Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Elektroniczne bramki paszportowe na lotniskach w Wielkiej Brytanii nie działają

Elektroniczne bramki paszportowe na lotniskach w Wielkiej Brytanii nie działają

  • Napisane przez Dulce Lee i Rachel Russell
  • wiadomości BBC

Źródło obrazu, Getty Images

podpis pod zdjęciem,

Pasażerowie korzystający z bramek postępują zgodnie z instrukcjami, aby zeskanować paszporty i obsługiwać aparat

Pasażerowie podróżujący do Wielkiej Brytanii napotykają opóźnienia w kontroli paszportowej, ponieważ bramki elektroniczne w całym kraju nie działają.

Sprawa rozpoczęła się na lotniskach, w tym Heathrow, Manchester i Gatwick, w piątek wieczorem.

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych poinformowało, że współpracuje z liniami lotniczymi i operatorami portów, aby zminimalizować zakłócenia spowodowane „problemem z ogólnokrajowym systemem granicznym”.

Ostrzegam, że kolejki związkowe będą się szybko tworzyć.

Dotyczy to wszystkich lotnisk w całym kraju, które korzystają z bramek, co oznacza, że ​​osoby podróżujące na nie muszą ręcznie sprawdzać swoje paszporty.

Nie jest jasne, jaki jest problem z systemem granicznym, a rzecznik Ministerstwa Spraw Wewnętrznych powiedział, że jest on „zbyt delikatny, aby móc go zdefiniować”.

Chociaż technicznie dotyczy to wszystkich miejsc, w których osoby przybywające do Wielkiej Brytanii są sprawdzane, wpływ jest odczuwalny głównie na dużych lotniskach z elektronicznymi bramkami.

Oczekiwano, że ten weekend będzie pracowity dla podróżnych, ponieważ święto bankowe zbiega się z wakacjami w połowie semestru dla wielu rodzin.

Podróżni opuszczający Wielką Brytanię oddzielnie od portu w Dover również napotkali problemy po tym, jak francuski system paszportowy zawiódł wcześniej w sobotę.

Problem informatyczny został już rozwiązany, ale samochody i autokary czekają około godziny, a około 400 ciężarówek czeka w kolejce do przejazdu w pracowity weekend świąteczny.

Lotniska w całej Wielkiej Brytanii wydały oświadczenia ostrzegające pasażerów przed opóźnieniami, ale zapewniły, że współpracują z brytyjskimi służbami granicznymi, aby zminimalizować zakłócenia.

Rzecznik lotniska Gatwick powiedział, że jak dotąd kolejki były „możliwe do opanowania” – chociaż spodziewano się 800 lotów przylatujących w sobotę. Potwierdzono, że problem pojawił się po raz pierwszy między 19:00 a 20:00 BST w piątek.

System e-bramek przyspiesza proces kontroli paszportowej, umożliwiając niektórym pasażerom sprawdzenie paszportów. Rozpoznawanie twarzy służy do weryfikacji tożsamości i zrobienia zdjęcia podróżnemu.

Jeden z pasażerów przybywających na Gatwick powiedział, że sytuacja była „absolutnym żartem”.

Lucy Morton z Immigration Services Confederation powiedziała BBC, że od 60 do 80% przylatujących pasażerów zazwyczaj korzysta z elektronicznych bramek, w zależności od lotniska i bez kolejek, które mogłyby gromadzić się „bardzo szybko”.

„Nie ma to wpływu na bezpieczeństwo narodowe” – powiedziała, wyjaśniając, że wszyscy przybysze będą nadal w pełni sprawdzani w biurach oficerskich.

Z portali mogą korzystać obywatele brytyjscy powyżej 12 roku życia, którzy pochodzą z Unii Europejskiej, a także osoby z takich krajów jak Australia, Kanada, Stany Zjednoczone, Japonia czy Nowa Zelandia.

Jednak we wszystkich punktach wejścia znajdują się stanowiska bezpieczeństwa obsługiwane przez innych pasażerów, którzy nie mogą korzystać z bramek elektronicznych.

Rzecznik Ministerstwa Spraw Wewnętrznych powiedział, że są świadomi „ogólnokrajowego problemu z reżimem granicznym, który ma wpływ na przybywających do Wielkiej Brytanii”.

„Pracujemy nad jak najszybszym rozwiązaniem problemu i współpracujemy z operatorami portów i liniami lotniczymi, aby zminimalizować zakłócenia dla podróżnych” – powiedzieli.

Czy na Twoje plany podróży wpłynęły opóźnienia? Podziel się swoimi doświadczeniami przez e-mail [email protected].

Podaj numer kontaktowy, jeśli chcesz porozmawiać z dziennikarzem BBC. Możesz również skontaktować się z nami w następujący sposób:

Jeśli czytasz tę stronę i nie widzisz formularza, musisz odwiedzić mobilną wersję witryny BBC, aby przesłać swoje pytanie lub komentarz, lub możesz wysłać do nas e-mail na adres [email protected]. W każdym zgłoszeniu prosimy o podanie imienia i nazwiska, wieku i lokalizacji.