Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Facebook pozwany za zbieranie danych osobowych w celu kierowania reklam | meta

Działaczka na rzecz praw człowieka pozywa właściciela Facebooka w Sądzie Najwyższym, twierdząc, że firma ignoruje jej prawo do sprzeciwu wobec gromadzenia jej danych osobowych.

Tanya O’Carroll pozwała Marka Zuckerberga meta Twierdził, że naruszył brytyjskie przepisy dotyczące danych, nie przestrzegając swojego prawa do zażądania od Facebooka zaprzestania gromadzenia i przetwarzania jego danych. Facebook generuje przychody z tworzenia profili użytkowników i dopasowywania ich do reklamodawców, którzy kierują reklamy do osób, które są ukierunkowane na ich określone zainteresowania i pochodzenie.

O’Carroll powiedział programowi BBC Radio 4’s Today: „Ten problem dotyczy tak naprawdę tego, że wszyscy możemy łączyć się z mediami społecznościowymi na własnych warunkach, bez konieczności akceptowania faktu, że musimy być poddani masowo inwazyjnemu śledzeniu przez inwigilację. Jesteśmy nie ma dostępu do mediów społecznościowych”.

O’Carroll, starszy pracownik Foxglove, brytyjskiej grupy prawniczej skupiającej się na odpowiedzialności w branży technologicznej, twierdzi, że Facebook naruszył artykuł 21 ust. 2 brytyjskiego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO), który daje jednostkom prawo do protestu przeciwko Przetwarzaniu ich danych osobowych w celach marketingowych. O’Carroll powiedział, że każda udana sprawa może stanowić precedens dla milionów użytkowników Facebooka, mediów społecznościowych i wyszukiwarek.

„W tym przypadku naprawdę korzystam z tego prawa, które jest zapisane w księgach prawnych od dawna, ale jeszcze nie zostało wykonane, i oznacza po prostu„ sprzeciwiam się ”, a jeśli nam się to uda, wszyscy będzie” – powiedziała BBC.

O’Carroll złożył pozew w Sądzie Najwyższym i oczekuje na uznanie pozwu przez Meta i potwierdzenie, że firma zamierza go bronić, a następnie na rozprawę sądową i orzeczenie. O’Carroll nie domaga się odszkodowania, ale decyzji tak/nie, czy zrezygnować z profilowania w celach reklamowych.

Rzecznik Meta powiedział: „Wiemy, że prywatność jest ważna dla naszych użytkowników i traktujemy to bardzo poważnie. Dlatego budujemy narzędzia, takie jak Kontrola prywatności i Preferencje reklam, w których rozkładamy dane, które ludzie udostępnili i jak mogą kontrolować typ reklam, które widzą”.

READ  Szkocja zniesie wszystkie ograniczenia dotyczące wariantu Omicron; Polska spodziewa się 60 000 przypadków dziennie do połowy lutego