- Opłata ULEZ będzie obowiązywać we wszystkich dzielnicach Londynu od 29 sierpnia
- Range Rover Sentinel pana Khana jest kuloodporny i ma pięciolitrowy silnik
Burmistrz Londynu Sadiq Khan nie będzie miał żadnych skrupułów, aby jeździć po Londynie swoim luksusowym Range Roverem finansowanym przez podatników, gdy ULEZ wejdzie w życie – będzie on zwolniony z opłaty.
Podczas gdy kierowcy starszych, tańszych samochodów będą musieli zapłacić 12,50 funta za wjazd na teren ULEZ, Khan może usiąść wygodnie i cieszyć się jazdą w komfortowych warunkach, podróżując po stolicy wartym 300 000 funtów samochodem pancernym w stylu Jamesa Bonda, przewidzianym dla jego. przez Straż Miejską.
Opłata ULEZ będzie dotyczyć pojazdów, które nie spełniają minimalnych norm emisji, ale generalnie dotyczy samochodów z silnikiem Diesla zarejestrowanych przed 2015 r. i samochodów zarejestrowanych przed 2005 r.
Na szczęście dla Khana jego luksusowy Range Rover 2020, opłacony ze środków publicznych, nie należy do tej kategorii, w przeciwieństwie do sytuacji, z którą boryka się wielu borykających się z problemami kierowców w Londynie i okolicach, którzy są zmuszeni albo kupować nowe samochody, albo płacić koszty ULEZ.
Osoby, które nie zapłacą opłaty w wysokości 12,50 GBP, zostaną ukarane grzywną w wysokości 180 GBP.
Pierwotnie ULEZ obejmował swoim zasięgiem centrum Londynu, ale od 29 sierpnia ma rozszerzyć się na wszystkie dzielnice stolicy, wywołując powszechne oburzenie w związku z jego finansowym wpływem na kierowców i determinacją Khana, by wprowadzić to rozwiązanie.
Gdy kierowcy w stolicy i jej okolicach przygotowywali się do nowej dostawy, widziano go spacerującego ulicami w pobliżu swojego londyńskiego domu, a jego Range Rover podążał za nim.
Lokalny mieszkaniec Jason Delaney powiedział MailOnline: „Widzimy go często przechadzającego się tu rano z samochodem zawsze za nim. Nie jestem do końca pewien, dokąd zmierza, ale może idzie na stację metra, ponieważ ruch tutaj jest okropny”.
Jak na ironię, dzieje się tak dzięki wszystkim ścieżkom rowerowym i środkom uspokojenia ruchu, wspieranym przez administrację Partii Pracy. Być może panu Khanowi łatwiej byłoby chodzić pieszo, niż korzystać ze swojego luksusowego samochodu? Jeśli z niego nie korzysta, to dlaczego z niego korzysta? Jestem pewien, że kosztuje nas to wszystkich mnóstwo pieniędzy.
Inny mieszkaniec dodał: „ULEZ będzie kosztować ludzi dużo pieniędzy, ale nie pana Khana. To dobrze, że ma nowy samochód, za który nie trzeba płacić myta, ale co z resztą z nas?”
Dodał: „Przynajmniej mógłby zaoszczędzić 12,50 funta dziennie, ale wiem, że wiele osób tego nie zrobi”. To nie wydaje mi się sprawiedliwe.
Wysokiej klasy pojazd pana Khana, Range Rover Sentinel zwolniony z ULEZ, to kuloodporny pojazd z podziemną ochroną przeciwwybuchową, pancernymi szybami, oponami odpornymi na staczanie, pięciolitrowym silnikiem i systemem ewakuacyjnym.
Wyprodukowany przez Land Rovera, może również przenosić pociski przeciwpancerne o dużej prędkości i 15 kg materiałów wybuchowych TNT. Na pokładzie znajduje się także zapasowe źródło zasilania.
Otrzymał drogi, najnowocześniejszy samochód, a także ochronę ze Scotland Yardu po groźbach dla jego życia.
Rzecznik Khana upierał się, że samochód nie został udostępniony przez radę miasta i że korzystał z niego „za radą policji ze względu na zagrożenie dla jego bezpieczeństwa”.
Transport for London, który będzie zarządzał ULEZ, szacuje, że dziewięć na dziesięć samochodów jeżdżących przeciętnie poza Londynem spełnia normy emisji zanieczyszczeń i będzie zwolnione z tego obowiązku.
Jednak dane uzyskane przez RAC pokazują, że ponad 690 000 samochodów zarejestrowanych w całym Londynie prawdopodobnie nie będzie zgodne z oczekiwaniami, ponieważ wielu kierowców będzie musiało codziennie płacić opłaty drogowe lub całkowicie złomować swoje samochody.
Aby uspokoić wściekłych kierowców w Londynie, Khan wprowadził program o wartości 2000 funtów, który ma pomóc im w zakupie nowego samochodu spełniającego standardy.
Nie uwzględnia to jednak innych typów pojazdów lub pojazdów wjeżdżających do Londynu z sąsiednich hrabstw, którym nie przysługuje żadne odszkodowanie.
W zeszłym miesiącu Khan wygrał apelację Sądu Najwyższego z czterech gmin pod Londynem przeciwko Ulezowi, który zarzucił, że sprawa nie została należycie rozpatrzona.
Sędzia Swift wydał jednak orzeczenie na korzyść burmistrza i uznał, że jego plany rozbudowy dzielnicy są zgodne z prawem.
Jednak krytycy w dalszym ciągu twierdzą, że ULEZ to niewiele więcej niż „zagarnięcie pieniędzy” ze strony Khana.
Steve Tuckwell, konserwatywny poseł do parlamentu z okręgów Uxbridge i South Ruislip, którego siedziba w zachodnim Londynie będzie dotknięta opłatą, powiedział: „Od początku wiedzieliśmy, że ekspansja ULEZ opierała się wyłącznie na pieniądzach burmistrza Khana.
„Musi wyznać prawdę i przyznać, że jego ekspansja w ULEZ to nic innego jak przejęcie gotówki”.
Kolega torys Louie French, którego okręgi wyborcze Old Bexley i Sidcup również zostaną dotknięte ekspansją, powiedział: „Większość londyńczyków bardzo wyraźnie widzi, że kierowcy w Wielkim Londynie są wykorzystywani jako dojna krowa do zapełnienia czarnej dziury w finansach TfL spowodowanej przez siedem lat uczciwości.” Khan.
„Niezależny raport dotyczący wpływu, sporządzony przez Sadiqa Khana, podkreślił, że rozszerzenie ULEZ na przedmieścia miałoby niewielki wpływ na poprawę jakości powietrza”.
Ministrowie nie są w stanie zapobiec ekspansji ze względu na uprawnienia przyznane Khanowi w ustawodawstwie wprowadzonym za rządów labourzystów Sir Tony’ego Blaira.
Jednak spotykają się z wezwaniami do przepisania tego ustawodawstwa, aby ministrowie mogli zakazać takich programów jak ULEZ w przyszłości, a nawet z mocą wsteczną.
O komentarz zwrócono się do Metropolitan Police.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji