Długodystansowe linie lotnicze Emirates poinformowały, że wznowią loty Boeingiem 777 do Stanów Zjednoczonych Po tym, jak przestała tam korzystać z samolotu Z powodu obaw, że nowe usługi 5G w kraju mogą zakłócać działanie przyrządów lotniczych mierzących wysokość.
Międzynarodowe linie lotnicze, które w dużej mierze polegają na samolotach szerokokadłubowych Boeing 777 i innych samolotach Boeing Wczesne odwołania lotów Albo przesiadł się na inne samoloty w środę po ostrzeżeniach Federalnej Administracji Lotnictwa i producenta samolotów z Chicago o potencjalnej interferencji sieci 5G z wysokościomierzami radiowymi.
Późną środą Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) wydała zgodę na lądowanie większej liczby typów samolotów w warunkach słabej widoczności w pobliżu sygnałów 5G, w tym Boeing 777.
Wśród linii lotniczych, które najbardziej ucierpiały w wyniku decyzji FAA, znalazły się Emirates z siedzibą w Dubaju, ważne linie lotnicze wschód-zachód, które latają tylko 777 i piętrowym Airbusem A380.
Emirates poinformowały, że loty Boeingiem 777 do Chicago, Dallas-Fort Worth, Miami, Newark, Orlando i Seattle zostaną wznowione w piątek. Loty do Bostonu, Houston i San Francisco, gdzie Emirates rozmieściły swoje A380, zostaną wznowione w sobotę na Boeingach 777.
Tim Clark, prezes Emirates Airlines, przeprosił klientów za zakłócenia. „Bezpieczeństwo zawsze będzie naszym najwyższym priorytetem i nigdy nie będziemy obstawiać tego frontu” – powiedział. „Cieszymy się z najnowszych osiągnięć, które umożliwią nam wznowienie podstawowych połączeń transportowych ze Stanami Zjednoczonymi w celu obsługi podróżnych i firm żeglugowych”.
Dodał jednak: „Jesteśmy również świadomi, że jest to chwilowa ulga i że potrzebne będzie długoterminowe rozwiązanie”. Oznacza to, że Verizon i AT&T tymczasowo ograniczają wdrażanie Sieć 5G Blisko dziesiątki lotnisk, na których Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) ocenia, które samoloty można bezpiecznie latać w pobliżu nowych częstotliwości 5G, a które będą potrzebować nowych wysokościomierzy.
Podobne sieci komórkowe 5G zostały wdrożone w ponad trzydziestu krajach, ale istnieją kluczowe różnice w sposobie projektowania sieci w USA, które budzą obawy dotyczące potencjalnych problemów dla operatorów.
Sieci Verizon i AT&T wykorzystują część widma radiowego, która jest zbliżona do wykorzystywanej przez radiowysokościomierze, urządzenia mierzące wysokość samolotu nad ziemią, aby pomóc pilotom lądować w warunkach słabej widoczności.
Federalna Komisja Łączności, która ustanowiła barierę między częstotliwościami używanymi w 5G a wysokościomierzami, powiedziała, że usługa bezprzewodowa nie stanowi zagrożenia dla lotnictwa. Ale urzędnicy FAA dostrzegli potencjalny problem.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa