Mówi się, że SpaceX Muska zamierza wdrożyć sześć portali Starlink w Anglii. Konstelacje Starlink SpaceX, które wysyłają szybkie sygnały internetowe, wymagają działania tych stacji naziemnych. Oczekuje się, że rozbudowa istniejącej sieci w Wielkiej Brytanii wzmocni konstelacyjną sieć szerokopasmową na orbicie niegeostacjonarnej Starlink (NGSO).
Zwiększy również liczbę użytkowników, którzy będą mogli uzyskać dostęp do wysokiej jakości internetu w Wielkiej Brytanii.
NGSO to satelity zajmujące szereg pozycji orbitalnych w kosmosie.
Sześć bramek doda do istniejącej sieci trzech bramek Starlink, które już znajdują się na Wyspach Brytyjskich.
Zostały one utworzone, zanim regulator branżowy Ofcom zmienił w grudniu przepisy dotyczące organizacji pozarządowych, aby dodać nowe kontrole dotyczące zagrożeń związanych z zakłóceniami i konkurencją.
Teraz Ofcom wyznaczył termin 19 lipca na udzielenie odpowiedzi na zalecenie dotyczące wniosku Starlink o licencje dla sześciu stacji naziemnych NGSO.
Według Ofcom, SpaceX jest jedyną firmą obsługującą obecnie bramy NGSO w Wielkiej Brytanii, co może dać Muskowi ogromną przewagę.
Rzecznik Ofcom powiedział, że prośba SpaceX o uruchomienie większej liczby portali jest również pierwszą aplikacją, którą otrzymała w ramach nowych zasad licencjonowania.
Rzecznik dodał: „Nasza wstępna ocena jest taka, że przyznanie tych licencji zwiększy dostępność wysokiej jakości usług szerokopasmowych, co będzie korzystne dla konsumentów w Wielkiej Brytanii”.
Ofcom powiedział, że prawdopodobnie podejmie decyzję o zatwierdzeniu wniosku SpaceX do 15 września.
Ekspansja SpaceX pana Muska następuje po tym, jak początkowo odmówił prowadzenia interesów w Wielkiej Brytanii ze swoją inną firmą, Teslą.
Czytaj więcej: Rosja grozi rozprzestrzenieniem „poważnej” śmiertelnej choroby
Według eksperta ds. technologii i redaktora Witch EV Report, Jamesa Morrisa, decyzja Muska o założeniu fabryki w Niemczech nad Wielką Brytanią mogła być „gorzka pigułka do przełknięcia”.
Powiedział: „Musisz się zastanowić, czy Elon Musk uważa to za gorzką pigułkę na radzenie sobie z biurokracją, którą napotkał podczas zakładania Gigafactory w Berlinie.
„Nawet po otwarciu zakładu prawdopodobnie będzie to kontynuowane, biorąc pod uwagę przeszłą historię Europy.
„Być może, ponieważ rynek pojazdów elektrycznych nadal rośnie, brytyjska produkcja krajowa może ponownie znaleźć się na stole.
„Brexit czy brak UE, Wielka Brytania jest mimo wszystko bardzo dochodowym rynkiem samochodowym”.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa