzyskałem tytuł MBA na Uniwersytecie Stanforda z myślą, że będę po prostu tworzyć firmy, nad którymi będę mógł sprawować kontrolę. kulturę i etykę” – mówi Alvino.
Następnie w 2005 r. założyła swoją pierwszą firmę, Demalounge, a w 2008 r. założyła SocialChorus, który później przekształcił się w Firstup.
„A co na przyszłość? Myślę, że każda firma zatrudniająca ponad 5000 pracowników potrzebuje nas lub kogoś takiego jak my. Kompleksowy profil pracownika, który budujemy, może stać się oknem na zewnątrz zamiast ankietami zaangażowania pracowników i tym podobnymi, które naprawdę wyglądają. w lustrze.” Widok z tyłu Dzięki uczeniu maszynowemu istnieje możliwość rozpoczęcia przewidywania zachowań związanych z zaangażowaniem pracowników, aby mogli być zainspirowani do jak najlepszego wykonywania pracy, a pracodawcy mogli podejmować decyzje w oparciu o dane” – podsumowuje Alvino.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów