Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Fiat został zmuszony do usunięcia włoskiej flagi z samochodów produkowanych w Polsce po sporze z Meloni

Fiat został zmuszony do usunięcia włoskiej flagi z samochodów produkowanych w Polsce po sporze z Meloni

W ostatnich miesiącach rząd Meloniego wielokrotnie krytykował Stellantis za produkcję samochodów historycznych włoskich marek, takich jak Fiat czy Alfa Romeo, w krajach o niskich kosztach.

Ministrowie nalegali, aby samochody z włoskimi nazwami lub włoską flagą były produkowane lokalnie. W przeciwnym razie naruszają tak zwane przepisy „Made in Italy”, uchwalone w 2003 roku.

Na przykład Adolfo Orso, Minister Przemysłu Włoch, tak powiedział o samochodzie Alfa Romeo Milano z napędem na cztery koła: „Samochód o nazwie Milano nie może być produkowany w Polsce. Zabrania tego włoskie prawo”.

„To prawo stanowi, że niedopuszczalne jest podawanie wskazówek wprowadzających konsumentów w błąd. Samochód o nazwie Milano musi być produkowany we Włoszech.”

Firma Stellantis z siedzibą w Holandii, powstała w wyniku fuzji Fiat Chrysler Automobiles i francuskiej grupy PSA w 2021 r., twierdzi, że naklejki symbolizują „komercyjne pochodzenie produktu”.

Firma dodała, że ​​najnowsze wcielenie Topolino jest produkowane i projektowane we Włoszech.

Podobną argumentację przedstawiła w odniesieniu do Fiata 600, twierdząc, że zawsze wyraźnie podkreślała, że ​​samochód wprowadzony na rynek w zeszłym roku był montowany w Polsce.

Stellantis twierdziła wcześniej, że produkcja samochodów we Włoszech byłaby zbyt droga, ale biorąc pod uwagę lokalną historię Fiata z Turynu, rozgniewało to Meloni i jej rząd.

„ [Fiat] „Grupa stanowi bardzo ważną część historii przemysłowej kraju, a to oznacza, że ​​trzeba mieć odwagę krytykować wybory kierownictwa i jej właścicieli, jeśli są one dalekie od włoskiego interesu narodowego” – powiedziała włoskiemu parlamentowi w styczniu.

„Jeśli chcesz sprzedawać samochód na rynku światowym jako włoską perełkę, samochód ten musi być produkowany we Włoszech”.

Sprzeciwiła się także fuzji, która doprowadziła do powstania Stellantis, uznając ją za równoznaczną z „przejęciem firmy przez Francuzów”.