Według doniesień mediów Elon Musk odwiedza Pekin, aby omówić kwestię włączenia trybu jazdy autonomicznej w samochodach Tesli w Chinach.
Musk chce umożliwić w Chinach pełną jazdę autonomiczną (FSD) i przesyłać dane zebrane w tym kraju za granicę w celu szkolenia jego algorytmów.
FSD jest dostępny w krajach, w tym w USA, ale nie w Chinach.
Wiadomość ta pojawiła się po tym, jak amerykański raport powiązał tryby jazdy autonomicznej Tesli z co najmniej 13 wypadkami, w wyniku których jedna osoba zginęła.
Chiny są drugim co do wielkości rynkiem Tesli. Inni producenci samochodów, tacy jak Xpeng z siedzibą w Guangzhou, próbują konkurować z Teslą, wprowadzając w swoich samochodach podobne funkcje autonomicznej jazdy.
Producent samochodów elektrycznych podjął już kroki, aby zapewnić chińskie władze o wdrożeniu FSD w kraju, w tym utworzył centrum danych w Szanghaju w celu przetwarzania danych o chińskich konsumentach zgodnie z lokalnymi przepisami.
Wycieczka następuje kilka dni po ogłoszeniu przez Krajową Administrację Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) w Stanach Zjednoczonych, że bada, czy wycofanie skutecznie rozwiązało problemy związane z bezpieczeństwem związanym z systemem wspomagania kierowcy Tesli.
Pomimo wymagań, które nakładają na kierowców obowiązek skupienia się na drodze i gotowości do przejęcia kontroli w każdej chwili, gdy włączona jest jazda autonomiczna, kierowcy uczestniczący w wypadkach „nie byli odpowiednio zaangażowani” – stwierdziła NHTSA. Przed wycofaniem przeprowadzono analizę organu regulacyjnego, która według Tesli rozwiąże problem.
Oprogramowanie Tesli ma czuwać nad tym, czy kierowcy zwracają uwagę i czy funkcja jest używana tylko w odpowiednich okolicznościach, np. podczas jazdy autostradą.
Musk obiecał, że samochody Tesli będą mogły przez lata działać jako autonomiczne „robo-taksówki”. W 2015 roku powiedział, że Tesla osiągnie „pełną autonomię” do 2018 roku. W 2019 roku powiedział, że w następnym roku firma będzie miała działającą robotaxi.
W tym miesiącu dyrektor generalny Tesli zapowiedział, że w sierpniu zaprezentuje robotaxi firmy.
Krytycy regularnie oskarżają Muska o wyolbrzymianie perspektyw pełnego samodzielnego prowadzenia pojazdu w celu podtrzymania ceny akcji firmy, która spadła w wyniku wyzwań, takich jak spadający popyt na pojazdy elektryczne na całym świecie i konkurencja ze strony tańszych chińskich producentów. Musk zaprzecza tym oskarżeniom.
Zyski producenta samochodów gwałtownie spadły w pierwszych trzech miesiącach roku do 1,13 miliarda dolarów (910 milionów funtów) w porównaniu do 2,51 miliarda dolarów w 2023 roku. Akcje producenta spadły w tym roku o 43%.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa