Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Epic i Apple przedstawiają Metaverse.  Zła wiadomość dla meta.

Epic i Apple przedstawiają Metaverse. Zła wiadomość dla meta.

Ten artykuł pochodzi z bezpłatnego cotygodniowego biuletynu e-mail firmy Barron’s Tech. Zarejestruj się tutaj, aby otrzymać je prosto na swoją skrzynkę odbiorczą.

Nierealne światy. Witam wszystkich. Podczas gdy runy bankowe i kontrowersje związane z TikTokiem zdominowały nagłówki gazet, w zeszłym tygodniu doszło do ważnych zmian w dwóch dużych firmach technologicznych, które mogły pozostać niezauważone.

Twórca Fortnite, Epic Games i Apple (wskaźnik akcji: AAPL) zademonstrowali możliwości, które podkreślają, jak bardzo są zaawansowani w technologiach potrzebnych do wygrania Metaverse. Wskazuje na dalsze rozczarowanie platform META ich szansami na sukces w kosmosie.

Ostatecznym marzeniem Metaverse jest zapewnienie wirtualnego placu zabaw dla miliardów ludzi do zabawy i spotkań towarzyskich w pełni zrealizowanych światach z żywymi cyfrowymi postaciami. Ale aby osiągnąć cel, musi istnieć samowystarczalny ekosystem dla użytkowników i programistów, w którym duża publiczność przyciąga najlepszych twórców treści i odwrotnie.

W zeszłym tygodniu firma Epic Games zaprezentowała kilka inicjatyw, które rozszerzyły jej pozycję lidera w zakresie platform oprogramowania, aby wygenerować niezwykle ważną, pozytywną pętlę sprzężenia zwrotnego.
Firma dostarczyła Unreal Editor dla Fortnite, Creator Economy 2.0 i Fab. Unreal Editor pozwala twórcom gier szybko projektować, rozwijać i publikować wrażenia z gry w Fortnite, aby dotrzeć do ponad 500 milionów graczy. Creator Economy 2.0 to system płatności, w ramach którego firma Epic będzie płacić twórcom 40% ich przychodów netto w oparciu o interakcje graczy. A Fab to rynek zasobów cyfrowych, który zostanie uruchomiony jeszcze w tym roku i będzie płacił artystom za ich modele 3D, animacje i muzykę.

Ogłoszenie — przewiń, aby kontynuować

Zapewnia mniejszym programistom podobne narzędzia i funkcje, z których korzystają wielcy wydawcy gier wideo, którzy już używają profesjonalnego silnika gier Unreal firmy Epic do tworzenia hitów, jednocześnie zapewniając sposób na życie w pełnym wymiarze godzin.

READ  Pytałeś: Kominkowe stojaki pod telewizor, inteligentne głośniki Sonos vs. Wi-Fi

Zagrałem w kilka wersji próbnych gry stworzonych przez pracowników firmy Epic przy użyciu edytora Unreal i byłem pod wrażeniem. jeden z nich był Wezwanie do służby klon, a druga to fantastyczna gra akcji z latającymi wilkami i smokami. Obie miały grafikę, animacje i dźwięk, które wyglądały jak pierwszorzędne studio, które je stworzyło.

Poza silnikiem gry i podstawowymi narzędziami dla graczy, przydadzą się sklepy ze sprzętem i aplikacjami. Bloomberg w ostatni weekend wspomniany Firma Apple zaprezentowała swój pierwszy zestaw słuchawkowy do rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej o wartości 3000 USD swoim najwyższym kierownictwu przed planowanym ogłoszeniem w czerwcu. Wysoka cena może ograniczyć sprzedaż, ale urządzenie ma prawdopodobnie na celu skłonienie programistów do rozpoczęcia tworzenia nowych aplikacji, zanim tańsze, bardziej nieporęczne modele zostaną wprowadzone na rynek w późniejszych latach.

Ogłoszenie — przewiń, aby kontynuować

To ogromny kamień milowy, ponieważ oznacza, że ​​gigant technologiczny może wkrótce uruchomić urządzenie gotowe do metaverse. Podobnie jak inne produkty Apple, prawdopodobnie ostatecznie zdobędzie duży udział w rynku dzięki swoim ogromnym zaletom w zakresie mobilnych systemów operacyjnych i technologii chipów. Apple ma godną pozazdroszczenia bazę instalacyjną obejmującą 2 miliardy aktywnych urządzeń i jest w stanie wyprodukować najbardziej energooszczędne procesory mobilne na świecie dla swojego iPhone’a, co przyda się w nadchodzących słuchawkach.

Gdzie to wszystko pozostawia Meta? Po prostu w złym stanie. Pomimo ambicji dyrektora generalnego Marka Zuckerberga i dziesiątek miliardów dolarów, które jego firma wydała na ożywienie Metaverse, Meta nie poczyniła znacznych postępów w zakresie technicznego oprogramowania i frontów sprzętowych.

Opublikuj dla swojej głównej aplikacji Metaverse, światy horyzontów, Spadł, ponieważ wielu użytkowników skarżyło się na brak wierności grafiki. Meta nie ma nic wspólnego z możliwościami narzędzi silnika gry Epic ani wielkością bazy użytkowników Fortnite.

READ  Programista Phasmophobia powiększa personel o kolejne treści

Meta utknęła również przy użyciu chipów od zewnętrznych dostawców, takich jak Qualcomm

Ogłoszenie — przewiń, aby kontynuować

(QCOM), który jest gorszy od elementów wewnętrznych Apple. Wiele zestawów słuchawkowych Quest zbiera teraz kurz w szafach klientów z powodu braku zabójczych aplikacji.

Najnowszym rozczarowaniem jest Meta Quest Pro. W październiku ubiegłego roku Meta wypuściła wysokiej jakości zestaw słuchawkowy VR o wartości 1500 USD dla profesjonalistów bez większego postępu technologicznego. Cena spadła o 500 USD do 1000 USD, co może wskazywać na słaby popyt. Meta nie odpowiedziała na prośbę o komentarz na temat sprzedaży Quest Pro.

Chociaż Meta może być nierówna i pojawiają się oznaki, że firmy rezygnują z wizji – w tym Disney podobno zamyka swój oddział metaverse – dyrektor generalny Epic Games, Tim Sweeney, jest przekonany o długoterminowym sukcesie metaverse.

Podczas imprezy produktowej firmy w zeszłym tygodniu Sweeney powiedział, że ponad 600 milionów użytkowników aktywnie uczestniczy w wirtualnych światach za pośrednictwem Roblox.
I

Ogłoszenie — przewiń, aby kontynuować

Minecraft, Fortnite i inne przewidują wzrost miliardów do końca dekady. Epic twierdzi, że ponad 40% czasu gry w Fortnite to tak naprawdę doświadczenia generowane przez użytkowników.

Sweeney dodaje, że w metaverse chodzi bardziej o kontakty towarzyskie i spędzanie czasu z przyjaciółmi w wirtualnych przestrzeniach, więc uważa, że ​​trend wzrostowy jest nieunikniony.

Tak, metaverse zajmie trochę czasu i po latach masowej adopcji. Ale zwycięzcy stają się coraz bardziej wyraźni: Epic i Apple.

W tym tygodniu w Barron’s Tech Cover

Napisz do Tae Kima na adres [email protected] lub śledź go na Twitterze pod adresem @pracownik