Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Fintech Revolut wzywa psychologów po krytyce kultury firmy |  technologia finansowa

Fintech Revolut wzywa psychologów po krytyce kultury firmy | technologia finansowa

Revolut, najcenniejsza brytyjska firma zajmująca się technologiami finansowymi, tworzy zespół, który ma sprawdzić, czy pracownicy są „przyjaźni” i „szanują”, próbując stawić czoła krytyce dotyczącej agresywnej kultury firmy i uzyskania licencji bankowej w Wielkiej Brytanii.

Chociaż firma zajmująca się płatnościami kryptograficznymi o wartości 33 miliardów dolarów (27 miliardów funtów) ma 25 milionów klientów i 6000 pracowników w biurach rozciągających się od Londynu przez Tokio po Sao Paulo, jak dotąd nie ma brytyjskiej licencji, która sprawiłaby, że firma jest regulowana. Schematy ochrony klientów.

Nowy dział, w skład którego wejdą psychologowie i eksperci w dziedzinie nauk behawioralnych, będzie częścią pakietu środków ujawnionych w piątek przez szefów, którzy mają nadzieję zachęcić do bardziej „humanitarnego” podejścia do dzielącego środowiska pracy, które podobno zraziło niektórych pracowników.

W ogólnofirmowym spotkaniu prowadzonym przez jej współzałożyciela i dyrektora generalnego, Nick Storonsky, były bankier w Lehman BrothersPersonel zostanie poinformowany, że musi być „otwarty, przyjazny” i „zawsze okazywać szacunek”, a także wykorzystywać „najlepszy ton głosu, czas i podejście do przekazywania informacji zwrotnych”.

Nowa lista tzw. „zachowań opartych na wartościach” zastąpi na firmowej stronie internetowej sformułowanie ostrzegające potencjalnych pracowników, że „poprzeczka jest za wysoko” i że jeśli pracownicy nie osiągną „doskonałości”, będą oceniani „surowo, nie uprzejmie”, chociaż „czasami może to być bolesne”.

Posunięcie to jest konsekwencją serii kontrowersji dotyczących środowiska pracy Revolut w ostatnich latach, a niektórzy byli pracownicy twierdzili, że wyznaczali nieosiągalne cele w imię rozwoju startupu, byli zmuszani do wykonywania nieodpłatnej pracy i poddawani tak dużej presji, że ostatecznie odeszli. Zrezygnowali z pracy.

Revolut rozwija się wykładniczo od 2015 roku, kiedy został wprowadzony jako karta przedpłacona oferująca klientom bezpłatną wymianę walut. Od tego czasu rozwinęła się w firmę zatrudniającą 6000 pracowników w 37 krajach i wprowadziła na rynek ponad 50 produktów i usług, począwszy od ubezpieczeń wakacyjnych, wynajmu domów, zaliczek na wynagrodzenia, opcji „kup teraz, zapłać później” i handlu kryptowalutami.

READ  Ruch drogowy M5 w poniedziałek wielkanocny na żywo: 90-minutowe opóźnienia z powodu „ruchu świątecznego”

Firma – która, jak ma nadzieję Storonsky, stanie się „Amazonką bankowości” – była ostatnio wyceniana na 33 miliardy dolarów w 2021 roku, który w tym czasie był wyższy niż NatWest Zgromadził gratulacje od Rishi Sunaka, ówczesnego kanclerza, który powiedział, że chce zobaczyć „więcej wielkich sukcesów brytyjskiego fintechu”.

Jednak zrozumiałe jest, że szeroko zgłaszane problemy dotyczące kultury korporacyjnej Revolut, oprócz wysokiej rotacji pracowników, zostały poruszone w Storonsky przez członków zarządu, którzy próbowali przekonać Władza do spraw finansowych Aby zatwierdzić wniosek o licencję bankową firmy w Wielkiej Brytanii od początku 2021 r.

Revolut, na którego czele stoi były prezes Standard Life Aberdeen, Martin Gilbert, uzyskał w 2018 r. unijną licencję bankową za pośrednictwem Litwy. Uzyskanie licencji w Wielkiej Brytanii pozwoliłoby Revolut na przechowywanie depozytów brytyjskich klientów – zamiast polegać na licencjonowanym partnerze – i prowadzenie pieniądze Dokonując własnych pożyczek dla klientów. Firma ma nadzieję, że brytyjska zgoda przekona następnie amerykańskie, australijskie, a nawet japońskie organy regulacyjne do pójścia w ich ślady i wydania licencji.

Revolut zaprzecza, jakoby planowana „zmiana” kulturowa miała na celu bezpośrednio uspokojenie FCA. Jednak jeden z jej menedżerów wyższego szczebla przyznał, że firma wcześniej nie zajmowała się „ludzką” stroną codziennej pracy.

„Nie powiedziałbym, że jest to bezpośrednia reakcja na dyskusje organizacyjne… Jest to bardziej związane z naszym rozwojem i zmianami oraz opiniami, które otrzymujemy od naszych pracowników” — powiedziała Hannah Francis, Head of People Experience w Revolut ..

Kontynuowała: „Otrzymaliśmy kilka komentarzy, że prawdopodobnie wydawało się to trochę bardziej agresywne, ale w szybkim wzroście, hiperrozwoju, jakim był Revolut wiele lat temu. Od tego czasu naprawdę poszliśmy naprzód. Więc czego naprawdę chcieliśmy zrobić, to upewnić się, że ta nowa deklaracja wartości obejmuje ten bardziej ludzki aspekt naszych ludzi, czyli sposób, w jaki ze sobą współpracujemy”.

Próba przeglądu Revolut obejmie zespół „CultureLab” złożony z ekspertów w dziedzinie nauk behawioralnych, analityków danych i psychologów skupionych na ocenie, czy pracownicy przestrzegają nowych standardów.

Firma stwierdziła, że ​​zreorganizuje również przeglądy wyników dla menedżerów wyższego szczebla, będzie wymagać nadrobienia zaległości wśród menedżerów i pracowników, którzy koncentrują się na nowych wartościach, oraz zwrócenia większej uwagi na to, czy rekruci są nie tylko dobrymi pracownikami, ale także „dopasowaniem kulturowym” do firmy.

Revolut poinformował, że wprowadza nowy program uznawania i nagradzania Mistrzów Wartości, który koncentruje się na zachowaniu pracowników oraz wynikach biznesowych.