Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Firstup powstał, aby promować zaangażowanie pracowników wśród pracowników niebiurowych

Firstup powstał, aby promować zaangażowanie pracowników wśród pracowników niebiurowych

Zdecydowana większość pracowników nie pracuje w biurach. Według statystyk Departamentu Pracy USA 77,8% siły roboczej w USA pracuje poza biurem jako specjaliści, technicy lub pracownicy, np. pielęgniarki, kierowcy ciężarówek, pracownicy budowlani, policja i strażacy.

Większość platform angażujących pracowników, takich jak Slack czy Viva firmy Microsoft, została stworzona z myślą o pracownikach biurowych. Nicole Alvino i jej współzałożyciel Gregory Schoff chcieli to zmienić, zakładając Firstup (dawniej Social Chorus).

„Biorąc pod uwagę, że 80% siły roboczej na całym świecie nie siedzi za biurkiem – jeździ naszymi ciężarówkami, pracuje w naszych sklepach, obsługuje nas w restauracjach – nigdy nie było dla nich technologii” – Nicole Alvino, współzałożycielka założyciel i dyrektor generalny Firstup, mówi w wywiadzie „Pierwsze zasady i podstawowe wartości”, to jest po prostu błędne i musimy rozwiązać ten problem, a nikt tak naprawdę nie myślał o rozwiązaniu tego problemu.

„Przyjrzeliśmy się komunikacji w miejscu pracy i pomyśleliśmy o możliwości prawdziwego nawiązania kontaktu z każdą osobą we wszystkich ważnych dla niej momentach, po czym połączyliśmy to myślenie z tym, jak marketerzy mogą naprawdę odnieść sukces w prowadzeniu wysoce spersonalizowanych kampanii cyfrowych” – dodaje Alvino.

Mówi, że szuka inspiracji dla platform cyfrowych, takich jak Marketo, które przekształciły marketing ze sztuki w naukę, wykorzystując dane pokazujące, co działa, a co nie, jako inspirację dla Firstup. A co by było, gdyby ludzie w dużych firmach, którzy zarządzają komunikacją wewnętrzną lub zewnętrzną, mieli dostęp do tych samych typów narzędzi cyfrowych i danych, których używają marketerzy do komunikacji z pracownikami pierwszej linii? Tak jak myśleli.

„Istniała realna szansa, aby zmienić to, co dotychczas osiągnięto w komunikacji korporacyjnej i zbudować platformę, która będzie uwzględniać ich potrzeby” – mówi Alvino. „Chcemy zrobić to samo, co Marketo zrobiło dla marketerów w zakresie komunikacji korporacyjnej”. Jednocześnie pojawienie się smartfonów zapewniło gotowy sposób na natychmiastową komunikację z pracownikami, którzy mogą nie mieć dostępu do komputerów stacjonarnych lub laptopów.

Firstup został zaprojektowany jako platforma komunikacyjna, która pomaga firmom nawiązywać kontakt z pracownikami, dostarczać spersonalizowane informacje i uzyskiwać wgląd w zaangażowanie pracowników. Platforma wykorzystuje dane w czasie rzeczywistym, aby określić najlepszy kanał, czas i kampanię dla każdego pracownika, a także umożliwia pracodawcom monitorowanie wskaźników zaangażowania w czasie rzeczywistym.

Po przekształceniu firmy z firmy zajmującej się marketingiem w mediach społecznościowych (znanej wówczas jako SocialChorus) w nową platformę bezpośredniego cyfrowego angażowania pracowników, Alvino i jego zespół szybko znaleźli niszę i gotowy rynek w dużych firmach, takich jak Dow, Ford, Hilton i początkowo Boeinga.

Obecnie platforma Firstup z siedzibą w San Francisco jest wdrożona w ponad 500 firmach, które łącznie zatrudniają 18 milionów pracowników w 180 krajach. Według Alvino, w 2023 r. firma przekroczyła 100 mln dolarów rocznej stopy zwrotu. Do klientów należy obecnie 40% firm z listy Fortune 500, m.in. JetBlue, BBC, Phillips 66, Hilton, Swissport, Grainger, Boston Children’s Hospital, Southern Company Gas i Toyota. kilka.

Mówiąc o tym, jak Firstup pomaga Big Lots zarządzać doświadczeniami pracowników, Julie Holbein, wiceprezes ds. rozwoju talentów i centrum dystrybucji HR w Big Lots, powiedziała w wywiadzie: „To była radykalna zmiana dla naszej kultury. To naprawdę robi na nas wrażenie bliżej siebie. Wgląd w to, co robią na co dzień – sukcesy i wyzwania”.

