Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Firma ubezpieczeniowa, w której każdy pracownik żyje podczas klęski żywiołowej

Firma ubezpieczeniowa, w której każdy pracownik żyje podczas klęski żywiołowej

Wszystko, co pozostało z niektórych domów Tonga po tsunami w styczniu 2022 r., to betonowe fundamenty.  Zdjęcie zrobione w lutym 2022 r. i dostarczone przez Królewską Marynarkę Wojenną Australii.

POIS Christopher Zomlansky / AP

Wszystko, co pozostało z niektórych domów Tonga po tsunami w styczniu 2022 r., to betonowe fundamenty. Zdjęcie zrobione w lutym 2022 r. i dostarczone przez Królewską Marynarkę Wojenną Australii.

„To było najbardziej przerażające popołudnie w moim życiu, kiedy wybuchł wulkan. Dzień był jasny, gdy popiół pokrył niebo iw ciągu kilku minut zapadła ciemność” – powiedział Max Tavea, dyrektor krajowy Tower w Tonga.

Mieszkam na wybrzeżu i tsunami zniszczyło mój dom. Wyraźnie pamiętam uczucie, które towarzyszyło mi, gdy spieszyłem się, aby zapewnić bezpieczeństwo mojej rodzinie, a jednocześnie dzwoniłem do każdego pracownika, aby upewnić się, że wyjeżdżają w bezpieczne miejsce”.

Dla tych, którzy na Pacyfiku operują wymienioną wieżą NZX, pierwsza rocznica erupcji podwodnego wulkanu Hunga, 65 km na północny zachód od największej wyspy królestwa, Tongatapu, to czas na refleksję.

Łączy ich szczególna więź, powiedział Ali Wilkinson, prezes Tower ds. Operacji na Pacyfiku, ponieważ każdy z nich osobiście doświadczył klęski żywiołowej.

Czytaj więcej:
* „Fale przechodziły przez dachy”: potężna erupcja wulkanu Tonga i tsunami zmusiły ludzi do ucieczki, pozostawiając ich bez dachu nad głową nawet rok później
* The Tower ocenia skutki finansowe roszczeń wynikających z katastrofy Tonga
* Erupcja wulkanu Tonga: Nowe zdjęcia pokazują przebłysk uszkodzonych struktur pokrytych popiołem

„Wszyscy z mojego zespołu ds. roszczeń Tutaj (Fidżi) przeszedł przez huragan Winston, i myślę, że jeśli jedna z tych kluczowych rzeczy jest związana z naszymi mieszkańcami w całym regionie. „Wszyscy mamy osobiste doświadczenia z klęskami żywiołowymi, które dotykają nas samych, nasze rodziny i nasze społeczności” – powiedziała.

Wilkinson przeżyła trzęsienia ziemi w Canterbury, które zniszczyły jej dom w St Albans.

Mój dom był całkowicie zniszczony, a ja kontynuowałem działalność ubezpieczeniową. – Zawsze jest ktoś, kto ma gorzej – powiedziała.

READ  Zakaz używania telefonów komórkowych w szkołach: dyrektor szkoły ze sceptyka zmienił się w zwolennika torby Yonder

ITN

Oto niektóre z pierwszych zdjęć Tonga docierających do świata zewnętrznego po masowej eksplozji i tsunami z 15 stycznia 2022 r.

Wilkinson złożył hołd Tafei i jego kolegom z Tonga, którzy szybko wrócili do pracy, pomimo emocjonalnego wpływu erupcji i tsunami, które spowodowała, oraz zniszczeń w ich domach.

„Aby przez to przejść, wyjdź i zaopiekuj się klientami. To duch Pacyfiku, który obejmujemy w wieży” – powiedziała.

Tower twierdzi, że wypłaciła ponad 93% roszczeń, płacąc do tej pory 7,6 miliona dolarów na około 300 roszczeń.

Tower jest największym ubezpieczycielem domów i samochodów na Tonga, z udziałem w rynku wynoszącym 70%.

