Były szef działu kadr na Twitterze oskarżył firmę o niewypłacenie prawie 500 mln USD (385 mln GBP) odpraw należnych byłym pracownikom firmy.
Courtney McMillian, która była byłym „szefem Total Rewards” w serwisie społecznościowym, złożyła pozew zbiorowy.
Skarga mówi, że właściciel Twittera, Elon Musk, wiedział o planie wypowiedzenia, zanim zwolnił tysiące pracowników.
Ale mówi, że powstrzymał się od „obliczania”.
Jest to ostatni z kilku procesów sądowych przeciwko firmie w związku z masowymi zwolnieniami, które nastąpiły po zakupie Twittera przez Muska za 44 miliardy dolarów (34 miliardy funtów).
Według pozwu zwolnienia ostatecznie dotknęły prawie 6000 osób.
Zgodnie z planem odpraw na Twitterze, pracownicy mieli otrzymywać między innymi podstawowe wynagrodzenie w wysokości co najmniej dwóch miesięcy odprawy oraz składkę pieniężną na ubezpieczenie zdrowotne, zgodnie ze skargą złożoną w sądzie federalnym w San Francisco.
Mówi, że osoby na wyższych stanowiskach, w tym pani McMillian, miały prawo do sześciomiesięcznego wynagrodzenia podstawowego w ramach odpraw plus jeden tydzień wynagrodzenia za każdy pełny rok doświadczenia.
Ale pracownicy otrzymali „maksymalnie” trzymiesięczne wynagrodzenie po zwolnieniu. Obejmowało to miesiąc wypowiedzenia, a także dwumiesięczną pensję za przestrzeganie amerykańskiego prawa mającego na celu powiadomienie pracowników o wypowiedzeniu, zgodnie ze skargą.
To była „mała część” z 500 milionów dolarów, które pracownicy są winni, mówi.
Twitter, który nie ma już działu public relations, nie skomentował.
Po rundzie masowych zwolnień, Musk powiedział w listopadzie, że pracownicy otrzymają trzymiesięczne wynagrodzenie, „o 50% więcej niż wymaga tego prawo”.
W skardze oskarżono Muska o wprowadzanie pracowników w błąd co do tego, czy firma będzie trzymać się planu, co doprowadziło niektórych do pozostania w firmie dłużej niż w innym przypadku.
„Musk początkowo oświadczał pracownikom, że pod jego przywództwem Twitter będzie nadal przestrzegał planu odpraw” – powiedziała Kate Moeting, adwokat z Sanford Heisler Sharp reprezentujący panią McMillian.
„Wydaje się, że złożył te obietnice, wiedząc, że są one konieczne, aby zapobiec masowym rezygnacjom, które zagroziłyby żywotności integracji i żywotności samego Twittera” – dodała.
BBC skontaktowało się z Twitterem w celu uzyskania komentarza.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji