Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

„Fat shaming nie działa” – mówi dietetyk, który domaga się pilnych działań politycznych

„Fat shaming nie działa” – mówi dietetyk, który domaga się pilnych działań politycznych

Prawdziwa historia, którą z dumą przedstawiamy Disney +. Posłuchaj pełnego podcastu w odtwarzaczu poniżej.

Kiedy główny dietetyk Cleona Ni Morchaux zmieniła bieg swojej kariery, była pełna nadziei.

Po trzech latach pracy twarzą w twarz z ludźmi, którzy zmagają się ze swoją dietą, uświadomiłem sobie klucz do rozwiązania problemu. Kryzys otyłości Nie kłamała na temat edukacji ani nie zniesławiała ludzi.

Przeniosła się więc na dziedzinę zdrowia publicznego, wierząc, że odpowiedzią jest doprowadzenie do zmian społecznych.

Czytaj więcej:
* Koniec „jedz mniej”? Nauka nie widzi otyłości jako opcji
* System oceny Health Star został ulepszony, aby był bardziej surowy dla cukru i soli
* „Nieustanne zaniedbywanie” otyłości przez rząd plasuje nas wśród najgorszych ekspertów ds. Żywienia w Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju
* Zły biznes: ekonomia otyłości

Jednak po dziesięcioleciach pracy w terenie i poczuciu, że rozwiązania ma na wyciągnięcie ręki, przyznaje, że czasami ma ochotę stanąć na dachu i krzyczeć, zwłaszcza na polityków.

— Tak — powiedziała Prawdziwa historia Podcast. „To bardzo trudne, ponieważ myślę, że jako jednostki nasi politycy i decydenci chcą postępować właściwie.

„Wiedzą, co należy zrobić, ale w jakiś sposób utknęli w krótkim cyklu wyborczym i chcą zostać wybrani ponownie… albo to jest zbyt trudne, albo nie jest to wystarczający priorytet”.

Ni Mhurchu, profesor żywienia populacji na Uniwersytecie w Auckland, jest jednym z kilku ekspertów, z którymi przeprowadzono wywiady w ostatnim odcinku kanału True Story, Sweet As, który analizuje cukier i jego związek z epidemią otyłości.

„To nie jest kryzys słabej woli – jest napędzany wyłącznie przez uwarunkowania handlowe, którymi nasz rząd nie zajmuje się odpowiednio”.

Po ukończeniu studiów z zakresu Żywienia i Dietetyki w Trinity College w Dublinie pracowała jako dietetyk kliniczny w Wielkiej Brytanii.

„Byłam coraz bardziej sfrustrowana tym, jak trudno jest ludziom dokonywać zdrowych wyborów” – mówi.

READ  Ocena wpływu programów rozwoju kadry na generowanie pewności siebie i kompetencji wśród nauczycieli medycyny w Indiach

„Rozmawiając z nimi, było bardzo jasne, że wiele z ich decyzji było podyktowanych praktykami branżowymi, takimi jak marketing i inne czynniki środowiskowe”.

Profesor Cleona Ni Murchu mówi, że zawstydzanie tłuszczem nie działa, a politycy muszą mieć odwagę, by dokonać prawdziwych zmian, aby uporać się z epidemią otyłości.

dostarczone

Profesor Cleona Ni Murchu mówi, że zawstydzanie tłuszczem nie działa, a politycy muszą mieć odwagę, by dokonać prawdziwych zmian, aby uporać się z epidemią otyłości.

Ta świadomość, jak mówi, doprowadziła ją do uzyskania doktoratu z żywienia w zdrowiu publicznym na Uniwersytecie w Southampton. „Wtedy zdałem sobie sprawę, że jeśli możemy zmienić nasze środowisko, znacznie ułatwimy jednostkom dokonywanie tych zdrowych wyborów”.

Przeniosła się do Nowej Zelandii i przez ostatnie 20 lat zajmowała takie stanowiska jak Research Fellow with the Heart Foundation, pracując w grupach doradczych dla Ministerstwa Zdrowia oraz jako Fellow with Food Standards Australia and New Zealand.

Jej praca pomogła jej zrozumieć, że zmiany w polityce żywnościowej, marketingu i etykietowaniu mogą coś zmienić.