Max Tavea, dyrektor krajowy Tower Tonga, uciekł wraz z rodziną na wyżej położone tereny, gdy Tonga nawiedziło tsunami w 2022 roku.

dostarczone

Max Tavea, dyrektor krajowy Tower Tonga, uciekł wraz z rodziną na wyżej położone tereny, gdy Tonga nawiedziło tsunami w 2022 roku.

Częste klęski żywiołowe w regionie, w połączeniu z blokadami Covid, skłoniły Tower do rozwoju sieci i przyjęcia technologii, która pozwoliła im szybko rozpocząć pracę nad oceną roszczeń, nawet jeśli ekspertów od roszczeń nie można było sprowadzić samolotem na Tonga.

Wilkinson powiedział, że wszyscy menedżerowie krajowi mieli telefony satelitarne, ale pierwsze wiadomości z Tafei nadeszły SMS-em w ciągu kilku minut przed zerwaniem łączności Tonga z resztą świata.

„W tym czasie dyrektor krajowy wysłał kilka wiadomości tekstowych do mnie i innych osób, aby poinformować nas, że jest bezpieczny, a cały personel przenosi się na wyższy poziom” – powiedział Wilkinson.

gdy Cyklon Harold uderza w Fidżi w kwietniu 2020 rTower musiała znaleźć sposób na zdalną ocenę roszczeń.

Samolot Królewskich Sił Powietrznych Nowej Zelandii C-130H Hercules jest załadowany niezbędnymi zapasami dla Fidżi i Vanuatu po tropikalnym cyklonie Harold.

NZDF

Samolot Królewskich Sił Powietrznych Nowej Zelandii C-130H Hercules jest załadowany niezbędnymi zapasami dla Fidżi i Vanuatu po tropikalnym cyklonie Harold.

Ograniczenia Covid oznaczały, że firma ubezpieczeniowa nie mogła przenosić likwidatorów szkód między krajami.

Stworzyła więc sieć lokalnych specjalistów audiowizualnych, którzy mogą latać dronami i kamerami do nieruchomości, aby zbierać materiał filmowy, z którego mogą korzystać oceniający znajdujący się w innych miejscach.

READ  Ponad 500 osób obawiało się śmierci w „całkowicie możliwym do uniknięcia” greckim wraku statku

„Możemy dać im instrukcje; zajrzyj tutaj. Poszukaj tego. Dostajemy naprawdę fajny materiał wideo 360 stopni i jest to prawie tak dobre, jak posiadanie likwidatora szkód w pokoju” – powiedział Wilkinson.

Ali Wilkinson, prezes Tower ds. operacji na Pacyfiku.

dostarczone

Ali Wilkinson, prezes Tower ds. operacji na Pacyfiku.

Największe roszczenia, jakie otrzymała wieża, dotyczyły szkód spowodowanych przez tsunami, aw skrajnych przypadkach wszystko, co pozostało z domów, to betonowa płyta.

Tower wyemitowała reklamy radiowe, które uczyły ludzi, jak zamiatać, a nie dmuchać wodą, usuwać popiół z domów i samochodów oraz wyłączać klimatyzatory.

Ale to szkody spowodowane przez spadający popiół spowodowały największą liczbę roszczeń.

„Osiadał i nadal osiadał przez pewien czas. Był bardzo żrący. Naprawdę nie chcesz, aby dostał się do twoich zbiorników wodnych” – powiedział Wilkinson.

Popiół z erupcji podwodnego wulkanu Hongga-Tonga-Hongga-Haapai pokrył rozległe obszary Tonga.

Konsulat Królestwa Tonga / Twitter

Popiół z erupcji podwodnego wulkanu Hongga-Tonga-Hongga-Haapai pokrył rozległe obszary Tonga.

Płatne roszczenia mają ogromny efekt mnożnikowy w społeczeństwie, powiedział Tafa.

„Po roku widać, jak pomogliśmy klientom stanąć na nogi” – powiedział.