Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Firma logistyczna skrytykowała wypłatę premii podczas wzywania pomocy wakacyjnej w Wielkiej Brytanii | System pozwoleń na pracę w Wielkiej Brytanii

Amerykańska firma zajmująca się dostawami i magazynowaniem, która zalicza Marks & Spencer i Asos do swoich klientów, została ostrzelana za dawanie swoim szefom premii w wysokości milionów funtów, jednocześnie żądając wsparcia wakacji finansowanych przez brytyjskich podatników.

Firma XPO Logistics wypłaciła premie gotówkowe w wysokości 6,4 miliona dolarów (4,6 miliona funtów) za rok 2020, w tym 3,3 miliona dolarów dla Brada Jacobsa, dyrektora generalnego i prezesa firmy z Connecticut, zgodnie z raportem rocznym.

Trzej dyrektorzy firmy otrzymali również opcje na akcje o wartości ponad 27 milionów dolarów, a nowy program motywacyjny może podzielić je na dodatkowe 144 miliony dolarów w ciągu sześciu lat.

Dane z HM Revenue and Customs pokazują, że sześć brytyjskich spółek zależnych firmy zażądało od 12 do 25 milionów funtów wsparcia na wynajem w okresie od grudnia 2020 r. Do lutego, jedynych miesięcy, dla których dostępne są dane.

XPO nie było właścicielem dwóch firm do stycznia 2021 r., Ale roszczenia trwały dalej.

Z raportu rocznego firmy wynika, że ​​komisja ds. Wynagrodzeń zebrała się 11 razy w 2020 r., Aby omówić wynagrodzenie kadry kierowniczej i ma możliwość „uwzględnienia elementu dyskrecji” w swoich decyzjach.

Pirc, organizacja, która doradza akcjonariuszom, jak głosować na corocznych spotkaniach korporacyjnych, powiedziała, że ​​inwestorzy powinni sprzeciwić się polityce płacowej firmy i ponownie wybrać komitet płac w głosowaniu w Stanach Zjednoczonych we wtorek.

Burke zwrócił uwagę na hojne ustalenia płacowe, które firma poczyniła w świetle swojej decyzji o przyjęciu wsparcia państwa.

„Firmy, które polegają na wsparciu podatników podczas pandemii, mają dokonać odpowiednich cięć w wynagrodzeniach kadry kierowniczej” – powiedział Burke.

Głosy akcjonariuszy dotyczące wynagrodzenia nie są wiążące w Stanach Zjednoczonych, ale mogą być kłopotliwe dla firm, które stoją w obliczu poważnego buntu.

XPO Logistics nie wspomniało w swoim rocznym raporcie o ograniczeniu wynagrodzeń kadry kierowniczej w 2021 r., Aby odzwierciedlić ich wykorzystanie do wspierania kraju podczas pandemii.

Jednak firma podała, że ​​omawiała z akcjonariuszami pensje dyrektorów generalnych na 2020 r. W 2020 r. I na początku 2021 r., Jednocześnie ubiegając się o urlop.

„Kiedy firmy pobierają duże porcje publicznych pieniędzy, należy zadawać pytania o to, dlaczego wypłacane są duże premie” – powiedziała przedstawicielka pracy Olivia Blake, członkini Komisji Rachunków Publicznych, która monitoruje wydatki publiczne.

„Oczywiste jest, że plan urlopowy ma na celu ochronę miejsc pracy, a wydaje się dziwne, że firmy będą wypłacać miliony premii”.

XPO zatrudnia ponad 25 000 osób w Wielkiej Brytanii i ma kontrakty na dostawę i przechowywanie towarów z takimi firmami jak Marks & Spencer, Asos, Primark i Waitrose.

Matt Draper, krajowy pracownik związku Autyzm, Powiedział, że premie były „wykałaczką” dla pracowników XPO. „To, co sprawia, że ​​jest to jeszcze bardziej obrzydliwe, to fakt, że wydaje się, że pieniądze brytyjskich podatników trafiały bezpośrednio do kieszeni dyrektora generalnego firmy w USA”.

Wielka Brytania była największym rynkiem firmy poza Stanami Zjednoczonymi na koniec 2020 roku, przynosząc ponad 2 miliardy dolarów z 16 miliardów dolarów rocznych przychodów.

Od tego czasu przejął dwie firmy od swojego rywala, Kuehne i Nagel, w ramach zakupu uzgodnionego w marcu 2020 r., Ale zakończonego dopiero w styczniu 2021 r.

Rzecznik XPO odmówił komentarza.

Rzecznik Departamentu Skarbu powiedział: „W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy urlop pomógł podnieść płace milionów pracowników w całej Wielkiej Brytanii – i byłoby błędem pozbawienie kogokolwiek niezbędnego wsparcia w tym trudnym czasie.

„Wyjaśniliśmy, że program powinien być używany w duchu, dla którego jest przeznaczony”.