„Frustrująca jest świadomość, że istnieją sposoby na ułatwienie życia jednostkom, ale wiedza ta nie jest stosowana w praktyce… ponieważ mamy rządy, które nie chcą lub boją się podejmować odważnych kroków i naprawdę regulować branżę. niefortunnie jest wiedzieć, że istnieją sposoby, w jakie możemy wspierać wszystkich, aby być zdrowszym i zdrowiej się odżywiać… Ale mamy rządy, które boją się zastosować tę wiedzę”.

True Story to nowy podcast o sprawach bieżących autorstwa Adama Dowdinga i Eugene'a Binghama, twórców podcastu Stuff, The Commune.

Katherine George/personel

True Story to nowy podcast o sprawach bieżących autorstwa Adama Dowdinga i Eugene’a Binghama, twórców podcastu Stuff, The Commune.

Niektóre zmiany zachodzą w wietrze, choć wymaga to czasu.

Po latach konsultacji Food Standards Australia Nowa Zelandia opracowuje propozycję rozważenia jej zmiany Panele informacyjne o wartości odżywczej na przetworzonej żywności w celu uwzględnienia ilości dodanego cukru w ​​produkcie.

Jednak badania pokazują, że nawet to będzie miało ograniczony wpływ na wybory konsumentów.

Ni Mhurchu była częścią badania, w którym zapytano 2500 rodziców o dodane cukry, które zostały dodane do etykiet. Badanie wykazało, że chociaż istniało silne poparcie dla lepszych informacji, nie miało to znaczącego wpływu na wybory żywieniowe.

READ  Powszechne piętno prowadzi sprawy pod górę

„To frustrujące, ponieważ są [parents] Są to ludzie, o których myśleliśmy, że będą wysoce zmotywowani” — mówi. „Po prostu wiedza niekoniecznie zmienia zachowanie.

„Edukacja jest domyślnym wyborem wielu rządów – rządy lubią zrzucać to na barki jednostek. W rzeczywistości wiemy, że istnieje rozdźwięk między tym, co ludzie wiedzą, a tym, co robią.

„Edukacja konsumencka nie działa, dobrowolne inicjatywy przemysłu nie działają… Piętnowanie ludzi nie działa – po prostu tworzy głębokie poczucie wstydu z powodu czegoś, co, jak myślę, wszyscy uznajemy, nie jest tylko winą jednostki, jest napędzane przez znacznie szersze rzeczy”.

„Więc zawstydzanie tłuszczem nie działa”.

co on robi? Cóż, w tym najbardziej pouczającym plakacie Ni Mhurchu mówi, że zmieniają zachowania branży, ponieważ firmy dostosowują swoje przepisy lub wprowadzają nowe produkty w odpowiedzi.

rzeczy

Eksperci ds. zdrowia twierdzą, że kontynuacja marketingu niezdrowej żywności i napojów wiąże się z długoterminowymi kosztami społecznymi.

Mówi również, że powinniśmy wziąć przykład z reakcji zdrowia publicznego na tytoń.

„Zajęło to 50 lat, ale wiemy, co działa, jeśli chodzi o zmianę zachowań związanych z konsumpcją. Rzeczy takie jak podatki — podniesienie ceny ma wpływ na tłumienie zachowań zakupowych”.

Ograniczenia reklamowe i marketingowe działały również na tytoń.

„Jest to coraz częściej obserwowane na całym świecie, szczególnie w celu ochrony dzieci przed narażeniem na reklamy tych niezdrowych produktów”.

Należy również rozważyć wprowadzenie zakazu niezdrowej żywności na niektórych obszarach, podobnie jak w przypadku palenia.

Dlaczego pozwalamy na niezdrową żywność w szkołach? Dlaczego jest sprzedawany w naszych szpitalach? Nasze szpitale radzą sobie z konsekwencjami tych produktów, jednak jeśli spojrzeć na automaty lub to, co jest dostępne w sklepach w poczekalniach szpitalnych, często znajdują się tam produkty bardzo niezdrowe”.

READ  Firma Intuitive ogłosiła pierwszy w Wielkiej Brytanii program szkoleniowy w zakresie chirurgii wspomaganej robotem we współpracy z Newcastle Surgical Training Centre.

Prawdziwa historia to nowy podcast o sprawach bieżących od Adama Dowdinga i Eugene’a Binghama, twórców Amor’mega podcast, Gmina. Każdy odcinek pierwszego sezonu zawiera inną fabułę i będzie wydawany co tydzień przez następne sześć tygodni Platformy podcastowe.