Według Markets and Markets Research firma Firstup jest częścią dynamicznie rozwijającego się światowego rynku oprogramowania do obsługi cyfrowych doświadczeń pracowników (DEX), który w 2023 r. osiągnął wartość 6,8 miliarda dolarów, a do 2028 roku ma wzrosnąć do 11,1 miliarda dolarów. Według firmy badawczej Gartner do konkurentów firmy należą takie firmy jak Staffbase, Unily, Simpplr One, LumApps, Viva Connections, Workplace, Igloo Software, Blink i wiele innych.

Ten sukces i znaczące możliwości rynkowe pozwoliły Firstup przyciągnąć znaczne fundusze. W 2020 roku Sumeru Equity Partners zainwestowało w spółkę 100 milionów dolarów przy udziale poprzednich sponsorów finansowych Kohlberg Ventures i Arrowroot Capital. Finansowanie umożliwiło Social Chorus połączenie się z Dynamic Signal i utworzenie spółki Firstup, pomagając w konsolidacji rynku i przyspieszeniu wzrostu.

Alvino dorastał w Huntington Beach w Kalifornii jako najstarszy z czwórki rodzeństwa. Jej matka jest nauczycielką, a ojciec był ekonomistą, który zanim został biznesmenem, pracował dla Edison w południowej Kalifornii. „Widziałem, jak to robił” – mówi Alvino – „a moja mama również była bardzo zaangażowana w działalność społeczną. Jeśli nie podobał jej się sposób, w jaki coś zostało zrobione, albo to zmieniała, albo zakładała organizację, która miała zrobić coś innego. myślę, że zawsze miałem ten pomysł z tyłu głowy, jeśli zobaczyłem coś: „To nie działa lub mogłoby działać lepiej, możesz wkroczyć i to naprawić”.

Miała szczęście, że dorastając, podróżowała, uczestniczyła w wymianie studenckiej u wenezuelskiej rodziny i stawiała się w sytuacjach, które mogły znajdować się poza jej strefą komfortu. Poszła do Vanderbilt i została stypendystką Ingram dla studentów zainteresowanych zarówno biznesem, jak i pracą społeczną, gdzie założyła firmę łączącą tłumaczy dla hiszpańskich imigrantów pracujących w Nashville, korzystających wówczas z pagerów.

Studiowała ekonomię w Japonii i przez jakiś czas mieszkała w Tokio, a następnie w Egipcie. „Kiedy myślałem o tym, co powinienem dalej zrobić, wybrałem bankowość inwestycyjną lub doradztwo w zakresie zarządzania” – mówi Alvino. „A potem pojawił się Enron i powiedział: «Wiesz, jesteśmy przedsiębiorcami i zmieniamy świat.» „I to było to, co naprawdę do mnie przemówiło”. Alvino nie wiedział wówczas, że Enron zostanie później oskarżony o bycie przedsiębiorstwem przestępczym, że większość jego przywódców trafi do więzienia, a firma zbankrutuje.

„Wszystko, co słyszeliśmy od przywódców, było w zasadzie kłamstwami. Dla mnie, młodego mężczyzny, było to bardzo pomocne w mojej karierze. Ludzie, z którymi współpracowałem i którym ufałem, a nawet jeden z nich był moim mentorem, musieli ciężko znieść spójrz, co naprawdę chciałem robić dalej”. „Więc po kilku miesiącach podróżowania z plecakiem i Australii, wróciłem do szkoły biznesu i uzyskałem tytuł MBA na Uniwersytecie Stanforda z myślą, że będę po prostu tworzyć firmy, nad którymi będę mógł sprawować kontrolę. kulturę i etykę” – mówi Alvino.

Następnie w 2005 r. założyła swoją pierwszą firmę, Demalounge, a w 2008 r. założyła SocialChorus, który później przekształcił się w Firstup.

„A co na przyszłość? Myślę, że każda firma zatrudniająca ponad 5000 pracowników potrzebuje nas lub kogoś takiego jak my. Kompleksowy profil pracownika, który budujemy, może stać się oknem na zewnątrz zamiast ankietami zaangażowania pracowników i tym podobnymi, które naprawdę wyglądają. w lustrze.” Widok z tyłu Dzięki uczeniu maszynowemu istnieje możliwość rozpoczęcia przewidywania zachowań związanych z zaangażowaniem pracowników, aby mogli być zainspirowani do jak najlepszego wykonywania pracy, a pracodawcy mogli podejmować decyzje w oparciu o dane” – podsumowuje Alvino.

READ  Google ogłasza nowe funkcje edukacyjne dla systemu operacyjnego Chrome i Meet